Senaste nytt

Ditt reseår 2022

GOTATH

Medlem
Målen från 2021 blir lätta att uppfylla: Fortsätta att upptäcka nya och gamla platser :)
  1. Hur många flygningar har du gjort? 48
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 44165
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Sas 25, Air France 6, KLM 5, Lufthansa 4, Brussels airlines 2, Southwest airlines 2, TAP, 2, Air Europa 1, Norwegian 1
  4. Nya flygplatser besökta under året? Ronneby, Budapest, New Orleans, Lissabon, Tromsö, Madrid
  5. Nya flygbolag testade under året? Norwegian, Air Europa, TAP
  6. Nya besökta länder? Ungern
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Runt 65
  8. Bästa hotellvistelse? Clarion Collection Bergmästaren Falun (jo det finns finare hotell jag bott på i år, men ibland är inte det lyxigaste det bästa!)
  9. Sämsta hotellvistelse? Hotell Kung Gösta, Mora
  10. Bästa reseminnet? Finns många så kör ett urval: Farnborough, Miami & New Orleans, Tromsö, Nordkoster
  11. Sämsta reseminnet? Ankom Arlanda vid 0030 och nästa flight gick vid 08. Var tvungen att åka hem och packa om. Även en annan gång då min incheckade väska kom bort och den kom hem 20 minuter före jag skulle iväg på nästa resa.
  12. Största överraskningen? Att Southwest bjöd på dryck till alla. Att det fanns en PP-lounge på New Orleans Airport
  13. Annat "första gången" under året? Gjort En Svensk Klassiker, besökt flygmässa, kvalat till Hilton Guld på nätter,
  14. Mål för 2023? Konstigt nog, men resa lite mindre. Det har blivit så många olika resor och aktiviteter 2022 att det är svårt att minnas allt...
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Nyttjat Amex Platinumerbjudanden, träffat härliga människor
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reserapporter och bra tips som alltid
  2. Bästa loungen? Air France lounge CDG
  3. Sämsta loungen Air France lounge Marseille, Tyvärr även Pontus när jag fick vänta 45 min på en macka...
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Usa
  2. Bokade resor som fått ställas in? -
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Fortsatt åka tåg och bil inrikes
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Falun, Mora, Motala
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? En Svensk Klassiker
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Billigare flygpriser... Men förstår att bolagen behöver tjäna pengar nu och inflationen är som den är.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Asien hade varit kul att åka till igen.
 

palmen

Moderator
  1. Hur många flygningar har du gjort? 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 46123
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, BA, U2, FR
  4. Nya flygplatser besökta under året? IAD
  5. Nya flygbolag testade under året? Första gången på Ryan sedan 2005 om det räknas...
  6. Nya besökta länder? 0
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Gissar på ca 30
  8. Bästa hotellvistelse? Inget speciellt, men Park Inn Bryssel gav mig ett gigantiskt rum som upgrade
  9. Sämsta hotellvistelse? Comfort Göteborg, rummet var helt skevt och fanns inga räta hörn i badrummet vilket resulterade i att dörren till duschen alltid stod minst 15 cm öppen, samt att den även slog i toa-stolen. Det rummet borde nog ingen behöva få.
  10. Bästa reseminnet? Första flighten till Toronto var helt klart speciell samt besök vid Niagara på samma resa
  11. Sämsta reseminnet? Åka pendeltåg i rusning, inte behövt göra det sedan innan pandemin
  12. Största överraskningen? Att Ryanair bara ville ha 180 kronor för GOT-ARN 2 månader innan avgång trots att flighten sen var helt full. Tåg, Buss eller SAS hem hade varit 5-15ggr så dyrt.
  13. Annat "första gången" under året? Att ha bokat en jorden runt resa som en och samma biljett
  14. Mål för 2023? Bli LTG, skifta fokus till andra flygbolags lojalitets-program, boka resa till Pliny the Younger släppet 2024.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Bokning jorden runt
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Kul att så många dök upp på den lilla inofficiella träffen innan SAS Diamond event i Stockholm i höstas.
  2. Bästa loungen? FCT, börjar bli rätt tjatigt :)
  3. Sämsta loungen? AA Flaghsip på LHR T3, den var stängd för dagen när vi ville besöka. Ska väl inte beskylla AA för det, vi som hade dålig koll på öppettider.
Man kan ju fortsatt konstatera att Pandemin sätter sina spår. Så lite som jag flygit senaste 3 åren har jag inte gjort sedan 2012. Finns ju självklart både för och nackdelar med detta.
 

