Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Är sugen på att testa 747-400 med den separata sängen innan den försvinner fram emot 2017-18 enligt uppgifter från #Senator i trådens början. Jag är mest sugen att prova den mot Asien och ser att man flyger till Osaka och Mumbai med 747-400, är det någon Asiatisk destination jag har missat? Har inte lusläst alla 36 sidor i tråden, men en hel del:D

Är sugen på att testa 747-400 med den separata sängen innan den försvinner fram emot 2017-18 enligt uppgifter från #Senator i trådens början. Jag är mest sugen att prova den mot Asien och ser att man flyger till Osaka och Mumbai med 747-400, är det någon Asiatisk destination jag har missat? Har inte lusläst alla 36 sidor i tråden, men en hel del:D

HND har också 747-400. Kvällsflyget till PVG är 747-400.

Lite sugen att testa LH F och jämföra mot Emirates. Skulle i sådana fall använda mig utav EB poäng. Vet att det kan vara svårt att få plats och att det släpps 14 dagar innan avgång. Jag är mest sugen att bara flyga och gärna vända med retunerande plan egentligen. Så alla dagar är öppna för mig, vilket borde underlätta. Men vilka destinationer är "lättast" att hitta tillgänglighet på om man kan säga så, tänker även minst 8h/enkel väg eller liknande. Om det är en 747 skulle det vara en bonus ;)

SAS404 det är jättesvårt att säga. Det är bara att leta och hoppas att det dyker upp en möjlighet. Räkna med att du kanske behöver köra C åt ena hållet då tillgången på F kan vara dålig.

SAS404 det är jättesvårt att säga. Det är bara att leta och hoppas att det dyker upp en möjlighet. Räkna med att du kanske behöver köra C åt ena hållet då tillgången på F kan vara dålig.

Det är ändå så, okej. Får helt enkelt dammsuga marknaden när jag har poängen som behövs. Egentligen skulle nog F enkel väg räcka från Frankfurt, kostar det inte lika mycket poäng ;)

Lite sugen att testa LH F och jämföra mot Emirates. Skulle i sådana fall använda mig utav EB poäng. Vet att det kan vara svårt att få plats och att det släpps 14 dagar innan avgång. Jag är mest sugen att bara flyga och gärna vända med retunerande plan egentligen. Så alla dagar är öppna för mig, vilket borde underlätta. Men vilka destinationer är "lättast" att hitta tillgänglighet på om man kan säga så, tänker även minst 8h/enkel väg eller liknande. Om det är en 747 skulle det vara en bonus ;)

Jag har ett svagt minne om någon medlem gjorde en färgglad chart på excel hur tillgängligheten ser ut på olika linjer inom 14 dagar (då). Jag kommer inte ihåg vilken tråd den ligger och vem som skrev. Kanske karho? med tanke på att det var en snygg Excel chart? ;)

Den här länken har jag haft nytta av för att få info om Lufthansa First:

How predictable is Lufthansa first class award space? - One Mile at a Time

Sökt lite och 747 verkar inte vara något problem så länge ANA inte tjyvar och visar fel. Ska nog satsa på Toronto. Tyckte jag fick upp många platser på flera datum när jag sökte. Kanske lättare nu under sommaren? Kanske får låta någon med lite fler EB boka åt mig, kan jag betala tillbaka när mitt konto fylls på igen ;)

Lite sugen att testa LH F och jämföra mot Emirates. Skulle i sådana fall använda mig utav EB poäng. Vet att det kan vara svårt att få plats och att det släpps 14 dagar innan avgång. Jag är mest sugen att bara flyga och gärna vända med retunerande plan egentligen.

Ja, gjorde lite sökningar med Lifemiles. Undersökte då LH F med utgångspunkt Frankfurt och två platser, så inte exakt samma urvalskriterier som här, men tabellen kanske kan ge lite indikationer på tillgänglighet. Länk, även inläggen strax före och efter ger bra info om linjer, flygplanstyper och tillgänglighet: http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/6399-avianca-taca-lifemiles-16.html#post238969 hoppas det hjälper något!

Jag har ett svagt minne om någon medlem gjorde en färgglad chart på excel hur tillgängligheten ser ut på olika linjer inom 14 dagar (då). Jag kommer inte ihåg vilken tråd den ligger och vem som skrev. Kanske karho? med tanke på att det var en snygg Excel chart? ;)

Det tar jag som en komplimang och säger Tack!

Vad tycker ni om relax chairsen som finns i FCT? Kvinnan min älskar dem och vill gärna ha en hemma. Problemet är ju att det är en stol som kostar 20 000 ;)

Toppen