Senaste nytt

Ditt reseår 2022

bajenludde

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 32 (enbart privat).
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 21 500.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, KLM, Air Baltic, BRA.
  4. Nya flygplatser besökta under året? CPH, TLL, EDI, RNB, AGH, BMA.
  5. Nya flygbolag testade under året? Air Baltic, BRA.
  6. Nya besökta länder? Skottland.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 11.
  8. Bästa hotellvistelse? Sheraton Gateway, Los Angeles.
  9. Sämsta hotellvistelse? Royal Eagle Hotel, London.
  10. Bästa reseminnet? Golf på Dumbarnie Links i Skottland.
  11. Sämsta reseminnet? Sju timmars flygförsening hem från LAX.
  12. Största överraskningen? Att jag blev EBG.
  13. Annat "första gången" under året? Första gången jag flugit "mycket" under ett år. Tidigare har jag som mest gjort nio flygresor under samma år.
  14. Mål för 2023? Att behålla EBG.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Otroligt mycket. Det jag framförallt tar med mig är att jag aldrig vetat om EU 261/2004 och därmed inte heller gjort min första anmälan någonsin till Allmänna reklamationsnämnden.
 

henke12

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 43
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 19000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, BRA, Austrian, Air France, Transavia, NyxAir, Air Baltic
  4. Nya flygplatser besökta under året? KID
  5. Nya flygbolag testade under året? Air France(!), SkåneFlyg/NyxAir, Transavia, Air Baltic
  6. Nya besökta länder? Slovakien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 31
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton ORY
  9. Sämsta hotellvistelse? Clarion Temperance Malmö
  10. Bästa reseminnet? Jobbresa till Wien som slutade med en avstickare till Slovakien i väntan på flyget hem!
  11. Sämsta reseminnet? -
  12. Största överraskningen? Hur trevligt det var att flyga Air France!
  13. Annat "första gången" under året? A220, Lifetime Gold :)
  14. Mål för 2023? Återkvala till EBD, comeback i First!
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? LTG på SAS, tack BC!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? @Berglund 's väg mot Flying Blue ja vadå!? :)
  2. Bästa loungen? -
  3. Sämsta loungen? Loungelös på CDG...
 

chaudi

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 28
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 51597
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Eva Air, Lufthansa, Austrian, Air North, Air Canada
  4. Nya flygplatser besökta under året? YYT, YUL, YYZ, YDA, YXY, YVR, BOS, TPE, SGN
  5. Nya flygbolag testade under året? Austrian, Air North, Eva Air
  6. Nya besökta länder? Vietnam
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 35
  8. Bästa hotellvistelse? Pullman Saigon, king executive.
  9. Sämsta hotellvistelse? Best Western Gold Rush inn
  10. Bästa reseminnet? Allt med Mini, men bästa var nog när vi åkte till Cape Spear och Mini såg hur mycket vatten det var överallt.
  11. Sämsta reseminnet? Flygen på sena kvällen/natten med mini som var för trött.
  12. Största överraskningen? Att det blev en LH first iår
  13. Annat "första gången" under året? First first som blev med lufthansa
  14. Mål för 2023? First med Ana, spendera resterande EB :/
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Alla resor och first
Bonusfrågor:

  1. Bästa loungen? Lufthansa first lounge Munchen
  2. Sämsta loungen? Westjet elevation lounge i Calgary

1670360192355.png
 

Hachans

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 75
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 95000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Air France, KLM, AeroMexico, Finnair, SAS, BA, Iberia, AirEuropa, Volaris, Qatar, Delta och United.
  4. Nya flygplatser besökta under året? CUN, TAM, NCL, Dubai
  5. Nya flygbolag testade under året? Volaris och Ryanair
  6. Nya besökta länder? Förenade Arabemiraten
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Alldeles för många
  8. Bästa hotellvistelse? Iberostar Grand Paraiso i Playa del Carmen.
  9. Sämsta hotellvistelse? Mestre utanför Venedig. Det boendet hade charm. Eller vad man ska kalla det.
  10. Bästa reseminnet? Alla mysiga bröllop på roliga ställen jag fått åka till.
  11. Sämsta reseminnet? Alla tråkiga upplevelser med SAS.
  12. Största överraskningen? Fick nog skruva ner mina fördomar om all inclusive lite.
  13. Annat "första gången" under året? Mina första first.
  14. Mål för 2023? Ingen aning.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Detta har nog inte påverkat något.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen? Al Mourjan i Doha. Första klass-loungen. Helt fantastisk.
  3. Sämsta loungen? Turkish på MIA. Vilket skämt.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Är iväg på den just nu i New York.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Har nog kommit ikapp nu.
  3. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin?
  4. Ja, jag har släppt SAS och Star Alliance som huvudprogram.
 

