Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Det är skillnad på FRA och MUC
dessutom skillnad I FRA mellan FCT och FCL
FRA:
FCT - enbart gäst på samma flyg från FRA - eftersom körning till alla flyg
FCL - gäst om ankomst på samma plan och / eller flyg från FRA på samma flyg

MUC:
enbart på samma flyg från FRA - ej vid ankomst från samma flyg och vidare på olika flyg

för fullständigheten:
ZRH:
som MUC - men mer flexibilität - dagsform hos personalen - har också haft kollega på olika flyg in och ut från ZRH
VIE
enkom för flyg från VIE - HON loungerna kann inte användas vid arrival

Dessa erfarenheter som HON under många år när det gäller resor med kollegor - med min fru har det varit mer tillmötesgående
Under senare år har flexibilitäten - framför allt hos LH loungerna avtagit.

Etihad F lyckades göra goda sliders så Lufthansa bör ju kunna lyckas med en burgare

Lufthansa har en liknade variant sedan tidigare - tre små burgare som serveras som tilltugg när helst det önskas.

IMG_4924.JPG

Ett perfekt tilltugg tycker jag. Bilden tagen mellan Tokyo och Frankfurt, september 2016.

Va, serverar dom hamburgare i First! Om jag nu skall kosta på mej en lyxig upplevelse i First vill jag inte se någon hamburgare på menyn. Det kan jag ju äta på Max för en femtilapp. Det går ju inte ens att välja ett vin till denna rätt. Om det serveras lyxmat såsom kaviar mm så borde hamburgare vara bannlyst.
Nu är jag sen på bollen, men som självutnämnd Hamburgareconnoisseur blir jag upprörd när hamburgare och Max nämns i samma anda. Jag förstår din missriktade kritik mot hamburgaren om du vilseledds av pannbiff.

Om man blir knäckt av hamburgare och Max i samma anda så får man ju mardrömmar av att ens tänka på McDonalds:) OT: Jag älskar en god burgare men njutningen förtas något eftersom jag har Celiaki och måste äta glutenfritt bröd. Dessa är helt ok och det smakar bra men det är inte på samma nivå som vanligt bröd.

On topic: En del tycker kanske hamburgare är värdelöst när man åker First men alla har olika smak. Smart att man inkluderar lite av varje. Om man inte vill äta burgare så finns det mycket annat på menyn oavsett bolag. I November flög jag ANA First HND-LHR och maten var fantastisk. Helt upplevelsen var så magiskt bra att man nästan blir grinfärdig när man tänker på det. Förutom den vanliga "avsmakningsmenyn" så hade man även en hel del rätter som kunde beställas när som helst. Ingenting avancerat men gjort för att passa de flesta (kräsna) resenärer. En enkel curry med ris var fantastisk som "snack" och kan knappast klassas som lyxmat. Noodles är väl inte eller direkt lyxmat men finns på menyn.
Screen Shot 2017-03-07 at 20.35.17.png

OT galore: Nu är det ju så att Max har fler ingredienser än kött och salt/peppar i sina pannbiffar.

Mega OT: McDonalds sköljde ju under en lång tid sitt "kött" i Ammonium Hydroxide, pink slime, för att man ens skulle få servera "maten". Tur att 99.9% som äter där inte har en aning om vilket skräp som serveras.

Mega OT: McDonalds sköljde ju under en lång tid sitt "kött" i Ammonium Hydroxide, pink slime, för att man ens skulle få servera "maten". Tur att 99.9% som äter där inte har en aning om vilket skräp som serveras.
Äsch, allt är atomer från den senaste supernovaexplosionen i en form eller annan. Dö ska man ju ändå förr eller senare.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen