Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ahhh.

Enormt mycket väskstrul med LH801 vilket ledde till missad slottid.
Där rök 50-70% av min tid i FCT. Typiskt min tur. :p

Det är mycket mer drygt för de som har 45 minuter connection dock. Lyckligtvis har jag 2 timmar så borde komma med nästa plan vilket är det viktiga.

Hoppas på apron nu men blir säkert gate bara för att ge fler folk chansen att hinna med sina connections.

Last edited:
Man får ju Porsche från loungen? Alltså Första klass loungen vid B22 i FRA. Trodde jag skulle få gå men blir tydligen bil. Oväntat men kul!

Trodde bara man fick bil från FCT?

Verkar vara underbar crew på denna flygning. Kan nog bli bra. Nåväl, ska sluta skriva i den här tråden nu då den rör frågor. Nu njuter vi i 11+ timmar. :)

Attachments

• IMG_20190530_135148_1.jpg
    IMG_20190530_135148_1.jpg
    140,1 KB · Visningar: 348
  • IMG_20190530_135901.jpg
    IMG_20190530_135901.jpg
    62,4 KB · Visningar: 345
  • IMG_20190530_141349.jpg
    IMG_20190530_141349.jpg
    64,6 KB · Visningar: 339
Man får ju Porsche från loungen? Alltså Första klass loungen vid B22 i FRA. Trodde jag skulle få gå men blir tydligen bil. Oväntat men kul!

Trodde bara man fick bil från FCT?

Alltid bil från FCT, men bil också från FCL om flyget står på apron position. (Ej gate)

LAX som jag flyger till står vid gate?
Jag fick bil från FCL. Tog förvisso bara 2 minuter men ändå schysst som fasiken.

Ok det var nytt. Kul!

Verkar vara underbar crew på denna flygning. Kan nog bli bra. Nåväl, ska sluta skriva i den här tråden nu då den rör frågor. Nu njuter vi i 11+ timmar. :)

Inget nytt här..

FCT - alltid bil Schengen och Icke-Schengen
FCL A - bil till destination i Schengen vid Apron
FCL B - alltid bil om avgång är utanför *Schengen, dock ej om gaten är Bxx till Byy. Lite osäker hur man hanterar t.ex UK i transit. @Andreas Eriksson verkar flyga LH450 idag som avgår från Z66. Hade han däremot åkt LH498 till MEX från B28 hade han fått gå.

Grattis @Andreas Eriksson kul det löste sig med en såpass bra destination om jag har uppfattat rätt. Det är inte ofta vi ser medlemmar få plats till LAX

Inget nytt här..

FCT - alltid bil Schengen och Icke-Schengen
FCL A - bil till destination i Schengen vid Apron
FCL B - alltid bil om avgång är utanför *Schengen, dock ej om gaten är Bxx till Byy. Lite osäker hur man hanterar t.ex UK i transit. @Andreas Eriksson verkar flyga LH450 idag som avgår från Z66. Hade han däremot åkt LH498 till MEX från B28 hade han fått gå.

Grattis @Andreas Eriksson kul det löste sig med en såpass bra destination om jag har uppfattat rätt. Det är inte ofta vi ser medlemmar få plats till LAX

Aha, bra förklarat.

Jag var helt inställd på att gå (direkt när jag visade boardingkortet frågade jag när jag borde gå för att hinna) så när hon sa att jag skulle få skjuts blev man ju glad. Kul att man blir överraskad åt rätt håll någon gång.

Är mycket nöjd att jag var snabb och hann få en plats till LAX när Awardfares plingade till.
LAX är bland de bästa poängvärdet för Lifemiles i LH F. Mycket billigare än Asien för samma eller tom längre restid och endast slaget av typ MEX.

Det är fullt i First men om jag hörde rätt så lät det som att minst 2 blivit uppgraderade till First så det kanske är fullt i C också men det har jag ingen koll på då jag inte varit och kollat.

Att sitta längst fram i 747-8 är verkligen underbart. Inte lika bra som när man hade separata sängar på ovanvåningen för några år sedan men helt klart fortfarande riktigt bra.

Toppen