Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Undra hur besättningarna ställer sig till denna problematik? Man kan ju tänka sig att de kanske inte anstränger sig mer än pliktskyldigt med tanke på den outsourcing-politik som Kjoos jobbar med...
 
På ett sätt tycker jag synd om Kjos. Här har han köpt fina nya flygplan som skulle vara så bra. Dessutom har han lagt till guld-service. Och folket kan flyga till låga priser. Så då är det ju bara att lägga in i excel-ark och köra. Sedan visar det sig att verkligheten inte stämmer överens med reklamen. Och servicen var mer av karaktären sand än guld. Det var helt enkelt för bra för att vara sant. Och alla klagar. På allt. Det kan inte vara det roligaste att vara Kjos i dessa tider.
På andra sätt tycker jag inte synd om Kjos. Men det har redan andra tagit upp i tråden flera gånger om.
 
I Norge talar man nu om kjos-fast.

Första sidan på VG (jämför aftonbladet), aj aj. Detta är inte bra PR för Norwegian.
 
mer..

- Kjenner ikke til noen andre enn Norwegian som gjør dette NA24

Är inte detta bara dumt ???

Norwegian velger å stå utenfor det såkalte IATA-samarbeidet, hvor 244 flyselskaper har gått sammen for å overføre passasjerer til hverandre når tekniske problemer oppstår.


Svar på reporterns fråga från SAS :

Hei alle
Vi har i denne saken svart på journalistens spørsmål om hvilken praksis og muligheter SAS har til å hjelpe passasjerer når forsinkelser oppstår. Vi valgte å svare på dette, fordi det i mediene har blitt etterlatt et inntrykk av at man ikke kan overføre passasjerer til andre selskap når problemer oppstår med et fly.
Det er ingen utidig kritikk av vår gode konkurrent når vi forteller om vår policy ved irregulære situasjoner, og det sikkerhetsnettet som SAS' passasjerer nyter godt av som følge av selskapets medlemskap i IATA og Star Alliance.

Vi vet at dette betyr mye for såvel forretningsreisende som for barnefamilier.
 
Toppen