Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Yes, och skitsvårt att hitta "A" klass från Stockholm. Married Segment problem. Dock som Senator kan jag kringgå detta tror jag... ;)
Ahh, surt, efter grabbarnas karibienäventyr blev jag lite sugen på en A-klass till iah och Cayman Airways till Grand Cayman någon gång i februari/mars. Kanske läge att fixa SEN ändå, återkoppla gärna om du har någon bra workaround.

Ahh, surt, efter grabbarnas karibienäventyr blev jag lite sugen på en A-klass till iah och Cayman Airways till Grand Cayman någon gång i februari/mars. Kanske läge att fixa SEN ändå, återkoppla gärna om du har någon bra workaround.

Några tips:
Köp aldrig LH F bara till Houston. Väldigt dyrt, typ +50tkr medan SFO ligger på 32 tkr
Lufthansa har någon bokningsgaranti för SEN och HON. Min resa som börjar på onsdag hade Married Segments som gick att lösa med någon form av SEN platsgaranti så jag åker ARN-MUC-FRA-JFK. Gick ej att boka online för min del
Houston (IAH) verkar ha mycket beläggning i First. När jag tittar på det Jonas vill ha så säger ARN-FRA-IAH A0, medan FRA-IAH A3. Så skall se om det går att komma runt detta ;)

För några år sedan var Lufthansa väldigt generösa med att godkänna väntelistningar från Y(valfri fare bucket) till C(Z). Tror samma gällde från C(valfri fare bucket) till F(A).

@Senator är det en officiell eller inofficiell förmån numera?

Om Du köper en LH A fare bokas C sträckan ARN-FRA eller ARN-MUC i J och F-sträckan i fare basis A. För J fares gäller bokningsgarantin, därför kommer man åt anslutningarna från och till ARN.

Toppen