globetrotter_sweden
New member
ELOS skrev:LH släppte 2 platser till Bogota 24h innan avresa för min del förra veckan.Klicka för att utvidga...
Ja eller så var det SAS algoritm som blockerar som släppte dom. Men vem vet...
ELOS skrev:LH släppte 2 platser till Bogota 24h innan avresa för min del förra veckan.Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:Flyger FRA-BOG i Lufthansa F om ett par dagar. Vilken av följande 4 lounger borde man besöka i BOG?LATAM VIP Lounge;the highest recommendation for service and for your best comfort, which is located in front of the boarding gate no. 34. It has a buffet and variety of drinks (including wine reservation). You must present your boarding pass and the LATAM staff will be happy to welcome you.The El Dorado Lounge;which has meeting rooms, private cubicles, a Buffet and a bar which you can use. Located in front of the boarding room no. 47.You will have access to the newCopa Airlines- Star Alliance GOLDlounge which has recently given access to the public. A comfortable, pleasant and reserved placeAdditional, we can offer you the benefit of using theAvianca-Star Alliance GOLDlounge, which is located when you pass the migration area (Only one available at Domestic Area).Klicka för att utvidga...
ZZZebra skrev:Jag var där senast nu i februari och skall man bara besöka en så skulle jag välja LATAM. Jag tror också att det bara är därifrån som man får eskort till planet om man flyger LH F. Men eskorten klarar man ju sig gott och väl utan.Har du lite tid över så kan du även gå över till El Dorado, är en bit att gå dock. Men det är ju bara nyttigt om man skall sitta och ligga länge! När jag åkt LH F, så fick jag vid uppvisande av boardingkort i loungen en matkupong och två drinkkuponger. Matkupongen ger inträde till buffén som är en separat del, drinkkupongerna gäller i den bemannade baren längst in men det är bara vissa drycker som ingår, t ex öl, vin och rom & cola. De har premium-gin så en Gin & Tonic ingår inte utan kräver extra betalning (typ 7 dollar). Har dock inte provat maten där.Själv föredrar jag LATAM loungen eftersom jag tycker det är lugnare, luftigare och skönare där. I LATAM loungen finns det hyfsad mat och dryck, inte dåligt men inget som sticker ut heller. Ligger också väldigt nära gaten där LH brukar gå.Kuriosa: Mellan LATAM loungen och LH Gaten så finns det ett apotek med allt ut mot gången/rullbandet. Där kan man köpa allahanda mediciner utan recept inklusive antibiotika och potenstabletter av olika märken och styrkor (inte handlat själv men allt står framme så svårt att inte se, samt klientelet som handlar 5-10 askar åt gången där).Även tidigare varit i Avianca loungen, men tycker den är sämre än LATAM.Klicka för att utvidga...
Du får väll bara bil om du ankommer med LufthansaClimber skrev:Angående transfer med bil: Hur stor är sannolikheten att ankommande flyg med SAS (A320) får apron position vid MUC?Klicka för att utvidga...
anjak skrev:Du får väll bara bil om du ankommer med LufthansaKlicka för att utvidga...
Jag har fått upphämtning nedanför trappen i FRA när jag ankom med SAS.Climber skrev:OK. Tack för input. Tyckte jag hade läst någonstans att det gällde oavsett bolag.Klicka för att utvidga...
Var ditt ankommande flyg kanske sent? Normalt är det bara om man reser LH som de hämtar med bil vid planet ifall man parkerat på apron.Fredde_G skrev:Jag har fått upphämtning nedanför trappen i FRA när jag ankom med SAS.Klicka för att utvidga...
Skumt, well well...trevligt var det i alla fall.Canadien skrev:Var ditt ankommande flyg kanske sent? Normalt är det bara om man reser LH som de hämtar med bil vid planet ifall man parkerat på apron.Klicka för att utvidga...
Det är väl bara bil till plan från FCT eller om det är apron om du är i FCL?squeezen skrev:Imorgon, ankommmer LH business 20:45, avgår LH F till singapore 21:55 bara att ta sig till första bästa F lounge va för ett glas bubbel? Eller värt att ta sig till nån specifik? Antar inte med så pass kort tid?alla erbjuder väl bil till plan? tidigare alltid varit i FCT...Klicka för att utvidga...
Korrektpalmen skrev:Det är väl bara bil till plan från FCT eller om det är apron om du är i FCL?Klicka för att utvidga...
squeezen skrev:Imorgon, ankommmer LH business 20:45, avgår LH F till singapore 21:55 bara att ta sig till första bästa F lounge va för ett glas bubbel? Eller värt att ta sig till nån specifik? Antar inte med så pass kort tid?alla erbjuder väl bil till plan? tidigare alltid varit i FCT...Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Det är väl bara bil till plan från FCT eller om det är apron om du är i FCL?Med tanke på den korta tiden så skulle jag gå till FCL A (antar att ni flyger från A/Z).Klicka för att utvidga...
bnr skrev:KorrektKlicka för att utvidga...
Senator skrev:Inte helt korrekt..FCT - alltid bil både Schengen och utanför SchengenFCL A - bil innanför Schengen vid ApronFCL B - bil utanför Schengen så länge inte flygplanet avgår B20-28, B41-48Jag kan personligen tycka "dröm-scenariot" är ankomst Apron från ARN, avgång från Z-XX. Då kan man lämnas väldigt nära FCL B och gå ditt. FCL B är väldigt underskattat med fina vyer över flygplatsen i stället för bunker-känslan i FCT.Klicka för att utvidga...
Tack. Får avvakta gate då innan det klargörs huruvida det blir bil Eller ej. Egentligen mest ”viktigt” om man nu kan benämna det så ifall vi ankommer apron. Att boarda och gå på Med prio brukar LH sköta braSenator skrev:Inte helt korrekt..FCT - alltid bil både Schengen och utanför SchengenFCL A - bil innanför Schengen vid ApronFCL B - bil utanför Schengen så länge inte flygplanet avgår B20-28, B41-48Jag kan personligen tycka "dröm-scenariot" är ankomst Apron från ARN, avgång från Z-XX. Då kan man lämnas väldigt nära FCL B och gå ditt. FCL B är väldigt underskattat med fina vyer över flygplatsen i stället för bunker-känslan i FCT.Klicka för att utvidga...
martin.agren skrev:Hur är det med mat och dryck i FCT och FCL för närvarande?Klicka för att utvidga...