Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag flyger First ORD-MUC i nästa vecka och sedan vidare MUC-ARN med LH, kan inte MUC alls, vilken FCL borde jag välja i MUC och kommer jag få skjuts till ARN flighten eller får jag promenera själv?

Jag var i den ute i satelliten första gången för några dagar sen. Jag ankom från Frankfurt så gick först till den i Terminal 2 men eftersom jag skulle vidare till Vancouver så sa dom att jag skulle ta den ute i satelliten , och för att den enligt dom var bättre med terassen :) tog max 10 minuter att ta sig mellan dom beroende på hur du tajmar tåget så enkelt att testa båda om du vill

Här kommer en fråga.

Om man flyger ARN-MUC-FRA-BOS.
Med ganska kort connection i MUC. (tror 45 min).
Blir man upphämtad vid planet (om apron) och körd till FRA planet?

Å andra sidan har väl inte MUC så mycket apron positioner? Dock var det länge sedan jag var där.

Här kommer en fråga.

Om man flyger ARN-MUC-FRA-BOS.
Med ganska kort connection i MUC. (tror 45 min).
Blir man upphämtad vid planet (om apron) och körd till FRA planet?

Å andra sidan har väl inte MUC så mycket apron positioner? Dock var det länge sedan jag var där.

Endast om du anländer med Lufthansa Gruppen, dvs Lufthansa, Swiss eller Austrian.

Hur är det med ankommande LH F till Munchen, har man access till FCL i Zurich och FCL i Wien ifall man sedan ansluter via de flygplatserna (t ex JFK-MUC-ZRH-ARN)

Hur är det med ankommande LH F till Munchen, har man access till FCL i Zurich och FCL i Wien ifall man sedan ansluter via de flygplatserna (t ex JFK-MUC-ZRH-ARN)
Inte FCL i Wien. Det är en HON-lounge och inte en FCL på samma sätt som LXs/LHs lounger.

FCL i Wien endast för avgående F-pax.

Thx. Men Zurich går alltså bra även som ankommande F till FRA/MUC?
En aning oklart. Lyckas inte hitta lika tydlig information på Swiss sida som Lufthansa har/hade om "lounge types and admission".
Även Lufthansas sidor verkar ha försvunnit/bytt namn, googlat men kommer till döda länkar.

Någon annan kanske har bättre koll.

Hittade dock denna artikel som kanske är relevant (bara ett år gammal)
https://liveandletsfly.boardingarea.com/2018/04/21/first-class-lounge-access-double-connection/

Toppen