Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

DY fortsätter att köra med "egna" villkor. Ombokning till annat bolag finns inte på agendan.

– Alla passagerare blev informerade innan avgång om det. De fick möjlighet att få tillbaka pengarna helt eller boka om till ett annat datum, säger Charlotte Holmbergh Jacobsson.

Jeg håber virkelig at der kommer endnu større fokus på de problemer der er med Norwegian og ikke kun 'ej hvor er det billigt' - det må også gøre et solidt indhug i deres finanser hvis de skal af med et par millioner pr. forsinket flyvning + evt. Omboking til andet selskab.

Flygadvokaten, hvordan ser det ud hvis Norwegian ikke vil ombooke og man så selv køber ny billet? Nogen chance for at få udlæg igen?

Man blir ju nästan lite sugen på att boka en DY-biljett bara för att testa... Enda problemet är väl att man måste flyga economy på longhaul.

Jeg ser at CPH-LAX-CPH er kansellert, selv om det i prinsippet er forsinket.

Undres om dette er tweaking av statistikken til DU? Flyet vistes som cancelled på cph.dk. Å kansellere ser bedre ut på en on-time-statistikk enn en forsinkelse på 39 timer....

Jag mellanlandade i OSL i torsdags. Då stod den där, 787:an från Norwegian körd till platsen där man annars har fraktplanen. Man höll på att meka motor vid tillfället och då jag kom in så var det en flight till US som var sen. Kan det måhända vara så att detta är samma plan och man har flugit med felet??

Norrmännen är ju intelligenta personer men jag har svårt att förstå varför dom flyger med Norwegian.. Själv har jag ju betalat mycket skatt i Sverige och en del av skatten hamnar hos SAS. Det gör ju mig till en investor och jag tycker om att använda produkterna från de bolag jag investerar i.

Last edited:
Norrmännen är ju intelligenta personer men jag har svårt att förstå varför dom flyger med Norwegian.

Inviterer deg til følgende eksperiment.

1) Gå inn på Forsiden - E24
2) Gå til søkefeltet og skriv inn "SAS" eller "Norwegian", slik at du får artikler om SAS og/eller Norwegian opp.
3) Scroll deg så nederst til kommentarfeltet, og les.

Advarsel: intelligensnivået og idiotien er så grotesk at man kan få tendenser og ønsker om selvskading etter å ha lest det...

Toppen