Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Johan_G

Medlem
Frasen "ny info 2100" är faktiskt information även om det inte är den man vill höra. Det kan ju vara så att man jobbar på en alternativ lösning men inte vill lova för mycket.

Förutsatt att inte den nya infon kl. 21 består av ett meddelande om ny info kl. 23 för i det läget har man egentligen inte lämnat någon info alls. Sedan är det så att både flygbolag och tågoperatörer vet om var deras fordon befinner sig för ögonblicket och är mycket angelägna om att reda ut felorsak och sätta in åtgärd så självfallet finns det info att ge men ofta får man inget veta om anledningen till förseningen.

Det finns ju självklart ett intresse i att kunderna inte känner till för mycket, vet man inget kan man inte ställa krav och blir då lättare att handskas med. I fallet Norwegian verkar mönstret vara det att man mörkar så mycket man kan för att kunna hävda försening även vid inställt flyg och därmed slippa ombokningar.
 

Bryant

Medlem
Förutsatt att inte den nya infon kl. 21 består av ett meddelande om ny info kl. 23 för i det läget har man egentligen inte lämnat någon info alls. Sedan är det så att både flygbolag och tågoperatörer vet om var deras fordon befinner sig för ögonblicket och är mycket angelägna om att reda ut felorsak och sätta in åtgärd så självfallet finns det info att ge men ofta får man inget veta om anledningen till förseningen.

OT:

Där tycker vi olika. Hur frustrerande det än är så är det information, hur fattig den än må vara. Jag är inte ett stort fan av dessa situationer men jag som enskild får värdera det som är sagt, köpa läget och göra det bästa av situationen.

Jag ser hellre att bolaget meddelar att de inte kan säga någon tid än att de lovar något de inte kan hålla. För oavsett hur mycket de informerar så tycker en stor det av de där 300 resenärerna till Palma att de inte fick någon info eftersom infon de fick gick inte hand i hand med det de ville höra.
Sen finns det ju även här en skala på bra och dåliga lösningar..
 

Mikael

Medlem
OT:

Där tycker vi olika. Hur frustrerande det än är så är det information, hur fattig den än må vara. Jag är inte ett stort fan av dessa situationer men jag som enskild får värdera det som är sagt, köpa läget och göra det bästa av situationen.
.

Fast ofta då man får info av slaget "ny information kl xx eller ny avgångstid kl yy" så inte bara stämmer inte informationen utan när detta klockslag har nåtts kommer ingen ny information. "Information" med så lite värde ger jag inte mycket för, då har jag förståelse för missnöje hos passagerarna.
 

Johan_G

Medlem
OT:

Där tycker vi olika. Hur frustrerande det än är så är det information, hur fattig den än må vara. Jag är inte ett stort fan av dessa situationer men jag som enskild får värdera det som är sagt, köpa läget och göra det bästa av situationen.

Jag ser hellre att bolaget meddelar att de inte kan säga någon tid än att de lovar något de inte kan hålla. För oavsett hur mycket de informerar så tycker en stor det av de där 300 resenärerna till Palma att de inte fick någon info eftersom infon de fick gick inte hand i hand med det de ville höra.
Sen finns det ju även här en skala på bra och dåliga lösningar..

Jag får gratulera till att du har såpass lätt för att bli nöjd och glad, själv tycker jag att det är förjävligt att bli förd bakom ljuset på det viset. Går något snett så vill jag inte att någon som vet att planet är fyra timmar bort låter mig leva på hoppet om att allt kan ordna sig om fem minuter utan jag vill veta vad som har hänt och vad som görs för att komma tillrätta med problemet även om den bistra sanningen är att jag får vänta fyra timmar. Att säga att man inte har någon info gång på gång är just vad det låter som, ingen info och dessutom en uppenbar lögn eftersom man mycket väl vet vad som har hänt och var planet befinner sig.
 

