Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Tamas

Medlem
Tack för alla svaren, mycket tankeföda.
Och absolut, hittar jag bara en tillgänglig F så tänker jag norpa den och sedan fixa så det fungerar med helheten. Det är mest ifall jag för möjligheten att välja mellan två (eller fler?) alternativ pga min flexibilitet, som jag vill vara förberedd. Plus då att vara förberedd med att kanske behöva boka extra övernattning i Europa eller USA.

Sen är mina "minuspoäng" kanske inte helt rättvisa eller jämnt viktade heller.
Att jag från Houston kommer fram först klockan 17 dagen efter väger mer än skillnaden mellan FCT/FCL, om jag inte reser ut ännu en dag tidigare då.
Jag skulle också säga att jag hellre åker A380 från MUC än A340 från FRA, även med skillnaden FCT/FCL. Men om det är en 747 från FRA? Ja då blir det svårt.
Kanske jag för öppna Excel igen och börja vikta avigsidorna ännu mer...

Kul att bolla med tanken, och såklart så är grundinställningen "med tur får jag tronsätet på Swiss, allt annat är extremt bra tur".
Vilken rutt har A380 från MUC?
Och vilken tjänst som är mest pålitliga med seat alert? Expertflyer?
 

Jannes

Medlem
A380:
MUC-Boston
MUC-Washington
MUC-JFK
MUC-LA
Newark och Chicago är A340.

Från FRA gäller 747 för EWR, ORD, MIA, SFO, IAH och LAX. BOS och IAD är A340.
Flög själv C FRA-BOS och det lägger därför mer betoning på att göra nåt annat än just A340.

OBS: Dessa är alltså för i sommar, LH har garanterat annat i flottan just nu. (Min C i 747 upper deck blev A340....)

Seat Alerts vet jag inte vad som är bäst tyvärr.
 
Har någon nånsin sett F tillgängligt till Hong Kong? Försökt kika några gånger men aldrig sett tillgänglighet. Är inbokad i Business i mars så tänkte ifall chansen finns att hoppa fram till First.
 

rlager

Medlem
Har någon nånsin sett F tillgängligt till Hong Kong? Försökt kika några gånger men aldrig sett tillgänglighet. Är inbokad i Business i mars så tänkte ifall chansen finns att hoppa fram till First.
Burkar gå att hitta till LH First till och från Shanghai ibland. Cathay flyger sedan mellan Shanghai och Hong kong på två timmar.
 
Om man flyger Arlanda - Frankfurt - München - New york i first, har man tillgång till FCT/FCL även i Frankfurt? Jag antar att man har det men vill dubbelkolla!
 

bachelor

Medlem
Ska flyga till Hong Kong i business i vår och tänkte uppgradera till first för EB poäng om det går. Har bokningsklass D och såg att kostnaden ska vara 65 000. Någon som har erfarenhet av detta? Kan det gå att uppgradera eller är first generellt sett alltid fullbokat?
 

palmen

Moderator
Ska flyga till Hong Kong i business i vår och tänkte uppgradera till first för EB poäng om det går. Har bokningsklass D och såg att kostnaden ska vara 65 000. Någon som har erfarenhet av detta? Kan det gå att uppgradera eller är first generellt sett alltid fullbokat?
Krävs award i First för att det ska gå att uppgradera och de släpps ju till eurobonus tidigast 4 dagar innan. Hong Kong släpps det extremt sällan till så jag skulle nog säga att det är mer eller mindre så kört det kan bli. Star Alliance upgrade har ju inte fungerat på några år heller
 
Toppen