Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Man lär så länge man lever, borde inte lockats av de låga priserna utan satsat på kvalitet, det blir garanterat ett annat flygbolag med resan till Bangkok i höst.

Precis ... i min menig är det sällan som flygbiljetterna är de största kostnaderna i en resa. Som agehall nämner ovan om andra flygbolag, så tenderar de att följa de ersättningsregler som finns stipulerade.

Fick uppleva hur det gick till med AF när deras A380 mot JFK hade dörrproblem på CDG för ett par år sedan (inställt flyg). Vi behövde knappt göra något alls förutom att ta oss till bussen som skulle ta oss till anvisat hotell. Middag, frukost lunch, ombokning till ny flight, etc. allt flöt på ...

Får se vad nästa spratt de där 787-planen kommer med nästa gång. Hoppas bara att det inte blir mer allvarligt än detta.
 
Nu har jag fått svar angående min två dygn sena flight från Florida dagarna före jul. Kundtjänst bryr sig inte mycket om att skriva på Svorska så att en simpel svenne ska förstå. De har skrivit New York men jag antar att det bara är en miss i deras klipp-å-klistra-rutin. Delar av svaret:

Vi kan bekrefte at det tekniske problemet vi opplevde oppstod under drift og utenfor planlagt vedlikehold. Norwegian følger alle vedlikeholdsprogrammer pålagt av Luftfartstilsynet, samt av flyprodusenten. Vi har også våre egne vedlikeholdsrutiner i tillegg til disse.

I de tilfeller hvor en uregelmessighet er forårsaket av en ekstraordinær omstendighet, er flyselskapet unntatt fra forpliktelsene til å betale kompensasjon eller ekstra utgifter. Omstendigheter som er utenfor flyselskapets kontroll er hendelser som ikke er forårsaket av en handling eller unnlatelse av flyselskapet. Alle krav vurderes i henhold til retningslinjer fra EU kommisjonen vedrørende ekstraordinære omstendigheter. Vi vurderer det slik at årsaken til uregelmessigheten var utenfor vår kontroll. Vi kan derfor ikke imøtekomme et krav om standard EU kompensasjon
eller tapt arbeidsfortjeneste. Vi dekker heller ikke transportutgifter etter ankomst Stockholm.

Når det er sagt, ønsker vi å vise våre passasjerer goodwill for lang ventetid, og negative opplevelser, og tilbyr deg derfor en kompensasjon på SEK3000 pr. person, i tillegg til refusjon av ekstrautgifter til hotell, mat og transport i New York.
[...]
Vi henviser til aktuelle lovgivninger og dom som finnes i EU-domstolen som gjelder for dette tilfelle:
EU forordningen 261/2004, (14):
På samme måte som under Montreal-konvensjonen bør luftfartsselskapenes forpliktelser være begrenset eller bortfalle i tilfeller der en hendelse er forårsaket av ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne vært unngått selv om alle rimelige tiltak var truffet. Slike omstendigheter kan særlig inntreffe i tilfeller med politisk ustabilitet, værforhold som gjør det umulig å gjennomføre den berørte flygingen, sikkerhetsrisiko, uforutsette mangler ved flysikkerheten og streiker som påvirker driften til det transporterende luftfartsselskap.

EU forordning 261/2004 – Artikkel 5(3):
Et transporterende luftfartsselskap skal ikke være pålagt å betale erstatning i samsvar med artikkel 7 dersom det kan godtgjøre at innstillingen skyldtes ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne vært unngått selv om alle rimelige tiltak var truffet.

Europeiske domstolen - C-549/07 (Wallentin-Hermann):
Dom C-549/07 (Wallentin-Hermann) prøver å definere ekstraordinære omstendigheter. I henhold til dommen, kan tekniske problemer som oppdages under vedlikehold ikke defineres som ekstraordinære omstendigheter. I dette tilfellet ble feilen oppdaget under drift. Videre fremkommer det at man ikke kan utelukke at tekniske feil utgjør ekstraordinære omstendigheter dersom de stammer fra hendelser som er utenfor flyselskapets normale virksomhet og ligger utenfor deres faktiske kontroll. Hendelser som ikke er en del av vår normale virksomhet er hendelser som ikke forekommer gjentagende ved drift av flymaskinen.

Norwegian beklager kanselleringen og den påfølgende forsinkelsen, men vi håper at vi til tross for dette vil få gleden av å ønske velkommen om bord hos oss igjen ved en senere anledning, slik at vi kan få muligheten til å rette opp et negativt inntrykk.
 
Det var iofs skilda resor och skillnad i förseningstid. Vi blev 46 timmar sena ungefär, Köpenhamnsflighten din vän satt på drygt 10 timmar?
 
Toppen