Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

När min svägerska igår skulle boka biljetter till Californien för en sommarresa gav jag flera råd, men det viktigaste, som jag poängterade flera gånger, var boka inte Norwegian. Vad gör hon? Jo, bokar med Norwegian till OAK. Suck för omedvetna resenärer!

Jag tror att folket bokar Norwegian, eller Ryanair, men inte för att det är billigast. Utan för att det finns en föreställning om att man ska åka med dem om man är vanligt folk. På liknande sätt tror jag att folket har en iPhone, men inte för att den är billigast, tvärtom. Utan för att det finns en föreställning om att man ska ha en iPhone om man är vanligt folk. Kjos (alla norrmän är ju käcka, som vanligt folk), O'Leary (det är ju en pub för vanligt folk) och Apple (inte köpte folket deras datorer, men däremot telefonerna?!) har på något sätt lyckas få de väldigt konformistiska skandinaverna att välja dem. Och för att folket ska välja något annat, så måste alla välja det, annars vill inte fårskocken följa med. Så tyvärr SAS, det ligger bortom horisonten att folket väljer er. Oavsett pris, oavsett bonuskort, oavsett reklamkampanj. Det måste till något annat för att slå an i folksjälen.

EDIT: Fråga gemene man varför han flyger DY, så rationaliserar han det med "för det är ju billigast", ett argument, oavsett sanningshalt, som går hem. Likaså rationaliserar han iPhone med att "den är ju så bra, och den kostar ju bara 300 kronor i månaden", argument som stänger vidare diskussion. Men den egentliga orsaken till varför han väljer det han väljer är konformismen.

PS. Moderator får gärna flytta detta inlägg till en annan tråd om den skulle passa bättre, rationellt sett. DS.

Last edited:
När min svägerska igår skulle boka biljetter till Californien för en sommarresa gav jag flera råd, men det viktigaste, som jag poängterade flera gånger, var boka inte Norwegian. Vad gör hon? Jo, bokar med Norwegian till OAK. Suck för omedvetna resenärer!

Men så här får det inte gå till, var det hon som hade problem med en SAS flygning?

Dags för nästa strul, har en kompis som skulle åkt från Fort Lauderdale igår m Norwegian. Inställt och inbokad på hotell. Idag ny information om att de troligen inte kommer iväg idag heller så nytt hotell och mer väntan. Inte hört något om vad som kan tänkas vara problem.

Inkörningsproblem för EI-LNF? Har varit i trafik sedan 30MAJ och under denna dryga vecka dragit på sig en hel del förseningar. Tills hon nu fastnade i FLL...

Igår såg vi en Euroatlantic B777 på ARN som flyger för Norwegian. 777 är ju bara 10 ifrån en Dreamlinerupplevelse, så det närmar sig...

IMG_93745001646304.jpeg

Verkar vara fler som skulle med samma plan. Imorgon kl10 är nya avgångstiden.

Toppen