Senaste nytt

Ditt reseår 2022

  1. Hur många flygningar har du gjort? 41.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 31656.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Swiss, Ethiopian, LOT, airBaltic, United, American.
  4. Nya flygplatser besökta under året? RIX, BER, PRG, DXB, CLT, YYZ, WAW.
  5. Nya flygbolag testade under året? Ethiopian, LOT, airBaltic, United, American.
  6. Nya besökta länder? Förenade Arabemiraten, Lettland, Kanada.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 51.
  8. Bästa hotellvistelse? Jacy'z, Göteborg.
  9. Sämsta hotellvistelse? Sonesta, LAX.
  10. Bästa reseminnet? Besöka min bästa vän och hans fru och barn i deras nya hem i Charlotte.
  11. Sämsta reseminnet? Hela mitt resesällskap fick Covid inför vår resa till Dubai, varpå jag fick åka ensam.
  12. Största överraskningen? Hur pass bra airBaltics businessclass är intra Europa.
  13. Annat "första gången" under året? En mycket trevlig norsk tjej frågade efter mitt nummer i SAS Gold lounge CPH. Första gången det händer i en lounge.
  14. Mål för 2023? Flyga First för första gången.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Inte tänkt tanken på att resa till Chicago under 2x kampanjen. Vi ses ombord!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen? United Polaris, LAX.
  3. Sämsta loungen? SAS Gold lounge, ARN. Plastartiklar och nästan alltid fullt.
 
Last edited:

FilipJ

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 14, mindre än både väntat och planerat
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 7,684 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Swiss, Brussels Airlines, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? N/A
  5. Nya flygbolag testade under året? N/A
  6. Nya besökta länder? N/A
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 20-ish
  8. Bästa hotellvistelse? Intercontinental Barcelona
  9. Sämsta hotellvistelse? Inga särskilt dåliga i år, som tur är!
  10. Bästa reseminnet? Hälsa på god vän tillsammans med annan god vän i Bryssel i våras
  11. Sämsta reseminnet? Inget värre än en tidig morgon så vitt jag kan minnas.
  12. Största överraskningen? Att det inte blev mer resande. Antar tillskott till familjen gör sitt!
  13. Annat "första gången" under året? Skaffade Hilton Honors och blev silver. Flög endast ekonomi för första gången sedan 2017.
  14. Mål för 2023? Behålla EBG i streaken mot LTG trots planerad föräldraledighet, och använda fler av högen med eurobonuspoäng. Varför inte en first, om tillfälle ges!
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Hade sannolikt missat Hiltons kampanj med dubbla poäng om det inte var för BC.
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen? Det är nog Senator på ZRH, eller Senator på LHR. The Loft på BRU har tyvärr tappat kraftigt sedan pandemin.
  2. Sämsta loungen? Här är det jämnt mellan SAS på GOT och ARN...
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Inte så många i år faktiskt, det var värre 2020 och 2021.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Endast tjänsteresor.
  3. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Blir nog en bokning till SEZ med familjen för 2023!
1670442510467.png
 