Tur-Ture

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 22 (fortfarande långt under pre-Covid)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 25000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, TAP, Norwegian, Lufthansa, Air Dolomiti, Ryanair, Finnair, Air Baltic
  4. Nya flygplatser besökta under året? MIA, SVG, VCE, LIS
  5. Nya flygbolag testade under året? TAP, Air Dolomiti
  6. Nya besökta länder? -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 30
  8. Bästa hotellvistelse? Bahia Bay Resort, Key Largo. Hotellet i sig var rejält nergånget (max 2 stjärnor) men egen sandstrand och två badbryggor med solnedgångsutsikt gjorde detta till en toppvistelse. Vi var bara 4 gäster på hotellet så ingen trängsel heller. 5 minuters promenad till stort hotell brevid med schysst mat och bar.
  9. Sämsta hotellvistelse? Skansen Hotel Stavanger, bra läge men aldrig mer...samt hotellpriserna i Florida
  10. Bästa reseminnet? Första gången i Florida, Key West var kul och Siesta Key ett ställe att återvända till.
  11. Sämsta reseminnet? -
  12. Största överraskningen? TAP i C, har ju varit ganska nerskrivet här men tycker deras A330-900 klarar sig bra mot SAS A350, hade mittenplatserna på rad 1 på bägge, kanske SAS hade något bättre utrymme i fotlådan men det uppvägs av bättre mat på TAP, även helt ok mat på LIS-ARN.
  13. Annat "första gången" under året?
  14. Mål för 2023? Ändra kreditkortprofil då MC-premium inte kommer göra jobbet för mig längre och SAS Guld inte ger lounge access på många av flygplatserna jag åker till.
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen? Venedig var riktigt trevlig
 

Glenn E

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 22
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 30576
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Juneyao Airlines,AirChina,SAS,Wizzair,Ryanair,LOT,Austrian,Eva Air,China Airlines,Air Asia,Vietjet Air.Singapore Airlines,Vietnam Airlines,Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? Hanoi
  5. Nya flygbolag testade under året? China Airlines,Vietjet Air,Vietnam Airlines
  6. Nya besökta länder?
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 278
  8. Bästa hotellvistelse? Le Meridien Jimaran. Villa med privat pool.
  9. Sämsta hotellvistelse? 2 dagar lockdoen på Hilton Hongqiao Shanghai. Fick inte lämna rummet.
  10. Bästa reseminnet? Serveringen på EvaAir från Wien till Taipei
  11. Sämsta reseminnet? Missade flyget i Gdansk pga Wizzair försening så fick köpa ny biljett hem med LOT.
  12. Största överraskningen? Ombokad till China Airlines till Kuala Lumpur istället för EvaAir till Singapore i Taipei pga försening från Wien.
  13. Annat "första gången" under året? Att besöka Hanoi var trevligt. Hilton Diamond, Accor Diamond,Hyatt Globalist och Marriott Titanium på samma gång :)
  14. Mål för 2023? Resa mer. Besöka Cancun
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022?
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse?
  2. Bästa loungen? Lufthansa Senator lounge i München. God Weisswurst
  3. Sämsta loungen? Air China international lounge i Shanghai
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Bali nu i oktober och november.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Några bonus resor.
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Har inte semestrat
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19?
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Jobbat
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Nej
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19?
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då?
EE4666F7-CB6F-4844-AD80-0415AFCC19CB.gif
 
Last edited:

bnr

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 25, 3 kvar. Landar på 28.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 26433 miles, 6176 kvar. Landar på 32609.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Austrian Airlines, Lufthansa, Air France, Ethiopian Airlines, Airlink
  4. Nya flygplatser besökta under året? EWR
  5. Nya flygbolag testade under året? Air France
  6. Nya besökta länder? Turkiet
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 49
  8. Bästa hotellvistelse? Elite Grand Hotel Gävle, uppgradering till rum 401 (bröllopssviten). Ett hotell som blivit home away from home för mig.
  9. Sämsta hotellvistelse? Elite Hotel Mimer i Umeå. Lade till en del pengar för att uppgradera till en svit. Var dåligt städat, smutsiga sängkläder, beställde room service och maten var kall. Klassiskt skandinaviskt motsträvig hotelldirektör som inte förstår service recovery efter att jag skickade en hel del feedback.
  10. Bästa reseminnet? NYC för första gången + tillbaka i Sydafrika efter fyra år.
  11. Sämsta reseminnet? N/A
  12. Största överraskningen? N/A
  13. Annat "första gången" under året? N/A
  14. Mål för 2023? AF F eller något annat kul + besöka Japan och Hong Kong igen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Sydafrika med @Tonton och @Gustav Jonsson
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Den årliga BCN-resan, grym lunch med @Silverfux som sent kommer glömmas!
  2. Bästa loungen? Turkish Airlines Business Lounge i Istanbul - mest i brist på annat bra...
  3. Sämsta loungen? SAS Gold ARN T5, skräplounge. Sjukt att de inte fått till en fungerande diskmaskin på flera månader.
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? Besöka Japan och Hong Kong igen
  2. Bokade resor som fått ställas in? N/A
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? N/A
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? N/A
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? N/A
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? N/A
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Att kunna åka var som helst utan att behöva kolla upp inresekrav, restriktioner, krav på mask osv osv
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Tokyo och Hong Kong
map.gif
 

