Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hej

skall precis boka en vän hem till sverigefrån Chicago enkel med Lufthansa first kan välja mellan 16:30 - 747-8 via frankfurt eller 21:30 - A330 via munchen - 3 timmar byte i FRA resp 2 timmar i Munchen - båda planen är Lufthansa hela vägen

Är loungen i Frankfurt mycket bättre än munchen - hur är upplevelsen ombord 747-8 vs A330 ?

tankar ?
Upplevelsen ombord är likvärdig. Jag hade kört via Frankfurt, där finns det ju en egen terminal för förstaklasspassagerarna. :)
Edit: Dessutom så är det lite längre bytestid, vilket innebär mer njutning. Lufthansas markservice är fantastisk!

Hej

skall precis boka en vän hem till sverigefrån Chicago enkel med Lufthansa first kan välja mellan 16:30 - 747-8 via frankfurt eller 21:30 - A330 via munchen - 3 timmar byte i FRA resp 2 timmar i Munchen - båda planen är Lufthansa hela vägen

Är loungen i Frankfurt mycket bättre än munchen - hur är upplevelsen ombord 747-8 vs A330 ?

tankar ?
21:30 via MUC definitivt! Ger en snabb middag sen sömn. Immigration i loungen i MUC är mycket värt.

Är tanken att det ska vara en upplevelse? Någon nämner att det är bra att käka en snabb middag och sedan sova? Det är ju inte riktigt samma sak som att man vill åt upplevelsen. Jag föredrar 747-8i före 330 i F. En mer privat känsla i den större jumbokabinen. Sova kan man göra sen alt. lika gärna flyga affärsklass.

Jag personligen gillar loungen i MUC bättre än loungerna/terminalen på FRA. På utbudsfronten är frankfurt att föredra om man gillar Whisky samt möjligheten att få sig en cigarr. I MUC är vinutbudet generellt klart bättre. Vid ankomst skulle jag säga att möjligheten till limo-transport till ARN-flighten som likvärdiga. Från terminalen får man ju limo men nackdelen är ju att man måste gå airside och bort till terminalen vilket inte är så smidigt, speciellt om man har lite tid. Jag hade valt MUC men det blir bra vilket som.

Jag planerar att tappa oskulden till First i Mars eller April. Ett par snabba frågor. Jag ser att det inte finns platser om en månad eller två. Släpps dessa som regel 2-3 veckor innan? Kan jag åka ned till FRA en torsdag kväll och sedan fortsätta med First till tex HND och BKK dagen efter? Att hänga i FCT en halv dag lockar. Kommer man i så fall även in på FCT kvällen innan? Hämtning med bil även kvällen innan? En liknande resa för barnen planeras i Augusti. Poängrabatt för barn när man bokar First (9 och 12)? Svårt att hitta tre platser i First? Bättre med annat bolag?

Om det är fel tråd för detta vänligen säg till.

Last edited:
Toppen