Senaste nytt

Ditt reseår 2022

Dr.D

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 56
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 102,892 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, LX, TG, A3, AA, UA, TF
  4. Nya flygplatser besökta under året? SCL, DOH, MLE, DAD
  5. Nya flygbolag testade under året? Inget nytt tvärt
  6. Nya besökta länder? 1
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 100ish
  8. Bästa hotellvistelse? Lotte Hotel Hanoi samt The Wall St Hotel NY
  9. Sämsta hotellvistelse? Något Marriott i Salt Lake City
  10. Bästa reseminnet? Fantastisk resa till Maldiverna samt LX first till ORD
  11. Sämsta reseminnet? som vanligt usla hotell i USA
  12. Största överraskningen?
  13. Annat "första gången" under året? LX first
  14. Mål för 2023? Utnyttja 500,000 EB poän, vad har hänt med tillgängligheten på awards - vet inte om det är ett mål, men tror jag kommer nå 200,000 Miles under 2023 vilket kommer bli ett nytt all time high
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Nog inget även om jag uppskattar BC mycket!
 

Attachments

  • F3ABE38B-DCDA-4D9C-946E-889D99534AE6.jpeg
    F3ABE38B-DCDA-4D9C-946E-889D99534AE6.jpeg
    535,9 KB · Visningar: 82
Last edited:

hendberg

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 68,000 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, NH, LH, LO, AV, GRA
  4. Nya flygplatser besökta under året? SJO, MEX, TMU
  5. Nya flygbolag testade under året? Costa Rica Green Air
  6. Nya besökta länder? Costa Rica
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 38 nätter
  8. Bästa hotellvistelse? Tropico Latino, Costa Rica
  9. Sämsta hotellvistelse? Ingen direkt
  10. Bästa reseminnet? Costa Rica & Tokyo
  11. Sämsta reseminnet? Inget i år
  12. Största överraskningen? Att Tokyo var så överjävligt bra som det alltid var innan Covid
  13. Annat "första gången" under året? Egen chaufför en hel vecka i Costa Rica, Ivan Ramen N.Y
  14. Mål för 2023? 2 nya länder minst
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Inget speciellt detta år faktiskt, förutom att det är en bra källa
 

JohnnyWilde

Medlem
1. Hur många flygningar har du gjort? 2
2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 5000
3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS
4. Nya flygplatser besökta under året? Nope
5. Nya flygbolag testade under året? Njet
6. Nya besökta länder? Nein
7. Antal hotellnätter/övernattningar? 3
8. Bästa hotellvistelse? Skärgårdshotellet Nynäshamn
9. Sämsta hotellvistelse? Hytt 8519 på Baltic Queen hade ok utsikt men smal säng och minimalt badrum.
10. Bästa reseminnet? Sabaton cruise trots risigt rum.
11. Sämsta reseminnet? Åkte pendeltåget i år och det var sunkigt och fyllt med tiggare.
12. Största överraskningen? Att man kunde gå direkt från pendeltåget till tunnelbanan på T-centralen.
13. Annat "första gången" under året? Hyrt bil i Spanien
14. Mål för 2023? Flyga premiumkabin igen.
15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Jag hade inte vetat om att man kunde gå igenom T4 ARN när man skulle till T5.

Bonusfrågor:

16. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reserapporterna
17. Bästa loungen? Sas business loungen arlanda.
18. Sämsta loungen? Sas business loungen arlanda

Covid-19 frågor:

19. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Nä det är nog kört nu
20. Bokade resor som fått ställas in? För många för att rabbla upp.
21. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Samma som vanligt förutom de häftiga resorna längst fram i planet jävligt långt bort över helgen.
22. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19?
Det finns ett fullt fungerande systembolag i viksjö centrum.
23. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Spelat tennis.
24. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej, har bara byggt ett enormt fuck off kapital med poäng.
25. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att få stå riktigt nära folk i köer bara för att upplevas som creepy såde går därifrån.
26. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då?
Saigon.


