Om man ankommer med SK eller LH till MUC och ska vidare med LH F, blir man då hämtad eller eskorterad på nåt sätt till FCL? Har MUC också bil från loungen på nåt sätt till flyget som man har i FRA FCT?
Om man ankommer med SK eller LH till MUC och ska vidare med LH F, blir man då hämtad eller eskorterad på nåt sätt till FCL? Har MUC också bil från loungen på nåt sätt till flyget som man har i FRA FCT?
Om du åker Lufthansa och ankommande eller avgående flyg har en ”apron-position” hämtas och/eller lämnas du. Annars behöver du gå. Inget liknande upplägg som i Frankfurt.
Det beror kanske delvis på att MUC är långt mer kompakt som flygplats.
Mycket bra input, tack!Jag kan tillägga att bortser man från FCT/FCL --> bil --> flyg så vinner Lufthansa F från MUC över FRA alla dagar i veckan främst av tre anledningar:
1. FCL MUC, särskilt nya satelliten har i mitt tycke bättre mat och dryck. Sen är loungen bättre med ljusinsläpp och dyl
2. Jag tycker Lufthansa-personalen, både på marken och särskilt i luften är väsentligt bättre från MUC-basen
3. Catering från MUC är i min erfarenhet mycket bättre. Inga riktiga bottennapp som från FRA
Jag har en resa till JFK om några veckor (om den blir av) som jag uppgraderade från Business med PartnerPlus från MUC. Sen har jag en ORD-MUC bokad i maj. Tyvärr inga A380 bokade, båda är A340-600.
Oj vad olika man kan tycka! Nu har jag tyvärr inte ditt stora sample size men vid mitt besök i somras så brast FCL MUC på samtliga dina punkter.Jag kan tillägga att bortser man från FCT/FCL --> bil --> flyg så vinner Lufthansa F från MUC över FRA alla dagar i veckan främst av tre anledningar:
1. FCL MUC, särskilt nya satelliten har i mitt tycke bättre mat och dryck. Sen är loungen bättre med ljusinsläpp och dyl
2. Jag tycker Lufthansa-personalen, både på marken och särskilt i luften är väsentligt bättre från MUC-basen
3. Catering från MUC är i min erfarenhet mycket bättre. Inga riktiga bottennapp som från FRA
Jag har en resa till JFK om några veckor (om den blir av) som jag uppgraderade från Business med PartnerPlus från MUC. Sen har jag en ORD-MUC bokad i maj. Tyvärr inga A380 bokade, båda är A340-600.
Oj vad olika man kan tycka! Nu har jag tyvärr inte ditt stora sample size men vid mitt besök i somras så brast FCL MUC på samtliga dina punkter.
Trist buffé, oinspirerad a la carte, svagt dryckesutbud av starkare saker etc.
Personalen var trevlig men inte speciellt slipad.
Terrass och apronview ett plus dock.
Catering ombord knappt ätbar och crew, återigen, mycket trevlig och hjälpsam men inte mycket koll eller finess.
Lägg till ingen biltransport och mindre ankor så ser jag absolut inte någon anledning att prioritera München som hub igen.
En annan fråga om tillgänglighet och Tallinn. De säger ibland att "seats have been realeased but already been booked". Är det verkligen så att de har blivit bokade, eller bara att datumet är öppnat hos LH -14 dagar, och att de faktiskt inte släppt några platser ännu (eftersom det numera görs i praktiken endast nära inpå avresa. Eller vet de inte och uttrycker sig slarvigt? Kan de verkligen se att bonusplatser är bokade eller bara att tillgången är noll? Flera gånger har jag kollat på Expertflyer och där står det F7 och ändå säger Tallinn att de har blivit släppta men bokade. Får inte ihop det, nån som kan bringa klarhet?![]()