DanielKif

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 65 - 23 domestic, 42 international
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 68525 miles (110,280 km))
  3. Vilka flygbolag har du flugit? AY, TK, ET, SK, D8, TF,LH, SK, 5J(Cebu)
  4. Nya flygplatser besökta under året? flera
  5. Nya flygbolag testade under året? ET, 5J
  6. Nya besökta länder? Filipinerna, Madagaskar
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Vet inte
  8. Bästa hotellvistelse? -
  9. Sämsta hotellvistelse? -
  10. Bästa reseminnet? Naturupplevelserna på Madagaskar, Dykning i Philipinerna.
  11. Sämsta reseminnet? Matförgiftad i Madagascar mitt ute i regnskogen.
  12. Största överraskningen? -
  13. Annat "första gången" under året? -
  14. Mål för 2023? 3 nya länder, 2 nya flygbolag. Gärna First Class igen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Kul med SAS eventet i Sthlm och träffa gamla BC:are
1672320854570.png
 

mha321

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 54
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? ca 61,500
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Austrian, Swiss, United, Finnair
  4. Nya flygplatser besökta under året? BER
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 52
  8. Bästa hotellvistelse? The May Fair, London
  9. Sämsta hotellvistelse? Ett litet landsortshotell som jag inte ens kommer ihåg vad det hette, i vintras, på passage genom. Dåligt med värme, minimalt rum med minimal säng (trots nästan tomt), ingen personal utom precis vid frukost, osv.
  10. Bästa reseminnet? Många att välja på nu när vi kommit igång igen!
  11. Sämsta reseminnet? Avslutade året med att Austrian slarvade bort mitt baggage. Och därefter verkar budfirman som ska köra ut det ha slarvat bort det igen. Trist på julklappar...
  12. Största överraskningen?
  13. Annat "första gången" under året? Avbokat resa på grund av krig (Lviv kändes inte hellt OK i början på sommaren, nej). Ugh. Och dubbla medical diverts på samma resa (två olika ben, varav det andra var på ett ben som bokades om till pga divert på det första benet)
  14. Mål för 2023? Österut igen!
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen? United Polaris ORD. Shout-out till United Club EWR, den nya, som var extremt bra för att vara en "vanlig" gold-lounge.Bättre än de flesta europeiska "vanliga" loungerna tycker jag.
  3. Sämsta loungen? SAS T5 ORD. Överfullt på nivå av gamla tiders ARN T4 lounge.
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 42 350 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Thai, AirAsia, Eurowings, Thai Vietjet
  4. Nya flygplatser besökta under året? KBV Krabi, MMX Malmö
  5. Nya flygbolag testade under året? Thai Vietjet
  6. Nya besökta länder? No
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 40
  8. Bästa hotellvistelse? Clarion Live Malmö var överraskande bra.
  9. Sämsta hotellvistelse? Tapestry Collection Jamaica Bay Inn, Marina del Rey, bra läge men trist hotell. Bokades med Hiltonpoäng.
  10. Bästa reseminnet? Los Angeles i januari med mina vuxna barn.
  11. Sämsta reseminnet? Inställt flyg ARN-BBK. Nergradering dagen efter från business till eko.
  12. Största överraskningen? Hur resandet har återhämtat sig efter covid. Hur mycket dyrare flygbiljetter blivit.
  13. Annat "första gången" under året? Eurobonus LTG, en längre sommarsemester i Sverige.
  14. Mål för 2023?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Eurobonus LTG. Upptäckte forumet 2013, sen var det kört.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Barcelona i oktober.
  2. Bästa loungen? Star Alliance LAX
  3. Sämsta loungen? Alla lounger är bättre än ingen lounge.
 

