Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Många frågor för tillfället, försökte söka men hittade inte något resultat. Men hur kommer det sig att man kan hitta vissa first direkt från FRA till t.ex MEX på awardfares men om man söker ARN-MEX så dyker det inte upp.
Har detta enbart att göra med att det inte finns några connecting flights från ARN som passar in eller finns det någon mer begränsning?
Ahh, ser nu att det är F-tråden... Fel av mig! Tillägg till det Jannes skrev innan; kan även vara att LH blockar ARN-FRA så den inte dyker upp, ibland vill dom t ex att man reroutas ARN-VIE-FRA-XXX. Men iom att man måste ringa och bekräfta andra ben, så är det nog bäst att bara ringa och pussla ihop med agent (när du sett andra alternativ).
 
Last edited:

Båtens

Medlem
Håller FCT eller FCL i FRA högst standard för tillfälligt eller är det likvärdigt? Tänker främst på kvalitén på mat, dryck och service. Har varit på FCT tidigare, det var bra men tycker att FCL (satellit) i MUC var snäppet vassare ifall man bortser från bil till flyget (dock fick jag minibuss och ingen Porsche från FCT). Tidsmässigt har jag 4h så hinner FCT utan problem men funderar på om det är bättre att köra FCL denna gång.
 
Håller FCT eller FCL i FRA högst standard för tillfälligt eller är det likvärdigt? Tänker främst på kvalitén på mat, dryck och service. Har varit på FCT tidigare, det var bra men tycker att FCL (satellit) i MUC var snäppet vassare ifall man bortser från bil till flyget (dock fick jag minibuss och ingen Porsche från FCT). Tidsmässigt har jag 4h så hinner FCT utan problem men funderar på om det är bättre att köra FCL denna gång.
Jag rankar FCL i MUC satellit, FCT och sen övriga FCL lounger i den ordningen.
 

Tamas

Medlem
Hur ser det ut med passkontroll / extra säkerhetskontroll i Munich när man flyger First? Är det något skillnad från det "vanliga"?
 

palmen

Moderator
Hur ser det ut med passkontroll / extra säkerhetskontroll i Munich när man flyger First? Är det något skillnad från det "vanliga"?
Passkontroll görs i loungen.
Varför skulle det vara extra säkerhetskontroll? Det är inga extra säkerhetskontroller på longhaul, om man inte åker till USA och får SSSS, men det är ju ingen säkerhetskontroll direkt.
 

Tamas

Medlem
Passkontroll görs i loungen.
Varför skulle det vara extra säkerhetskontroll? Det är inga extra säkerhetskontroller på longhaul, om man inte åker till USA och får SSSS, men det är ju ingen säkerhetskontroll direkt.
jag kan vara lite ringrostig men på vissa ställen (t.ex. AMS) har jag åkt på extra kontroll innan tillträde av boarding området. Har inte åkt till USA via MUC någon gång så visste jag inte hur det är. Tack för svaret!
 

Hachans

Medlem
jag kan vara lite ringrostig men på vissa ställen (t.ex. AMS) har jag åkt på extra kontroll innan tillträde av boarding området. Har inte åkt till USA via MUC någon gång så visste jag inte hur det är. Tack för svaret!

Det beror på varifrån du kommer och ibland har ju länderna lite extra konstiga grejer för sig. För resa till USA från EU är det normalt ingen kontroll på AMS.
 

mablaz

Ny medlem
Halloj, har sökt i tråden men hittade inte riktigt svaret på min fråga.

Har en resa bokad inom kort i C med LH. Om det släpps biljetter i First kan kundtjänsten bara boka om den flighten till First eller behöver de släppa hela bokningen och boka om allt.

Kanske konstigt formulerat av mig men det jag efterfrågar egentligen är: "Är det smidigt att ändra till First i en befintlig bokning, utan att man råkar paja hela bokningen?"
 

palmen

Moderator
Halloj, har sökt i tråden men hittade inte riktigt svaret på min fråga.

Har en resa bokad inom kort i C med LH. Om det släpps biljetter i First kan kundtjänsten bara boka om den flighten till First eller behöver de släppa hela bokningen och boka om allt.

Kanske konstigt formulerat av mig men det jag efterfrågar egentligen är: "Är det smidigt att ändra till First i en befintlig bokning, utan att man råkar paja hela bokningen?"
Ibland smidigt, ibland krångligt. Har varit med om att de bara ändrat flighten och andra ggr har de behövt göra en ny bokning.

Ring in och hoppas på det bästa
 

Tamas

Medlem
Halloj, har sökt i tråden men hittade inte riktigt svaret på min fråga.

Har en resa bokad inom kort i C med LH. Om det släpps biljetter i First kan kundtjänsten bara boka om den flighten till First eller behöver de släppa hela bokningen och boka om allt.

Kanske konstigt formulerat av mig men det jag efterfrågar egentligen är: "Är det smidigt att ändra till First i en befintlig bokning, utan att man råkar paja hela bokningen?"
Datapunkt: min senaste ändring i onsdags gick smidigt och smärtfritt, som en vanlig ombokning.
 
Toppen