marbe166

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 24
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 21 825 NM, 25 121 imperial miles, 40 420 km
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, SWISS, Helvetic Airways (SWISS), SAS, Eurowings, Singapore Airlines, Icelandair, Avion Express Malta (Eurowings)
  4. Nya flygplatser besökta under året? Tyvärr inga.
  5. Nya flygbolag testade under året? Icelandair, Avion Express Malta (Eurowings)
  6. Nya besökta länder? Tyvärr inga.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 28, om man räknar övernattningen på en gård utanför Ystad.
  8. Bästa hotellvistelse? Inget som stack ut överdrivet positivt, men det var väldigt trevligt att kunna checka in och få rummet på Haparanda Stadshotell kl 08.00 när man kört från Ystad.
  9. Sämsta hotellvistelse? Hotel Muli, Reykjavik. Ett "self service"-hotell som var det enda som gick in under jobbets pristak.
  10. Bästa reseminnet? C på SQ A380 LHR-SIN och A350 SIN-FRA.
  11. Sämsta reseminnet? Mackan i C på SQ A350 MXP-BCN, torr och tråkig.
  12. Största överraskningen? Att det i mars fanns mängder med awards med SQ på Miles&More. Det var ett case of "Book now and (don't) ask any questions later!" Bokade för Kristi Himmelfärdshelgen, och det gick vägen!
  13. Annat "första gången" under året? C i SQ, är som en drog...
  14. Mål för 2023? Återkvalificera till FTL på MM, det ser inte ljust ut, budgetnedskärningar på jobbet...
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Barcelona.
Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Barcelona.
  2. Bästa loungen? SQ Business lounge på Changi.
  3. Sämsta loungen? LH-loungen på MXP, den var inte dålig, men det var den enda loungen jag besökt under året som inte hade utsikt mot plattan.
Covid-19 frågor:

  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Min Australienresa 2020 blev inte av i år heller, och kommer inte bli nästa år.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Inga.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Har mer eller mindre varit tillbaka på normala flygnivåer.
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Inte så mycket, tyvärr.
  5. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att slippa se folk med munskydd.
  6. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Hong Kong har alltid lockat.
 

mylabel

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 45
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 63905
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, FR, U2, LH, LX, AF, A3, KM, EW, H2, DY, UX, EI, BT,
  4. Nya flygplatser besökta under året? SCL, BOS, BRC, VDE, ATL, STN, JMK, Nya BER, AEP, TRN, HNL, SEA, IST
  5. Nya flygbolag testade under året? AR, DL, AF, UX, BT, H2, AF
  6. Nya besökta länder? Chile, Turkiet
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? över 100
  8. Bästa hotellvistelse? Sheraton Istanbul eller Double tree Santiago
  9. Sämsta hotellvistelse? Många hostel inblandade
  10. Bästa reseminnet? Skidresa i argentina
  11. Sämsta reseminnet? Missade flyget i CDG pga inkompetenta flygplatspersonal och passkontrollanter. EU-medborgare fick manuellt hantering medan US,CA fick använda automaten under morgonrush från andra sidan av atlanten.
  12. Största överraskningen? IST kan ej hantara snö, tur nog hann jag ut med ett av de sista flyg. AF är min nya favvo EU bolag.
  13. Annat "första gången" under året? Köpte flygbiljetten första gången med cash i Buenos Aires för det är billigare än med kort, dvs halva priset.
  14. Mål för 2023? Tömma poängkonto och resa i F
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen? KLM crown lounge non schengen eller Delta Sky club JFK.
  2. Sämsta loungen? Aerolineas i EZE (Påminner mig om en basic version av American Admirals Club)
 
Last edited:

nissefalk

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 42,155
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, airBaltic, American, BA, Singapore, KLM.
  4. Nya flygplatser besökta under året? RIX, CLT, LGB.
  5. Nya flygbolag testade under året? Inget nytt
  6. Nya besökta länder? Lettland.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 22.
  8. Bästa hotellvistelse? Holiday Inn Express Pattaya, överraskande bra frukost för ett HIX.
  9. Sämsta hotellvistelse? Ingen då jag inte är så petig med hotell.
  10. Bästa reseminnet? Lyckades boka 2 First suites med Singapore Ailrlines A380 väldigt trevliga flygningar.
  11. Sämsta reseminnet? Inget.
  12. Största överraskningen? KLM Business inom Europa var väldigt bra, inte flugit med dom på många år.
  13. Annat "första gången" under året? Att ha flugit SQ First
  14. Mål för 2023? Inget planerat.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Vet ej
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla reserapporter som dök upp i år efter covid perioden
  2. Bästa loungen? Cathay Heathrow T3, Qantas Heathrow T3 och så the Private Room Singapore.
  3. Sämsta loungen? .
Screen Shot 2022-12-07 at 17.22.03.png
 

