Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

AABack2ARN

Medlem
Kom iväg cirka 3 timmar sent tror jag och är cirka 3 timmar sen idag

(Men å andra sidan har SAS just nu stora förseningar i sin IC-trafik på de flesta rutter så de kanske skall vara tysta just nu ;))
 

Simon

Medlem
... och nu är det igång igen. En kompis sitter på Arlanda på väg till New York, planet skulle gått 17:35 och försenades först till 23:00. Vid 21-tiden blev nästa beräknade avfärd 00:55. Stämningen är tydligen usel med folk som skriker och gormar.
 

palmen

Moderator
... och nu är det igång igen. En kompis sitter på Arlanda på väg till New York, planet skulle gått 17:35 och försenades först till 23:00. Vid 21-tiden blev nästa beräknade avfärd 00:55. Stämningen är tydligen usel med folk som skriker och gormar.

Kan förstå att folk är lite smått missnöjda även om det sällan hjälper att skrika på någon.
Onsdagskvällen i NY blir det ju inget av för de som hade tänkt hitta på något. Frågan är vad de lär sig av detta och om de gör om samma misstag igen eller inte.
 

Jonas C

Medlem
Hade jag betalat 6000kr för min biljett (vilket de flesta Norwegianresenärer tydligen gör, med tanke på deras hutlösa priser) så hade jag nog också skrikit :rolleyes:
 

Simon

Medlem
Planet lyfte till sist 02:35, nio timmar försenat. Då hade alla fått två matcheckar á 250:- var, men re-routing var tydligen inte på tal. Ska bli spännande att höra vad Norwegian erbjuder för kompensation.
 

jth

Medlem
Planet lyfte till sist 02:35, nio timmar försenat. Då hade alla fått två matcheckar á 250:- var, men re-routing var tydligen inte på tal.

Rerouting kan man glömma med Norwegian, eftersom de kör "sitt eget race" och inte är med i någon flygallians. Ska de rerouta så måste de köpa fullprisbiljetter åt folk, vilket de givetvis inte gör. Det är ju en del av produkten man köper när man flyger med dom (och ryanair mf).

Stämningen är tydligen usel med folk som skriker och gormar.

Det säger ju tyvärr mer om de som reser med Norwegian än om själva bolaget.
Men är de alltså igång med 787 nu eller var det Hifly som dabbade sig den här gången?
 
Toppen