Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hinner man njuta av FCT ifall man flyger ARN-FRA-ORD där man landar 09.00 i FRA och nästa avgång är 10.45? Eller borde man boka om till ett flyg dagen innan?
 

Tostarp

Medlem
Någon som har input ang FRA-BLR? Före pandemin så brukade F vara vidöppet på denna sträcka men nuförtiden hittar man knappt ekonomi.
Jag har använt denna ett flertal ggr till Male.
 

TDB

Medlem
På vinterprogrammet flys LH754 av en 747-400 uten First. 747-8 med First er tilbake i slutten av mars til starten av sommerprogrammet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

LPC123

Medlem
Höll på att bli en snöplig resa till Chicago på torsdag. Vår första first ringde dom om att dom bytt plan till ett utan first. Efter lite diskussion så bokade dom om oss till tidiga flighten på torsdag med first. Nu till frågan. Nu står det inte booking class I längre utan F. Har det blivit en resa som ger poäng nu eller hur tolkar man det?
Booking class F och Service Class F borde ge poäng väll? Eller är jag fel på det?
 

filip23

Medlem
Höll på att bli en snöplig resa till Chicago på torsdag. Vår första first ringde dom om att dom bytt plan till ett utan first. Efter lite diskussion så bokade dom om oss till tidiga flighten på torsdag med first. Nu till frågan. Nu står det inte booking class I längre utan F. Har det blivit en resa som ger poäng nu eller hur tolkar man det?
Booking class F och Service Class F borde ge poäng väll? Eller är jag fel på det?
Tur! Nej du har helt rätt, F-klass är revenue så om det inte ändras framöver- se till att ha EB nummer inlagt ;) ;)
 
Toppen