Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Nu vil jeg ikke spolere glæden, for det er en rigtig fin rejse du har stykket sammen (og man er vel altid lidt misundelig....), men hvis du skynder dig kan du formentlig nå at ændre AC5115 Y (codeshare) til UA567 i First(business?).

Snyggt, men du kommer vara rejält trött sista benet till SFO... :p
Ekonomi SFO-YVR känns väl sådär? Vad blev priset?

Tack, rätt bra resa men inte helt optimal...:) Resan gick på 32 000 kr och jämfört med priserna i Business med 1 byte så ligger dessa runt 25 000 under denna period. För mig en helt ok merkostnad.

Nu vil jeg ikke spolere glæden, for det er en rigtig fin rejse du har stykket sammen (og man er vel altid lidt misundelig....), men hvis du skynder dig kan du formentlig nå at ændre AC5115 Y (codeshare) til UA567 i First(business?).

Tack, man vill ju alttid få till den bättre. Skulle du ringa till Lufthansa och försöka få till ändringen?

Tack, man vill ju alttid få till den bättre. Skulle du ringa till Lufthansa och försöka få till ändringen?
Yes, det er gratis at gøre et forsøg :) Jeg ville prøve at ringe til Lufthansas First linje, alternativt det almindelige nummer. Jeg er dog usikker på prisen for ændring og hvor fleksible Lufthansa er - hvis de er i godt humør kan de sikkert klare det hurtigt og gratis(!).

Är det bara jag som tycker det är tråkigt att det skall vara så ohört komplicerat att köpa en biljett som vi vill ha?

Skälet att AC5115 är bokat i Y är att jag gissar denna är single-cabin service.

Ja här kommer fortsättningen. Jag ringde Lufthansa, svenska numret, och han som jag talade med informerade precis som @Senator skriver ovan att jag bör göra en ny bokning och göra en avbokning på den gamla. Jag bad ändå snällt om han kunde titta på bokningen och göra en ändring över telefon. Det kunde han men han meddelade att det skulle kosta extra. Det pris han fick fram var 35 000 kr !! dyrare för att lägga till United First på sträckan SFO-YVR. Jag tackade för mig och gick in på webben för att göra en ny bokning. Tyvärr så blev resultatet det samma på Lufthansa.com, priset gick upp ca 35 000 kr när jag la till United First mellan SFO-YVR istället för AC economy! Det är ju samma flygplan!?!

Ja man lär sig alltid något nytt eller så är det precis det man inte gör:)

har några funderingar kring hur jag skall tänka vid bokning i april 2016. Jag tänkte överraska min kära mamma på sin födelsedag med en resa i F. Det jag tänker mig är ARN-FRA (MUC) -IAD (eventuellt NYC) helst med 747-8. Naturligtvis öppen för andra förslag och idéer, men att bocka av biltransfer och 747 vore roligt. Men här är min fråga. Under de två första veckorna i april 2016 har jag svårt att hitta en lång layover i FRA, hittar bara 1-2h varianter med First Saver. Tyvärr är inte miles upgrade ett alternativ. Är det något uppenbart fel i min tankegång, eller beror det på hur långt i förväg bokningen skall göras. Tacksam för input och idéer!

Bör inte vara några som helst problem att finna. Antingen söker du "fel" eller så läser du sökresultatet fel.
Ska söka lite som exempel. :)

Dock kan du nog glömma B747-400 i F nästa år, tror alla blivit konverterade till C på upper deck då.

Toppen