Senaste nytt

Drömresemål, ännu ej besökta

Jag har en lista på 100 saker (är dock bara fylld med ca 80 saker än så länge) som jag ska se och göra innan jag dör.
Några av de saker som står högt på önskelistan just nu är
  • Dykning på Galapagos
  • Inkaleden till Machu Pichu
  • Skidåkning i Japan (kombinerad resa för att få lite god whisky också)
  • Åka upper class på en 747

• Skidåkning i Japan (kombinerad resa för att få lite god whisky också)
  • Åka upper class på en 747

Du kan göra båda på en och samma gång. :)

ANA har speciellkonfigurerad Boeing B747-400D som har Economy även på Upper deck.
Den flyger mellan Tokyo Haneda(HND) och Sappporo(CTS).

468977368_4e022e42fa_z.jpg

(Foto: ANA Boeing 747-400 upper deck, Apr. 22, 2007 by Yoidore at Flickr)

Spännande läsning och inte minst inspirerande!

Jag är väldigt sugen på att komma till Nordkorea. Bara för att det inte är så lätt att komma dit. Sen måste det vara fascinerande (i en lätt tragisk mening) att se ett land som varit stängt för omvärlden.

Australien. för det unika djur- och naturlivet. Å så för att alla australiensare jag träffat har varit så himla trevliga o sociala. Inbillar mig väl att hela befolkningen är sådana :p

Island, ligger inte så långt bort men även här är det naturen och människorna som lockar. Det karga och råa ("nakna") blir på nåt vis äkta. Ingen tillgjord yta eller puttinuttigheter.

Drömresemålet inom Sverige är någonstans tillräckligt långt norrut för att få uppleva midnattssolen. När jag under resor träffat folk som frågar om midnattssolen känns det futtigt att jag inte har upplevt detta exotiska som finns i mitt eget hemland. Har varit norrut på vintern men aldrig på sommaren.

Drömresemålet inom Sverige är någonstans tillräckligt långt norrut för att få uppleva midnattssolen. När jag under resor träffat folk som frågar om midnattssolen känns det futtigt att jag inte har upplevt detta exotiska som finns i mitt eget hemland. Har varit norrut på vintern men aldrig på sommaren.

Om du vill få lite mer exotik att uppleva midnattsolen så kan varmt rekommendera Svalbard också... Lite bilder kommer här. :)

http://www.businessclass.se/reserapporter/6040-besoek-till-med-2000-invanare-3000-snoeskoter.html

Du kan göra båda på en och samma gång. :)

ANA har speciellkonfigurerad Boeing B747-400D som har Economy även på Upper deck.
Den flyger mellan Tokyo Haneda(HND) och Sappporo(CTS).

468977368_4e022e42fa_z.jpg

(Foto: ANA Boeing 747-400 upper deck, Apr. 22, 2007 by Yoidore at Flickr)

Blir troligtvis inte Japan för mig förrän jag har fått ihop mina EB-poäng för att åka F till Asien eller C till Australien. Dvs 2-3 år fram i tiden, ska nog "slippa" att åka ekonomi i upper class :)

Om du vill få lite mer exotik att uppleva midnattsolen så kan varmt rekommendera Svalbard också... Lite bilder kommer här. :)

http://www.businessclass.se/reserapporter/6040-besoek-till-med-2000-invanare-3000-snoeskoter.html

Ja så kan man ju göra. Slå två flugor i en smäll :) Fast allt lockande att uppleva midnattssolen hemma i Sverige också bara för att ha upplevt det hemma i Svedala. Läste reserapporten.
Verkar häftigt med Svalbard. Jag har kollat upp att resa till Grönland (på samma breddgrad som Svalbard i alla fall) några gånger men aldrig kommit till handling. Kanske dags snart...

Du kan ju börja med att åka till Umeå, från månadsskiftet maj/juni är det 24 timmars dagsljus:D Det är väl det som jag kan sakna efter 12 år stan.

Jo, många drömmar har jag omvar jag skulle vilja åka, men kom nyliegn över lite info om ett ställe som jag tror skulle vara kul att bo på ett tag ..... i Costa Ricas djungel: Finca Bellavista Sustainable Treehouse Community

Någon som haft likande tankar? Eller kanske bott där eller någon annanstans liknande och kan berätta lite om sina erfarenheter?
Costa Rica lär annars ska ha riktigt fina stränder. Men, då vill jag nog först prova ett tips från Jacob, Cook Islands.

Toppen