Skickat från min SM-A528B via Tapatalk
 
Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? 52
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 52435
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, LX
  4. Nya flygplatser besökta under året? AGP, OSD, MAD
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 78
  8. Bästa hotellvistelse? Fairmont San Francisco och Sofitel Hollywood Los Angeles med suite upgrade
  9. Sämsta hotellvistelse? BW Carthwright Union Square San Francisco
  10. Bästa reseminnet? San Francisco runt påsk, gick över Golden Gate Bridge samt veckan i nationalparkerna Sequoia och Yosemite
  11. Sämsta reseminnet? Bara bra resor under året
  12. Största överraskningen? San Diego
  13. Annat "första gången" under året? -
  14. Mål för 2023? Resa
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? BC-träffen i Barcelona och Julefrokosten i Köpenhamn
  2. Bästa loungen? Polaris SFO och LAX
  3. Sämsta loungen? -
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? -
  2. Bokade resor som fått ställas in? -
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? -
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? -
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? -
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? -
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? -
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Bali och Tokyo
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 56
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 46,250
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, Air France, Aeroflot, Swiss, Austrian, Iberia, Turkish Airline, SAS, Vueling, BA, Singapore, Easyjet
  4. Nya flygplatser besökta under året? Tel Aviv, Tbilisi
  5. Nya flygbolag testade under året? Vueling
  6. Nya besökta länder? Israel
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Ca 60
  8. Bästa hotellvistelse? George V Paris, Etthem Stockholm
  9. Sämsta hotellvistelse? -
  10. Bästa reseminnet? Israel, så mycket historia och samtidigt dynamiskt
  11. Sämsta reseminnet?
  12. Största överraskningen? Hur dyrt det har blivit efter Covid med alla resor (Hotell samt Flyg)
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2023? Resa mindre men bättre
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Bra tips om Covid
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Tips om platser
  2. Bästa loungen? La Premiere Paris
  3. Sämsta loungen?
 

ptotheg

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 22
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, American Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? LAX, FCO
  5. Nya flygbolag testade under året? American Airlines
  6. Nya besökta länder? Italien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 45
  8. Bästa hotellvistelse? Partenope Relais, Napoli
  9. Sämsta hotellvistelse? Scandic Kista?
  10. Bästa reseminnet? Los Angeles för första gången får anses 1:a här.
  11. Sämsta reseminnet? Nån jobbresa inrikes. Låt oss säga en av resorna till Östersund.
  12. Största överraskningen? Hur jävla smutsigt Rom är. Och hur 38c verkligen är en överman inne på Colosseum.
  13. Annat "första gången" under året? Inställt/Ombokat flyg pga. bombhot mot flygplats (En tråkig första)
  14. Mål för 2023? Seattle/Portland och/eller Tokyo.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Jag hade förmodligen inte åkt på en poängresa i Biz till LA/Chicago på en 2-4-1 med brorsan mitt i brinnande Omicron-peaken utan detta forum (på gott eller ont låter jag vara osagt men allt gick bra. Samt massor av annat. Vilket gäng. Tack!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Sprang på en första BC medlem IRL på en flight. Mycket trevligt! Hoppas på fler möten i framtiden.
  2. Bästa loungen? Polaris Newark eller Star-Gold FCO.
  3. Sämsta loungen? SAS Newark
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Swiss, Iberia, Eurowings, South African Airways, BRA, United, Ryan
  4. Nya flygplatser besökta under året? BOS, EAS, JNB, CPT
  5. Nya flygbolag testade under året? South African Airways, Eurowings
  6. Nya besökta länder? Sydafrika
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Runt 50
  8. Bästa hotellvistelse? Inga som sticker ut, eventuellt Queen Victoria Hotel i Kapstaden
  9. Sämsta hotellvistelse? Enklare, Comfort Hotel City i Göteborg under Gothia Cup är ingen höjdare. Våningssäng, varmt, fullt med folk och frukostkaos. Fanns inte så många andra alternativ dock.
  10. Bästa reseminnet? Flera, Sydafrika, helhetsupplevelsen på Knystaforsen eller någon av de fotbollsresor jag varit på med ungarna. Varje resa skapar någon form av minne.
  11. Sämsta reseminnet? Nästan 3 timmars väntan på att bli insläppt i Chicago var inte så kul för att därefter vänta ytterligare någon timme på att efterlysa vårt bagage som inte kom med flyget.
  12. Största överraskningen? Hur dyrt Chicago blivit. Att Ryan var helt ok att flyga med, var ca 15 år sedan sist jag flög med dem
  13. Annat "första gången" under året? Lifetime Gold på SAS. Haft 3 tillfällen under hösten där hotellen/Hotels.se/Booking.com dragit dubbla/fel belopp, har klart mig från detta tidigare. Finns saker som är roligare att lägga tiden på.
  14. Mål för 2023? Att boka upp någon resa, har inget bokat under 2023 utöver två arbetsresor till Stockholm. Asien hade varit trevligt.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Snabba och ofta konstruktiva svar på frågor som ställs här
  2. Bästa loungen? Polaris Chicago
  3. Sämsta loungen? Bromma
 

