Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

palmen

Moderator
Vad är bagage-reglerna för en Lufthansa First resa (award om det spelar roll)?
Om Lufthansa First är sista flighten i en bokning, gäller ändå Lufthansas regler då för bagage?

Som det är nu har jag Thai som första flight och det står 50kg bagage tillåtet på utresan. Hemresan där SAS Business är första flight står 4x32kg (2 extra väskor som EBD).
Någon som har koll på denna frågeställning.
Hur mycket bagage får man ta med sig som Star Alliance Gold på en award-bokning med Lufthansa First?

Enligt Lufthansas sida är det 3x32kg i First på intercontinental, antar man får ytterligare en som Star Gold?
https://www.lufthansa.com/se/en/Free-baggage-rules
 

Tostarp

Medlem
Har en LH F till/från SIN (betald, ej bonusresa). Har aldrig åkt F till SIN innan. Finns det några extra 'perks' som LH F vid ankomst/avgång på Chiangi förutom lounge?
 
Det kostar ju inget att fråga. Jag återkopplar hur det gick!

Nu har jag ett svar. Med bestämda steg och mitt bästa leende tog jag hissen upp till receptionen i First Class Lounge Terminal 2 München. Jag var helt inställd på att det inte skulle funka men ville testa. Tre personer i receptionen och jag berättade för den första om att det inte fanns någon connection flight igår så jag måste åka till Stockholm idag. Fanns det möjlighet att använda denna lounge då?

Hopp och förtvilan:) Den första kvinnan förstod mitt dilemma och det kändes att hon skulle kunna släppa på regeln. Då gav sig nr 2 och 3 in i diskussionen. Min tyska är inte hundra men jag förstod att dom inte var helt eniga. Det slutade med att jag inte fick access (röstsiffrorna 1-2:).

Helt ok och bemötandet var mycket trevligt från alla tre!
 

Mangostan

Medlem
Jag har faktiskt läst hela denna tråd, men har ändå en fråga som jag inte har sett behandlats: Resan jag söker kommer att avgå på en söndag. Måste jag då vänta tills måndag morgon för att kunna boka den, eller kan SAS vanliga kundtjänst göra detta redan på söndagen 14 dagar före avgång? Blir en jobbig väntan annars. Är EBG om det spelar roll.
 

Canadien

Medlem
Jag har faktiskt läst hela denna tråd, men har ändå en fråga som jag inte har sett behandlats: Resan jag söker kommer att avgå på en söndag. Måste jag då vänta tills måndag morgon för att kunna boka den, eller kan SAS vanliga kundtjänst göra detta redan på söndagen 14 dagar före avgång? Blir en jobbig väntan annars. Är EBG om det spelar roll.

Om du bokat med voucher (Amex 241) så har jag fått nej på ändringsönskemål av den vanliga kundtjänst. Bokar du utan voucher är det inga problem med vanliga kundtjänst givetvis.
 

Mangostan

Medlem
OK, tack. Jag bokar tyvärr med en Amexkupong, så jag får väl ställa in mig på en jobbig väntan. Kommer dock att försöka ringa på söndagen.
 
Toppen