Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Vad jag förstått släpps de först 14 dagar före avresa?! Kommer de synas på united.com som man kan se många andra resor?!

Det börjar närma sig nu och jag har hållt utkik på lufthansas sida och den avgången som passar har det funnits fem platser lediga i first hela tiden, släpper de alla fem platserna eller hur gör de?

Tacksam för tips :)
Ja, 14 dagar innan avresa.
Ja, ska synas på United.
Nej, de släpper inte alla platser. Till Tokyo brukar det finnas 1-2 platser rätt ofta. Ibland 3.

Finns ett antal trådar som dessa frågor skulle passat i, se tex följande.
Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Diverse frågor kring Lufthansa First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hur är det med loungetillgång i Zurich vid ankomst? Säg att jag flyger Lufthansa First till FRA, och sedan FRA-ZRH-GOT, kommer jag in i Swissloungen då? Swissarna kan ju vara lite känsliga med loungetillgången har jag förstått, t ex ger (eller gav) Uniteds codeshare inte tillgång fastän samma LX-flight...

Efter flera besök i "nya" First Class Loungen i Zurich inser jag att jag trivs bättre där än vad jag gör i First Class Terminal i Frankfurt.

Det beror på ljuset, inredningen, maten och personalen.

Ett kompromiss är att anlända Terminal A, besöka den "gamla" loungen och be om transport till den "nya".

Jakob, om du frågar snällt med barnslig förtjusning så kan kanske Swiss köra dig ut till "nya" för ett besök. Acceptera ett nej, ta då "Muuuuuuuu-tåget" ut. Helt klart värt ett besök..

Efter flera besök i "nya" First Class Loungen i Zurich inser jag att jag trivs bättre där än vad jag gör i First Class Terminal i Frankfurt.

Det beror på ljuset, inredningen, maten och personalen.

Ett kompromiss är att anlända Terminal A, besöka den "gamla" loungen och be om transport till den "nya".

Jakob, om du frågar snällt med barnslig förtjusning så kan kanske Swiss köra dig ut till "nya" för ett besök. Acceptera ett nej, ta då "Muuuuuuuu-tåget" ut. Helt klart värt ett besök..
Ja, det vore onekligen trevligt, jag har inte sett den nya ännu.

Om man ska flyga Lufthansa First från Munchen men startar resan i Zurich samma morgon, kommer man då in i FCL i Zurich när första flighten blir med Swiss/Lufthansa (eller deras underoperatörer).
Om man kommer in i FCL kan man då utan problem välja att ta den ute i non schengen området istället för vid A-piren?

Det finns flera inlägg om att x timmar är för kort tid i FCT för att hinna ta del av och uppleva "allt" - jag tänker på mat, bad bar etc.

Det finns även en kommentar om att "det är på marken som Lufthansa briljerar" - ska man tolka det så att om man har kort anslutning och knappt hinner till FCT i Frankfurt så kan man strunta i LH F?

Jag har en möjlig "on-hold"-bokning med ankomst vid 21-tiden till FRA och sedan avresa i F kl 10.20 följande dag.

Hur skulle Ni gjort?

Om man ska flyga Lufthansa First från Munchen men startar resan i Zurich samma morgon, kommer man då in i FCL i Zurich när första flighten blir med Swiss/Lufthansa (eller deras underoperatörer).
Om man kommer in i FCL kan man då utan problem välja att ta den ute i non schengen området istället för vid A-piren?

Ja och ja. Men risken är att du måste ta dig ut dit själv

Det finns flera inlägg om att x timmar är för kort tid i FCT för att hinna ta del av och uppleva "allt" - jag tänker på mat, bad bar etc.

Det finns även en kommentar om att "det är på marken som Lufthansa briljerar" - ska man tolka det så att om man har kort anslutning och knappt hinner till FCT i Frankfurt så kan man strunta i LH F?

Jag har en möjlig "on-hold"-bokning med ankomst vid 21-tiden till FRA och sedan avresa i F kl 10.20 följande dag.

Hur skulle Ni gjort?

Den stora frågan är bada eller inte? Annars skulle jag gå dit 07.30 och käkat frukost. Det är i mitt tycke inte så "mycket att göra" om man inte vill:
Äta och dricka konstant
Bada, duscha
Sitta i ett cigarrum

Det är en unik upplevelse de första par gånger, men det som tar tid är listat ovan. Så det beror helt på vad du gillar. Jag kanske lägger max 2t och då jobbar jag normalt 75% av tiden. Det finns för mig i alla fall, begränsat hur mycket mat och dryck jag kan konsumera. Det unikaste i mitt tycke är transporten till flygplanet.

Dock är det världens bästa Full Service Office i mitt tycke Vart annat har man skumpa och espressoleverans till arbetsplatsen?

Toppen