Juancarlos

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 28
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Oklart
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Copa, United, Swiss, Lufthansa, Edelweiss
  4. Nya flygplatser besökta under året? Nice (NCE) och Fort Lauderdale (FLL)
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 22
  8. Bästa hotellvistelse? Hotel Le Negresco, där vi blev uppgraderade till Tornsviten på min 40 års dag.
  9. Sämsta hotellvistelse? Hotel Bellora i Göteborg som inte levde upp till förväntningarna då rummet kostade 3000 Sek per natt.
  10. Bästa reseminnet? Har varit på väldigt bra resor i år; Alltifrån L.A , Panama till London och Ibiza. Men min 40-års resa till Franska Rivieran ligger på delad 1:a plats med påsken i Kitzbuhl.
  11. Sämsta reseminnet? När vi landade i FLL 5 min före tidtabell och skulle vidare till New York (EWR) 2 timmar senare, men inte fick gå ut ur planet på en timma för att det var för mycket folk i Terminalen. Höll på att sluta i katastrof när min reskamrat försökte stressa igenom immigration (slutade med extra utfrågning). Lyckligtvis så dök ett åskoväder upp som gjorde att vår Connection blev försenade med 3 timmar.
  12. Största överraskningen? Att Europa är vackert och att jag inte behöver ta mig runt halva jordklotet för att uppleva fantastisk natur. Ibizas magiska stränder och Franska Rivierans färg på vattnet är ren Magi.
  13. Annat "första gången" under året? Första gången som jag körde Pacific Coast Highway från San Francisco till LA. Var även min första flygresa i nya Polaris
  14. Mål för 2023? Vi får tillökning i Familjen så det blir att lyckas boka en kul resa till hela familjen och en egen resa runt jorden till mig själv
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Alla tips och råd jag fick från BC när vi blev försenade ut från Arlanda och kom fram till Miami 3 timmar sent, utan att nå vår Connection till Panama. Vår EU ersättning täckte hotell vistelsen på Waldorf Astoria i Panama.
Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla reserapporter som är så uppskattat, blandannat @Johan Gott https://www.businessclass.com/forum/threads/semilive-novemberresa-till….103119/ och @simon_says91 McLaren Vip Upplevelse https://www.businessclass.com/forum...mclaren-f1-vip-experience-with-hilton.102854/
  2. Bästa loungen? United Club i FLL var förvånansvärt trevlig. Även om Polaris på Newark är bättre.
  3. Sämsta loungen? Copas lounge i Panama är snudd sämre än SAS gamla T4 lounge.
 

taxvalp

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 82
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Omkring 110 000 enligt Tripit, som inte alltid har rätt.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Finnair, British Airways, American Airlines, American Eagle, Lufthansa, Blue Islands, Loganair, Air Canada, Qantas
  4. Nya flygplatser besökta under året? Bilbao BIO, Jersey JER, Guernsey GCI, George Best Belfast City Airport BHD, Aberdeen ABZ, Sumburgh LSI, Kirkwall KOI, Perth PER.
  5. Nya flygbolag testade under året? Blue Islands, Loganair
  6. Nya besökta länder? Noll, men en del öar som ger klick i Been-appen.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 113 nätter
  8. Bästa hotellvistelse? Svårt, men Conrad New York Midtown levererade fullt vid tre vistelser i varierande grad av pandemiläge. Parmelia Hilton Perth ligger också bra till. I B&B-klassen så var Fort Charlotte Guesthouse i Kirkwall ett fynd.
  9. Sämsta hotellvistelse? Hampton Inn Manhattan - Times Square North. Några timmars sömn i väntan på incheckning på Conrad i syfte att spara 700$. Fick åtminstone en uppgradering med soffa på rummet.
  10. Bästa reseminnet? Svårt. Folktomt (nåja) NYC i januari eller biltur i Devon och Cornwall på våren i en nation präglad av Brexit och pandemi.
  11. Sämsta reseminnet? Inga stora bekymmer detta år heller, men det var stressande att vara på Guernsey utan möjlighet till vare sig bokningsbar taxi eller publik transport till flygplatsen. Fick tillslut napp i en "rideshare"-grupp (läs: svarttaxi) på Facebook. Föraren hamnar högt på topplistan över trevligast chaufför och renaste bil i år. Väsklöshet i en månad i sommar var också bekymmersamt men Amex-försäkringen löste det fint.
  12. Största överraskningen? Att det blev tre resor till NYC i år. Staden som jag annars baktalat och aktivt valt bort...
  13. Annat "första gången" under året? Kommit ut som anglofil och hyrt stuga i Storbritannien. Delightful! Återkvalat till Finnair Platinum.
  14. Mål för 2023? Färre USA-resor, nya länder.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Inget speciellt, men årets resande är ju frukten av kunskap härifrån.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Jag uppskattar @sembl och hans Don Quijote-kamp mot turister som vill äta hotellfrukost i NYC.
  2. Bästa loungen? Air Canada Signature Suite i Vancouver. Får United Polaris att framstå som SAS inrikeslounge.
  3. Sämsta loungen? Måhända orättvist, men nya Soho-loungen på JFK där typ inget fungerade när vi var där kort efter invigning.
 
Toppen