Bryant

Medlem
Jag får gratulera till att du har såpass lätt för att bli nöjd och glad, själv tycker jag att det är förjävligt att bli förd bakom ljuset på det viset. Går något snett så vill jag inte att någon som vet att planet är fyra timmar bort låter mig leva på hoppet om att allt kan ordna sig om fem minuter utan jag vill veta vad som har hänt och vad som görs för att komma tillrätta med problemet även om den bistra sanningen är att jag får vänta fyra timmar. Att säga att man inte har någon info gång på gång är just vad det låter som, ingen info och dessutom en uppenbar lögn eftersom man mycket väl vet vad som har hänt och var planet befinner sig.

Jag skriver ingenstans att jag blir nöjd och glad. Oavsett om jag blir irriterad eller så måste jag ju någonstans köpa läget. Sen tar jag inte för givet att de ljuger för mig varje gång en flight blir sen även om jag vet att det förekommer.

Jag tar inget flygbolag i försvar det enda jag ville få fram är att folk gnäller trots att de fått information. Då denna information inte innehåller det man vill höra är det enkelt att slänga sig med "jag fick ingen information". Ett nej är också ett svar ;)...

Men nu är vi väldigt of topic, kanske ska öppna en ny tråd om detta (PM?).

Efter ett ev svar så kan vi väl gå åter till Dreamlinereländet hos Norwegian?
 
Last edited:

Johan_G

Medlem
Jag skriver ingenstans att jag blir nöjd och glad. Oavsett om jag blir irriterad eller så måste jag ju någonstans köpa läget. Sen tar jag inte för givet att de ljuger för mig varje gång en flight blir sen även om jag vet att det förekommer.

Jag tar inget flygbolag i försvar det enda jag ville få fram är att folk gnäller trots att de fått information. Då denna information inte innehåller det man vill höra är det enkelt att slänga sig med "jag fick ingen information". Ett nej är också ett svar ;)...

Men nu är vi väldigt of topic, kanske ska öppna en ny tråd om detta (PM?).

Efter ett ev svar så kan vi väl gå åter till Dreamlinereländet hos Norwegian?

Vi kan lika gärna släppa det, vi har grävt ner oss så det räcker i detta nu och jag tror inte att vi kommer längre i sak oavsett hur lång i text en eventuell ny tråd blir.

Tack för bra svar på tal :)
 

Stefan62

Medlem
Jag sticker ut hakan och skriver att den här tråd-diskussionen är helt urspårad.

"Den medvetne BC:aren åker i tid till flygplatsen och har redan checkat in på internet, stressar för att lämna bagaget i "dropen" och springer sedan genom "fast-track" där det finns. Loungen hägrar för några timmars lugn, mat och dryck, innan flygresan. Ve och fasa det har uppstått en försening och "ingen information"...hela världen vänds upp och ner...för man har ju något viktigt på destinationen och jag är faktiskt viktig!" ;)
 

Nystrom

Medlem
"Den medvetne BC:aren åker i tid till flygplatsen och har redan checkat in på internet, stressar för att lämna bagaget i "dropen" och springer sedan genom "fast-track" där det finns. Loungen hägrar för några timmars lugn, mat och dryck, innan flygresan. Ve och fasa det har uppstått en försening och "ingen information"...hela världen vänds upp och ner...för man har ju något viktigt på destinationen och jag är faktiskt viktig!" ;)

Nja, känner inte till att Norwegian erbjuder den stressade en behaglig lounge-tillvaro, snarare ett dygn i ovisshet på någon obekväm soffa i en stimmig avgångshall i väntan på. Fast-track är väl också en sällsynthet, man får ju vad man betalar för, dvs inte mycket.....
Tror att den riktigt medvetne BC-resenären väljer en nätverkslösning som passar behoven. Den omedvetne väljer det som passar plånboken och gnäller sedan när det kärvar, dvs när servicen är obefintlig....
 

Ricci

Medlem
Tja....
Är lite frågande till varför Norwegian trådar finns på BC.se då vi alla vet att de INTE är ett FULL SERVICE BOLAG.......
 
Toppen