Senaste nytt

Ditt reseår 2017

1. Hur många flygningar har du gjort? : 55
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 44 615
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Sas (47), BRA (4), Lufthansa (2), Brussels Airlines (1), Aegean Airlines (1)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Berlin Tegel
  5. Nya flygbolag testade under året? : BRA
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 102
  7. Bästa hotellvistelse? : The Wit Chicago.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Long Stay Hotel Bromma.
  9. Bästa reseminnet? : En resa till Düsseldorf med några BC-vänner.
  10. Sämsta reseminnet? : Allt tågstrul jag råkat ut för under året...
  11. Största överraskningen? : Att det blev så många hotellnätter.
  12. Annat "första gången" under året? : Veckopendlande Göteborg-Stockholm pga nytt jobb. Bott ihop en hotellstatus på nätter.
  13. Mål för 2018? : Flyga F, behålla minst EBG, utforska Oneworld, använda mina Lifemiles som jag köpte 2013...
  14. Mål från 2017? : Flyga F (varit ett mål sedan jag gick med på BC och har ingen ursäkt varför jag inte gjort det än... :) ), skaffa en rimlig hotellstrategi (bott ihop ett Club Carlsson silver på nätter, så delvis uppfyllt), byta jobb till ett mer resande jobb (reser mer än någonsin, men inte i tjänsten).
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Hade inte träffat så många roliga och flygintresserade människor utan BC
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Ölprovning på Mikkeller HQ med Sas
  2. Bästa loungen: ARN T4! :p Skämt och sido, blir nog Singapore-loungen i Hong Kong.
  3. Sämsta loungen: Sas ARN T4
På torsdag blir det första flygresan för 2018. Gott nytt år!

1. Hur många flygningar har du gjort? : 46
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 112 195 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Qatar, Aegan, Singapore Airlines, Ethiopian Airlines, Air New Zealand
  4. Nya flygplatser besökta under året: Athen (ATH), Alicante (ALC), San Francisco (SFO), Chicago (ORD), Washington (IAD), San Petersburg (LED), Bahrain (BAH), Qatar (DOH), Singapore (SIN), Christchurch (CHS), Queenstown (ZQN), Milford Sound (MFN), Addis Ababa (ADD), Kapstaden (CPT)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Qatar, Aegan, Singapore Airlines, Ethiopian Airlines, Air New Zealand
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : cirka 45-50
  7. Bästa hotellvistelse? : Wanaka Lodge, NZ
  8. Sämsta hotellvistelse? : Har inget superdålig upplevelse.
  9. Bästa reseminnet? : Skidresan till NZ
  10. Sämsta reseminnet? : inställt SK963 mot HKG och sedan även missade avgångar på Qatar, vilket resulterade i 8h på mark i HKG innan det var dags för hemfärd igen...
  11. Största överraskningen? : Att jag reste så mycket som jag gjorde, fastän jag fortfarande har pluggat minst 50% under året.
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången i Nordamerika, Afrika och Oceanien. Första gången som EBD
  13. Mål för 2018? : Flyga F, behålla minst EBG, hitta någon rolig misstake fare, bo ihop ett HHD på Hilton
  14. Mål från 2017? : -
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Lärt känna @jerixon :cool:
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Hongkongresan alternativt LHR loungerunda
  2. Bästa loungen: United T2 LHR
  3. Sämsta loungen: Aegans egna lounge på ATH

1. Hur många flygningar har du gjort? : 64
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 84077
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Sas (51), Lufthansa (5), Turkish Airlines (4), Aeromexico (2), United (1), Virgin America (1)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Mexico City (MEX), Hermosillo (HMO)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aeromexico
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 131
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Grand Vacation Elara, Las Vegas
  8. Sämsta hotellvistelse? : Scandic Kungens Kurva
  9. Bästa reseminnet? : Las Vegas
  10. Sämsta reseminnet? : Strul med tågförseningar
  11. Största överraskningen? : Att jag hann med allt jag planerade, och lite till :D
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången till Mexico, men just resmålet denna gång (Hermosillo) gör att landet inte lockar för nya besök
  13. Mål för 2018? : Jobbar vidare mot EBD (snart där!), Sugen på Hilton Diamond om resemönstret tillåter, annars får jag se till att behålla Gold
  14. Mål från 2017? : Att skaffa AMEX Elite och få ihop till en voucher, vilket också uppfylldes :)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Svårt att peka på något specifikt, men BC är ovärderligt :cool:
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: TK Lounge Istanbul
  3. Sämsta loungen: Sas ARN T4