jankar76

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 49 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Aeromexico, United
  4. Nya flygplatser besökta under året? BER
  5. Nya flygbolag testade under året? Inga
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 42
  8. Bästa hotellvistelse? AC Hotel by Marriot Queretaro
  9. Sämsta hotellvistelse? Inget som sticker ut.
  10. Bästa reseminnet? Boston, trevlig stad.
  11. Sämsta reseminnet? Mittensäte i ekonomi från Houston till Frankfurt.
  12. Största överraskningen? Har fått flera courtesy upgrades med SAS, innan det inga på 4 år.
  13. Annat "första gången" under året? -
  14. Mål för 2023? Fler långhelger i nya städer.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen? United Polaris EWR.
  3. Sämsta loungen? United Club Houston. Överfullt och bar med betalning.
1672333712294.png
 
Last edited:

Johans00

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 21
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 42 789
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, BRA, American Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? CMI
  5. Nya flygbolag testade under året? American Airlines
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ~30
  8. Bästa hotellvistelse? Upper House Göteborg
  9. Sämsta hotellvistelse? Inget som sticker ut
  10. Bästa reseminnet? Bilade runt i Florida Keys
  11. Sämsta reseminnet? Flög hem från Chicago med hög feber
  12. Största överraskningen? Amtrak levde inte upp till mina förväntningar...
  13. Annat "första gången" under året? Förstå gången på SAS event!
  14. Mål för 2023? Flyga F och besöka Japan ligger högst på agendan.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Hade nog inte hunnit få biljetter till SAS eventet i november som tog slut fort.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? SAS eventet i november.
  2. Bästa loungen? United Polaris ORD.
  3. Sämsta loungen? Turkish på MIA var inget att hänga i julgranen.
Inte världens mest spännande år, har mest bränt poäng intjänade under covid på USA resor i SAS Business. Förhoppningsvis blir nästa år roligare!

