Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Precis, däremot har jag inte sett en nedgång ännu och tänkte att även om planen är mer fulla på sommaren så är det väl mest i ekonomi? Business är väl inte lika fullt på sommaren som annars? Jag tänkte att det kanske var samma sak med first.

Nja, jag var lite otydlig :) om man översäljer en flight totalt i alla klasser med t.ex. +20, vart av Y är +30, C är -7 och F -3 öppnas ingenting upp i alla fall. Det är inte en ovanligt situation på sommaren.

Jag kan bara tala av egen erfarenhet här, men jag har alltid haft enklare att uppgradera under jul-aug. Det är riktigt tomt i premiumkabinerna då ime.

Då var det 14 dagar kvar och det var med darrande fingrar jag gick in på ANA:s hemsida. Det visade sig att 2 platser faktiskt hade öppnats upp (tur att man är i Japan och vaknar lagom till tolvslaget ;)). Vi har ju tur att vi faktiskt vill till Boston, en av de destinationer det är lättast att hitta platser till. Tanken är hummerätande i Maine.

Så, till min fråga, kabinen är helt tom, således kan vi just nu välja vilka platser vi vill. Just nu är vi assignade rad 81, dvs längst fram. Ni som har flugit Lufthansa FIrst, vilken rad rekommenderar ni? Det är nya kabinen på en 747-400.

Så, till min fråga, kabinen är helt tom, således kan vi just nu välja vilka platser vi vill. Just nu är vi assignade rad 81, dvs längst fram. Ni som har flugit Lufthansa FIrst, vilken rad rekommenderar ni? Det är nya kabinen på en 747-400.

Jag gillar rad 83 då man inte är längst bak men kan se lite vad som händer runt omkring i kabinen. Men det förutsätter ju att det finns något att titta på, som andra personer. Fast som Agehall säger finns det inte några dåliga säten utan allt beror på dina preferenser. Lägst fram fungerar utmärkt om du inte vill se någon och vill att det ska kännas mer privat.

Ha en härlig resa, vilket säte du än väljer misstänker jag att ni kommer få en härlig resa.

Som övriga påpekat tror jag inte att det spelar någon roll. Satt på 83c till Boston i söndags men kan inte säga att någon plats hade varit bättre eller sämre än någon annan. En rolig detalj: jag checkade in på ARN och fick givetvis en prio-tag på bagaget. När jag kommer fram till Boston sitter det en HON-tag på min väska. Under min tid på FRA har alltså personalen letat fram min väska för att byta *A-prio-taggen till en HON-tag, rätt seriöst måste jag säga.

När jag kommer fram till Boston sitter det en HON-tag på min väska. Under min tid på FRA har alltså personalen letat fram min väska för att byta *A-prio-taggen till en HON-tag, rätt seriöst måste jag säga.

Ja, det är rätt standard faktiskt. LH tar bra hand om sina F-passagerare. Och jag misstänker att väskan petas ut till separat hantering helt automatiskt, så det är nog rätt lätt för personalen att fixa rätt taggar.

Ja, det är rätt standard faktiskt. LH tar bra hand om sina F-passagerare. Och jag misstänker att väskan petas ut till separat hantering helt automatiskt, så det är nog rätt lätt för personalen att fixa rätt taggar.
Hur som helst väldigt trevligt, och väskan ut först. Tycker dock att det är lite märkligt att LH-group inte harmoniserar inom dessa områden, för på LX får man ju inte denna service.

Toppen