Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

palmen

Moderator
Ah då förstår jag! Tack för svar! Får börja ha det som en dagsrutin helt enkelt :) Vad gäller att det har strypts på tillgångar, hur har det varit "innan"? Har inte försökt boka first innan så har ingen koll på vad man kan förvänta sig.

Du råkar inte ha någon erfarenhet av business/first på 747-8 planen?
Läs tråden om Lufthansa Frist med diverse frågor så får du nog svar på det mesta
https://www.businessclass.se/forum/threads/diverse-frågor-kring-lufthansa-first.11833/

Innan dök det nästan alltid upp platser om det var över 4 platser som ej var bokade, framförallt till Kina och en del destinationer i USA. Var 0 platser sålda kunde man med 99% säkerhet utgå ifrån att det skulle släppas awards.
Senaste månaden har något ändrats och det är högst otydligt när det släpps platser till Eurobonus då andra program får tillgång.
Har Lufthansa infört Starnet blocking mot SAS? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

koffe33

Medlem
Läs tråden om Lufthansa Frist med diverse frågor så får du nog svar på det mesta
https://www.businessclass.se/forum/threads/diverse-frågor-kring-lufthansa-first.11833/

Innan dök det nästan alltid upp platser om det var över 4 platser som ej var bokade, framförallt till Kina och en del destinationer i USA. Var 0 platser sålda kunde man med 99% säkerhet utgå ifrån att det skulle släppas awards.
Senaste månaden har något ändrats och det är högst otydligt när det släpps platser till Eurobonus då andra program får tillgång.
Har Lufthansa infört Starnet blocking mot SAS? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Ska läsa lite närmare i trådarna, tack för snabba svar! gott nytt år :)
 

Quaddan

Medlem
Har en kommande awardbokning för CPH-CUN med sambon i slutet av Januari.
Vi åker Lufthansa MUC-MEX på vägen dit och IAH-FRA hem.

Idag är allt bokat business, men hoppas kunna boka om till first på minst ett leg.

Det är ganska långa flygningar, så vi vill gärna sitta bredvid varandra och som det ser ut nu, så är first kabinen helt tom på IAH-FRA.
Men om jag kollar MUC-MEX på lufthansa, så ser det ut såhär:

6 pax lediga.
Skärmklipplh.JPG


Öppnar jag seatmappen så är det bara 4 lediga?
Brukar det vara såhär?
Skärmklipplh2.JPG
 

Canadien

Medlem
Har en kommande awardbokning för CPH-CUN med sambon i slutet av Januari.
Vi åker Lufthansa MUC-MEX på vägen dit och IAH-FRA hem.

Idag är allt bokat business, men hoppas kunna boka om till first på minst ett leg.

Det är ganska långa flygningar, så vi vill gärna sitta bredvid varandra och som det ser ut nu, så är first kabinen helt tom på IAH-FRA.
Men om jag kollar MUC-MEX på lufthansa, så ser det ut såhär:

6 pax lediga.
Visa bifogad bild 102815

Öppnar jag seatmappen så är det bara 4 lediga?
Brukar det vara såhär?
Visa bifogad bild 102816
LH överbokar ibland F så det kan se ut så.
 

Glenn E

Medlem
Jag sitter nu på säte 1A LH första klass till Shanghai. Det är första gången på en betald biljett även om den var relativt billig.
Det är fullt!
Det är i princip aldrig fullt då man får till en bonusresa :)
Så bonusresa är nog bättre upplevelse exkluderat limo körningen jag fick till flygplatsen i Oslo.
 

Karim

Ny medlem
Hej! Jag söker en del sträckor att boka Business på, för att sedan kanske ha möjlighten att uppgradera till first (0-14 dagar). Jag söker ganska långt fram och hittar exempelvis inte en enda business resa från Göteborg till Tokyo. Är de så att även business släpps efter ett visst intervall?
 
Toppen