SAS404 skrev:Haha vad skönt odramatiskt, jahaps!Klicka för att utvidga...
Precis min tanke. Anar lite av det Stefan Sandström antydde - "Skit också, jag ville ju hem och sova. *shurg*"
SAS404 skrev:Haha vad skönt odramatiskt, jahaps!Klicka för att utvidga...
Grattis, då har du tillgång till inte bara flygmaskin, utan även en tidsmaskin! ;-)Bryant skrev:Jag har 907 flighter och var med om min första goaround den 12 juli i år när vi kom med SK från ORD.Klicka för att utvidga...
JonW skrev:Grattis, då har du tillgång till inte bara flygmaskin, utan även en tidsmaskin! ;-)Klicka för att utvidga...
JonW skrev:Grattis, då har du tillgång till inte bara flygmaskin, utan även en tidsmaskin! ;-)Klicka för att utvidga...
Martin Björnström skrev:Byter namn på diskussionstråden för att bättre visa vad den handlar om. Tror inte vi ska nedvärdera oerfarna resenärer och deras upplevelser, är nog väldigt dramatiskt med go-around om man inte ens vet vad det innebär.Klicka för att utvidga...
Martin Björnström skrev:Tror inte vi ska nedvärdera oerfarna resenärer och deras upplevelser, är nog väldigt dramatiskt med go-around om man inte ens vet vad det innebär.Klicka för att utvidga...
dino_81 skrev:Om man bortser från Sigges upplevelse och att 737:an på bilden var en Dreamliner tycker jag att det är lite mer intressant och märkligt vad informationschefen säger.Kan någon som har mer insikt i rutinerna reda ut detta. På widebody ska som jag förstår det alla utgångar bemannas i samband med taxi, start och landning. Antagligen för att underlätta för eventuell evakuering. I det här fallet fick alltså inte landningen genomföras eftersom flight deck inte hade fått någon bekräftelse på att så var fallet.På informationschefens uttalande låter det dock som att skaderisken för kabinbesättning och passagerade om någon rör sig i mittengången(gångarna) var orsaken. Bör inte denna risk då öka om man istället väljer en go around?Klicka för att utvidga...
Patrick Oberg skrev:Har varit med om några go around på bl.a. GOT, TPE, DMK, men 90 grader är omöjligt förutom för vissa militär flyg typ Gripen......Klicka för att utvidga...
Kebalibre skrev:Den här aktuella händelsen är väl vad man kan kalla en riktigt dramatisk go-around.https://www.youtube.com/watch?v=1N5THRSp4hMKlicka för att utvidga...
Patrick Oberg skrev:Har varit med om några go around på bl.a. GOT, TPE, DMK, men 90 grader är omöjligt förutom för vissa militär flyg typ Gripen......Klicka för att utvidga...
Kebalibre skrev:Den här aktuella händelsen är väl vad man kan kalla en riktigt dramatisk go-around.https://www.youtube.com/watch?v=1N5THRSp4hMKlicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Ponera att dom faktiskt hade en stigningsvinkel på 45 grader som det ryktas att någon pilot på SAS gjort med en, förmodat tom, MD-80. Då skulle det krävas att man kommer in mot banan i 45 grader. Det har jag sett på youtube en gång - det slutade inte bra....Så nä 90 grader.... inte en chans....Klicka för att utvidga...