Senaste nytt

Drama på Metropol Sofitel i Hanoi

Har talat med management om saken som beskrev händelsen som "News of the day". Jag fick intrycket av att de tog detta på stort allvar. Förutom fler perks i form av fria middagar, flygtransfer etc. har de uppdaterat statusen till Platinum. Vi är nöjda över hanteringen av detta. Förklarade för dem att vi i första hand inte är ute efter fria middagar, drinkar etc. utan är mest oroade för våra barns säkerhet. Är tacksam för nya statusnivån eftersom det ger oss ett stort mervärde för fortsatta vistelser inom Accorgruppen.

BTW, loungen är fantastisk, blev mycket imponerad. Tack för alla goda råd!

Last edited:
Intressant att ett enda hotell kan påverka status såpass lätt? Var det faktiskt Sofitel Hanoi som uppgraderade ditt konto eller hade du involverat LeClub på något sätt?

Jag kan svara så här. Vi skulle kunna dra det här rättsligt men har valt att nöja oss med denna uppgörelse. Det förstår alla inblandade. Alla mina kontakter har skett med hotellets management team.

Nog om detta! Hanoi är en fantastisk stad. Sydeuropeisk arkitektur uppblandat med den Asiatiska atmosfären. Påminner mycket om hur det såg ut i Bangkok på 80-talet när jag var liten.

Hittade lite snygga tavlor att ta med hem!

4yry9epy.jpg

Last edited:
Skulle nog avråda från "tak-dropp". Har testat i vårt (f.d.) hus i Sydafrika där vi just dukat ut frukosten
när putsen rasade in och gjorde kaffeved av stolarna vi just lämnat. Vi bytte hus redan efter en vecka.

Toppen