jerixon

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? Slutade räkna under covid, men jag är tillbaks på gammal nivå så runt 150 segment kan jag tro.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? ....
  3. Vilka flygbolag har du flugit? KLM, Air France, Ryan Air, Wizz, Easyjet, Swiss, SAS, United, Finnair, British Airways, Lufthansa, Iberia, Air Europa, Aegan, Turkish
  4. Nya flygplatser besökta under året? Valladolid, Catania, Marseille, Izmir
  5. Nya flygbolag testade under året? Pegasus, Aegan
  6. Nya besökta länder? Inga tyvärr alls.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 120+
  8. Bästa hotellvistelse? Marriot Izmir och Best Western Santa Caterina
  9. Sämsta hotellvistelse? Taksim Square hotel.
  10. Bästa reseminnet? Sommarsemestern och 40 års resan med frugan samt Basket EM i Berlin med bästa polaren.
  11. Sämsta reseminnet? Alla inställda flyg
  12. Största överraskningen? Izmir och Kusadasi var underbart. Turkiet sjukt underskattat.
  13. Annat "första gången" under året? Första året jag känt att jag hellre är hemma än reser. Rätt skön känsla :)
  14. Mål för 2023? Lite nya länder, och några fler Long Haul
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Har mkt vänner från BC =)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla trevliga möten med vänner över världen
  2. Bästa loungen? Cathay First Heathrow
  3. Sämsta loungen? Catania var skit
Covid-19 frågor:
  1. Resa man sett fram emot som nu blir efter Covid-19 istället? USA med frugan, vi har bokat om en massa gånger. Åker dock på lördag.
  2. Bokade resor som fått ställas in? Fler än jag kan rabbla.....
  3. Hur har du semestrat när flygresor varit ett minmum? Kört mest inom Europa seda covid. endast en snabbis till Boston. Mkt vandring i Sverige
  4. Bästa upptäckt på "hemmaplan" under Covid-19? Södra Italien
  5. Vad har du gjort istället för att resa "som tidigare"? Supit hemma
  6. Har du lagt om strategin för insamlande av poäng pga pandemin? Orkar inte samla så mkt. Glider mest med, det kommer poäng av sig själv.
  7. Vad saknar du mest från livet "innan" Covid-19? Enkla semestrar i billiga länder i asien vintertid.
  8. Om du fritt kunde resa vart som helst i världen just nu, vart skulle du åka då? Känner mig inte speciellt begränsad längre men Kina vore skoj i framtiden. Aldrig riktigt utforskat det.
 

bvs

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 74450
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, LX, OS, TK, EK
  4. Nya flygplatser besökta under året? VLC, SEZ, IST
  5. Nya flygbolag testade under året? TK
  6. Nya besökta länder? Seychellerna
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 43
  8. Bästa hotellvistelse? Hilton Labriz resort & spa
  9. Sämsta hotellvistelse? Inte haft någon katastrofal men Hilton Culver City var den tråkigaste
  10. Bästa reseminnet? Seychellerna, startade året med egen villa med pool på stranden efter att knappt ha rest något under covid
  11. Sämsta reseminnet? 45min kö för business check in med TK på HND
  12. Största överraskningen? Bemötandet på Hilton Labriz som Diamond, alla kunde mitt namn från första dagen, frukost i separat restaurang mm.
  13. Annat "första gången" under året? Första året då alla legs varit i C (och SAS plus short haul)
  14. Mål för 2023? Hitta något intressant resmål med familjen
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2022? Förmodligen hade jag misslyckats med att välja platser på TK award :)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se-upplevelse? Alla reserapporter
  2. Bästa loungen? Polaris på SFO
  3. Sämsta loungen? När jag gick hela vägen till SQ lounge på LHR utan att bli insläppt pga överfull
 
Toppen