Ping

Medlem
MALL

  1. Hur många flygningar har du gjort? 40
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? -
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Lufthansa, Austrian, Swiss, Brussels, Easyjet
  4. Nya flygplatser besökta under året? HAM, IST
  5. Nya flygbolag testade under året? -
  6. Nya besökta länder? Turkiet
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?
  8. Bästa hotellvistelse? Melia Frankfurt - Wow vilken utsikt, nytt och fräscht.
  9. Sämsta hotellvistelse? My dream istanbul Hotel - obekväm kudde, fick göra en MacGyver av ett badlakan.
  10. Bästa reseminnet? Träffa vänner
  11. Sämsta reseminnet? Att det tog Lufthansa & ERV 3 månader innan de ersatte mig för mina extrautgifter pga inställt flyg.
  12. Största överraskningen? - Det finns ingen rad 13 på Lufthansa flyget :eek: upptäckte jag på senaste flyget efter så många år.
  13. Annat "första gången" under året? - Att jag börjar ifrågasätta om det är värt att vara lojal mot Lufthansa.
  14. Mål för 2023? - Åka Premium economy och Business i long haul
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? - Läst en massa trevliga reserapporter.
Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reserapporterna
  2. Bästa loungen? Turkish airline lounge på Istanbul, WOW. Saknar dock eluttag vid sittplatserna.
  3. Sämsta loungen? Austrian lounge i Vienna, så sunkig i deras hemmabas.
Covid-19 frågor: N/A
 

trekker

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? Ett riktigt skitår men räknar det till 38 ben (blir minst ett till innan nyår)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? Orkar inte räkna
  3. Vilka flygbolag har du flugit? BA, SAS och Iberia
  4. Nya flygplatser besökta under året? Madrid och Las Palmas
  5. Nya flygbolag testade under året? Iberia
  6. Nya besökta länder? Inga
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 68 tror jag, men siktar på ett par till innan nyår
  8. Bästa hotellvistelse? Marriot Canary Wharf eller AC Las Palmas, helt olika hotell och förutsättningar
  9. Sämsta hotellvistelse? Bor inte på dåliga hotell, men om jag måste så blir det Comfort hotel City i Göteborg
  10. Bästa reseminnet? Las Palmas med dottern
  11. Sämsta reseminnet? SAS
  12. Största överraskningen? Att jag lyckades använda poäng för en gångs skull både på hotell och flyg
  13. Annat "första gången" under året? Börjat utforska mer lokala hak
  14. Mål för 2023? Resa så lite jobbresor som möjligt och bara privat
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Träffat en galning som åker till London oftare än jag och som också gillar Spurs
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? LHR T3 träffen i April
  2. Bästa loungen? Cathay First Heathrow
  3. Sämsta loungen? Norrsken på Arlanda tätt följt av SAS Gold på samma flygplats
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Asien, nu med dottern
  2. Bokade resor som fått ställas in? Bara lite BA under alla strejker på Heathrow
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? London, London och lite mer London
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? London
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Supit hemma (lånar denna av Jerixon)
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Dumpat SAS
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att hotellpriserna i London var humana innan
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Kan nog resa dit jag vill men låst med dottern just nu, men om hon slapp gå i skolan en månad skulle jag lätta ta med henne till Australien
 

Tonton

Medlem
Som alltid så utvärderar vi årets mål:

Mål för 2022? Mer workations och fokus på eget välbefinnande. Insett att 100% hemmaarbete kan vara trevligt, men också tufft i fel miljö. Fokus ska med andra ord ligga på eget välbefinnande och njutning! Mindre viktigt kring var och när jag åker.

Det blev så. Fokus har till fullo varit att jag ska njuta, och gjort exakt så som jag vill. Anpassat mig mindre till vad andra vill. Ett lyckat året helt klart!