1672335042463.png
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 12
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 16 069
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, TAP
  4. Nya flygplatser besökta under året? PUJ
  5. Nya flygbolag testade under året? TAP
  6. Nya besökta länder? Dominikanska Republiken
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 23
  8. Bästa hotellvistelse? Sublime Samana, Las Terrenas
  9. Sämsta hotellvistelse? Copperhill Mountain Lodge, Åre
  10. Bästa reseminnet? Lunchen i Lissabon med familjen innan flighten till Dominikanska.
  11. Sämsta reseminnet? Maten (och servicen generellt) på Paradisus Grand Cana.
  12. Största överraskningen? Att TAP inte var bättre. Jag visste ju att det skulle vara svajigt, men ändå.
  13. Annat "första gången" under året? All inclusive, vilket vi varit väldigt tveksamma till. Paradisus Grand Cana motsvarade alla mina fördomar (dålig mat, livstrött personal, sönderbrända och berusade föräldrar...) medan Hyatt Ziva Cap Cana var en väldigt positiv överraskning (allt var mycket bra på alla sätt). I övrigt: pizza i loungen på FCO och GT i loungen på LIS!
  14. Mål för 2023? Behålla guldet (blir en MR till Tallinn i januari) trots minimalt flygande.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? MR-växling till Qatar med bonus.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alltid bra.
  2. Bästa loungen? Star Alliance-loungen på FCO pga nybakad pizza.
  3. Sämsta loungen? Den trötta loungen i Terminal A på PUJ är inget jag längtar tillbaka till.
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 27
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 64382
  3. Vilka flygbolag har du flugit? ANA (NH), Iceland Air (FI), Lufthansa (LH), United (UA), SAS (SK), Swiss (LX)
  4. Nya flygplatser besökta under året? BNA, FCO, HND, KEF, NRT, PDX & SEA
  5. Nya flygbolag testade under året? ANA (NH) , Iceland Air (FI), Swiss (LX)
  6. Nya besökta länder? Island, Italien, Japan, Liechtenstein, Tyskland, Österrike och 9 nya stater i USA (Missouri, Arkansas, Tennessee, Kentucky, Vest Virginia, Virginia, Michigan, Oregon & Washington)
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Ca. 70
  8. Bästa hotellvistelse? Hobo Stockholm - Haft några vistelser där under våren och de fick en verkligen att känna sig välkommen, de hade en bra frukost på övervåningen , personalen i repan och baren hälsade en alltid välkommen tillbaka och var pratglada , inget jag upplevde på Hilton Slussen där jag hade lika många nätter innan
  9. Sämsta hotellvistelse? N/A
  10. Bästa reseminnet? Nashville var väldigt kul! Besökte Tokyo 2 gånger på 1 månad (Jorden runt på 5 dagar)
  11. Sämsta reseminnet? N/A
  12. Största överraskningen? Att jag skaffade förmånsbil och körde 1600 mil på 3 månader med den privat (självklart några mil utöver det i tjänsten :p)
  13. Annat "första gången" under året? Roadtrip med elbil både runt i Sverige och Norge men även ut i Europa. Fick äntligen åka till Japan. Jorden runt x2 (1.5 kanske då jag flög med LH T&R till Japan österut)
  14. Mål för 2023? Försöka maximera mitt 2 månaders Interrailkort och resa mer i Asien, borde nå SAS Diamond igen med hjälp av x2 kampanjen
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Samma som förra året, jag hade inte kännt att jag haft koll på regler och så kring COVID och inreseregler utan BC. Sen fick jag bra inspiration till att boka en RTW och samtidigt kunna prova Swiss och ANA som jag inte flugit med tidigare
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Träffade @simon_says91 i Tokyo
  2. Bästa loungen? Polaris
  3. Sämsta loungen? Ingen skulle jag säga, är det tråkigt/trångt i en lounge går jag på promenad i terminalen
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Japan (Tokyo)
  2. Bokade resor som fått ställas in? Ingen :)
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Har kunnat åka på alla resor jag bokat så har inte gjort något extra "hemma" på grund av det
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Kanske inte direkt hemmaplan men sydvästra Norge var väldigt fint att åka i och sen åkte jag vildmarksvägen igen men motsols
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? N/A
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nope, fortsatt nästan allt till Eurobonus och utöver det Nordic Choice
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Som förra året , att kunna åka typ vartsomhelt närsomhelst och slippa att ha koll på COVID restriktioner...
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan, Sydkorea, Vietnam... Asien , har inte varit där tidigare
public.jpeg
 
Last edited:

Grahnen

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 21 (2 Bus, 9 Plus)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Norwegian, Avianca
  4. Nya flygplatser besökta under året? AGP, BOG, SJO, SPU, LHR, EWR
  5. Nya flygbolag testade under året? Avianca
  6. Nya besökta länder? Costa Rica, Kroatien 23
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 23
  8. Bästa hotellvistelse? Lapoint Santa Teresa
  9. Sämsta hotellvistelse? Radisson Split
  10. Bästa reseminnet? Surf i Santa Teresa
  11. Sämsta reseminnet? Kackerlacka och myror på hotellet i split
  12. Största överraskningen? Costa Rica, hur dyrt allt är här.
  13. Annat "första gången" under året? Flygt mer Business/Plus än Eko
  14. Mål för 2023? Behålla Guld och få bonusresa till Sri lanka
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Poängresa till Costa RIca i Business
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla reserapporter
  2. Bästa loungen? Hann aldrig lounge-hoppning på LHR med Singapore T2 var okej.
  3. Sämsta loungen? Arlanda
 
Toppen