Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jo jag reser med brorsan, första gången till USA för honom och första gången i något annat än economy (varit i Thailand och Australien tidigare). Vi lär vilja snacka en hel del och säkert sova lite också. Mitten rad 3 hade ju varit bra om det inte var för att jag absolut vill sitta vid fönstret.
Vilken fantastisk present till honom om det nu är det. Men gissar att det är dina poäng.

Jag bokade rad 3 inför FRA-ORD på lördag för man vill dela upplevelsen även om det är med en polare. Sedan kan man alltid klippa en bild/video om det visar sig att alla platser inte blir uppbokade. Även om man kan prata på rad 1 så känner jag att mitten är rätt. Alternativt tar man rad 3 på utresa och rad 1 på hemresa.

Jo jag reser med brorsan, första gången till USA för honom och första gången i något annat än economy (varit i Thailand och Australien tidigare). Vi lär vilja snacka en hel del och säkert sova lite också. Mitten rad 3 hade ju varit bra om det inte var för att jag absolut vill sitta vid fönstret.
Boka rad tre vid fönstret och njut. Om kabinen är halvfull kan ni flytta omkring. Att annars sätta sig på ottoman vid en annan plats fungerar utmärkt för att snacka, äta eller dricka.

Vilken fantastisk present till honom om det nu är det. Men gissar att det är dina poäng.
Mina poäng, min voucher men han får stå för sina skatter och ombokningsavgifter :). Fick köpa massa grejer till honom första året jag hade amex så jag klarade vouchern och tyckte då vi kunde åka Business till USA med sas för poängen. Nu gick inte det så lika bra att han får åka Lufthansa First istället iom att det i stort är det enda jag använder mina poäng till nu.
Det är alltid roligare att vara två och resa, speciellt när man ska dricka öl i en vecka.
Förra året tog jag med en polare till NY i sas business, hade inte han varit med hade jag haft mycket tråkigare. Och han fick sig ett minne för livet förhoppningsvis :)

Jag bokade rad 3 inför FRA-ORD på lördag för man vill dela upplevelsen även om det är med en polare. Sedan kan man alltid klippa en bild/video om det visar sig att alla platser inte blir uppbokade. Även om man kan prata på rad 1 så känner jag att mitten är rätt. Alternativt tar man rad 3 på utresa och rad 1 på hemresa.
Hemresan blir förhoppningsvis i F, men just nu är det businessclass. Får se om några dagar hur det ser ut med biljetter då.

Boka rad tre vid fönstret och njut. Om kabinen är halvfull kan ni flytta omkring. Att annars sätta sig på ottoman vid en annan plats fungerar utmärkt för att snacka, äta eller dricka.
Rad 3 är taget, hoppas på några lediga platser så vi kan ha 2 stolar var :). Ser bra ut just nu i alla fall :)

För tillfället är jag ruggigt besviken på LH/LX. Maila mig inte och säg åt mig att beställa limousine om jag inte får beställa det...

Mr SNIFF,
You can find our detailed terms & conditions on following link:
Terms & Conditions First Class Limousine Service

We have changed our provider to Svensk Exekutiv Service AB and updated our terms & conditions. Unfortunately the Limousine Service is only available for Stockholms Län (with some exceptions described in the terms & conditions). SWISS and Lufthansa use the same service provider. So there for pick-up from/to Uppsala will not be possible.

With best regards,
Your SWISS Nordics Team

För tillfället är jag ruggigt besviken på LH/LX. Maila mig inte och säg åt mig att beställa limousine om jag inte får beställa det...
Mmm, förstår verkligen besvikelsen, men det är ju inte nödvändigtvis så att du vill ta limon från hemmet, så mailet är ju inte jättekonstigt. Jag som bor i Luleå har använt limo från hotell i Stockholm.

Med risk för att låta sjukt grinig...

Mmm, förstår verkligen besvikelsen, men det är ju inte nödvändigtvis så att du vill ta limon från hemmet, så mailet är ju inte jättekonstigt. Jag som bor i Luleå har använt limo från hotell i Stockholm.

@flum Nej, det förstår jag också. Det som irriterar mig är att det tidigare inte har varit ett problem att beställa detta, att man nu väljer att försämra sitt erbjudande stör mig något enormt.

Känns som att jag får samma bemötande som fick mig att inte flyga LX F. En resa med ”nya” Swiss First – när man inte vill kliva av.. | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor De hade ju kunnat typ be om ursäkt för att de slösar med min tid och så vidare.

Jag bryr mig inte om själva limousinen, det är för mig bara överflödigt, men transport hade de ju i så fall kunnat fixa, kan till och med ge dem ett nummer att ringa. Funderar på att twittra till Qatar och fråga om de vill jävlas med LH och styra transport åt mig. :p Jag kan till och med tänka mig att "posta det på min blogg" eller så.

Känns som att den reaktion man får när man frågar är "jaha". Kort och gott förtar det premiumkänslan.

Lufthansas svar på att jag ville boka limousine:
Hej SNIFF.
Tyvärr ingår ej Uppsala I det område där denna service är möjlig. Beklagar att detta inte står med utan detta beräknas uppdateras på hemsidan inom kort.
Mvh N.N på Lufthansa.

Toppen