  1. Hur många flygningar har du gjort? 24
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 44 283
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, United, Delta, Ryanair, Ethiopian, Egyptair, Airlink, Austrian
  4. Nya flygplatser besökta under året? New York (LGA), Nelspruit (MQP)
  5. Nya flygbolag testade under året? Airlink
  6. Nya besökta länder? Lettland, Litauen, Rumänien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 55
  8. Bästa hotellvistelse?
  9. Sämsta hotellvistelse? Estonia Medical Spa & Hotel I Pärnu. Var som att bo i ett hus där alla väntade på sin begravning.
  10. Bästa reseminnet? Roadtrip med elbilen till Rumänien. Har nu sett varenda vrå av det landet. Slog alla mina förväntningar.
  11. Sämsta reseminnet? Inget superdåligt reseminne i år. Fokus har varit på att göra de saker jag verkligen vill göra.
  12. Största överraskningen? Att alla mina fördomar om Rumänien var totalt falska. Vacker land och härligt folk.
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2023? Har varit en del återbesök i länder i år. Nästa år så vill jag ticka några nya länder. Antingen i Sydamerika eller Afrika.
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen? Inte blivit mycket loungande. Får väl säga UA på LHR.
  2. Sämsta loungen? Säger avsaknaden av lounge på ORD i januari. Gick till en prioritypass lounge där, men blev utslängd efter en stund. Sedan var det 2h utan lounge, när både SAS och Swiss lounge var stängda.
 

mackan33

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 25
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 34 534
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Thai, Lufthansa, Austrian, Air Asia
  4. Nya flygplatser besökta under året? VIE
  5. Nya flygbolag testade under året? Austrian
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 60
  8. Bästa hotellvistelse? Sofitel Sukhumvit, test & go fast track med besked 30 min efter incheckning. Skönt att slippa oroas.
  9. Sämsta hotellvistelse? Amberton Kaunas, saknade reception och fick strul med betallänken. Gav upp och körde till Radisson.
  10. Bästa reseminnet? Bjöd en kompis på hans första business class samt ett par veckor på Sofitel Sukhumvit.
  11. Sämsta reseminnet? Inget värre än någon missad connection.
  12. Största överraskningen?
  13. Annat "första gången" under året? Accor Platinum för första gången.
  14. Mål för 2023? Dags för en första First efter ett flertal covid-avbokningar.
 

Non-stop

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 22
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 35039
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Lufthansa, Air Canada, Swiss, Turkish
  4. Nya flygplatser besökta under året? AMS, EWR, YUL, YWG, YYZ, ZRH, IST, SGN, PRG
  5. Nya flygbolag testade under året? Air Canada, Swiss, Turkish
  6. Nya besökta länder? Nederländerna, Kanada, Vietnam, Tjeckien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 33
  8. Bästa hotellvistelse? The Myst Dong Khoi, Saigon
  9. Sämsta hotellvistelse? Corinthia Prague. Trött hotell och tråkigt läge. Hade högre förväntningar på Corinthia
  10. Bästa reseminnet? Resan till Kanada för att träffa släkt
  11. Sämsta reseminnet? Alla problem Turkish skapar när de ställer in och byter flyg på bonusresor
  12. Största överraskningen? Att allt resande gick så pass smärtfritt förutom lite förseningar
  13. Annat "första gången" under året? A321LR och A220, EB Diamond
  14. Mål för 2023? Flyga mer
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Reseberättelserna
  2. Bästa loungen? Mat: Turkish Airlines Business Lounge, IST. Dryck: Swiss Senator E. Bonuspoäng till Air Canada Maple Leaf, FRA för god frulle med äggöra och bacon
  3. Sämsta loungen? Erste Premier Lounge, PRG. Varmt, fullt med folk och fönsterlöst
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Återbesök i Japan
  2. Bokade resor som fått ställas in? -
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? -
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? -
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? -
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Resemöjligheterna, både sett till utbudet av flighter och avsaknaden av reserestriktioner
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Japan, Hong Kong
 
Toppen