1. Hur många flygningar har du gjort? : 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 45600
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : British, Etihad, Malaysian, AirAsia, Thai, United, Cathay, Lufthansa, Asiana
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Chennai MAA, Kota Kinabalu BKI, Kuching KCH, Pattaya UTP, Manila MNL, Guam GUM, Saipan SPN
  5. Nya flygbolag testade under året? : nej
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 87
  7. Bästa hotellvistelse? : Hyatt Regency Kota Kinabalu
  8. Sämsta hotellvistelse? : Samed Green Inn, Koh Samet (inget större fel på stället, man får vad man betalar för...)
  9. Bästa reseminnet? : Saipan! God tvåa - Kota Kinabalu, där jag spenderade närmare 4 veckor vid 3 tillfällen under 2017. Tack för det Hyatt och Hilton :)
  10. Sämsta reseminnet? : Chennai...
  11. Största överraskningen? : Lyckades för första gången inte med upgrade på Malaysian när jag som mest ville ha det - "behövde" lounge för 7 tim på KUL och ville testa business (eller F) på nya A350
  12. Annat "första gången" under året? : duschat på flyg, Etihad F A380
  13. Mål för 2018? : Singapore F

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blev endast privat resande i år, det mesta tillsammans med sambon i Premium Eco eller Business. Tror det blir ett par long-haul i tjänsten under 2018, vilket ska bli trevligt :)

Hur många flygningar har du gjort? : 16
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 33872
Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Swiss
Nya flygplatser besökta under året? : Boston Logan
Nya flygbolag testade under året? : Swiss
Antal hotellnätter/övernattningar? : 5 (30 om man räknar in Airbnb vilket jag brukar föredra)
Bästa hotellvistelse? : Coeur des alpes i Zermatt
Sämsta hotellvistelse? : Billigt airbnb i Boston (väntat med tanke på priset)
Bästa reseminnet? : il Buco Alimentari & Vineria i New York eller skidåkning i Zermatt
Sämsta reseminnet? : Bonn (tråkig stad)
Största överraskningen? :
Annat "första gången" under året? :
Mål för 2018? :
Behålla EBG, Flyga (lite) mer i tjänsten samt min första First-flygning (award)
Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Bokat en first-award som jag är väldigt nöjd med

Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
Bästa loungen:
Har vart i (relativt) många lounger men alla har vart ungefär lika mediokra. Måste nog lägga in SAS lounge i EWR överst ändå pga. storleken och att den vart nästan helt tom på folk.
Sämsta loungen: Lufthansa Business i Düsseldorf

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det blev 2 till oplanerade flighter 2017 så jag uppdaterar statistiken
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 88
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 150.977 (6 varv runt jorden)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, British Airways, Lufthansa, Swiss, BRA, Qatar Airways, ANA, Norwegian, Asiana, Thai, Aegean, Singapore Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Stavanger (SVG), Jakarta (CGK), Bali (DPS), Tegel (TXL), Doha (DOH), Seoul Gimpo (GMP), Ängelholm (AGH), Prag (PRG), Krakow (KRK)
  5. Nya flygbolag testade under året? : BRA, Qatar
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 45
  7. Bästa hotellvistelse? : InterContinental Bali Denpasar
  8. Sämsta hotellvistelse? : Comfort Hotel Nouveau, Helsingborg
  9. Bästa reseminnet? : Bröllop i Kalifornien på en ranch mitt ute i ingenstans
  10. Sämsta reseminnet? : Flyget till Atlanta med British Airways, inte många rätt där.
  11. Största överraskningen? : Att jag lyckades boka Tokyo-Hong Kong via Frankfurt i Lufthansa First och betala 50k poäng för en tur och retur som också tog mig vidare till Singapore i Thai First och tillbaka till Tokyo med ANA First.
  12. Annat "första gången" under året? : Blivit Spire på IHG. Amex Platinum. Första A350 flighten. Fått en vinflaska på rummet som welcome gift som dock lämnades kvar pga handbagage only
  13. Mål för 2018? : Sätter upp samma mål som något år tidigare, att resa mindre, varit lite väl galet detta reseår då allt utom 4 flighter är privata resor.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : Besök på Lufthansa A350 Roll in event i Munchen.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Svårt att välja mellan alla happenings. 5-års jubileumet i Barcelona är dock lite speciellt. Vem hade trott detta för 5 år sedan. Måste även lägga med ovan nämnda Roll in event med Lufthansa, trodde det skulle vara några få inbjudna gäster, visade sig att de hade ett helt hangar fullt med anställda och Frequent Flyers. Vår ölrpovning tillsammans med SAS och Mikkeller på Mikkeller kontoret i Köpenhamn var svårslaget som ölintresserad.
  2. Bästa loungen: FCT är svårslaget men även Centurion loungen i San Francisco måste nämnas, det är utan tvekan den lounge jag besökt med bäst öl.
  3. Sämsta loungen: Tycker inte att någon förtjänar ett dåligt betyg i år även om vissa självklartvarit mer spartanska än andra.

En liten detalj jag glömde redosvisa:
  1. Annat "första gången" under året? : En härlig upplevelse att få duscha på 11000 meters höjd, i Emirates First. Dottern ligger fortfarande +1 på mig :) Det måste åtgärdas.

Jag behöver också uppdatera, efter de sista oplanerade flygningarna över nyår.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 86
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 68k (lägsta sedan 2011!)

1. Hur många flygningar har du gjort? : 88
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 69k (lägsta sedan 2011!)

1. Hur många flygningar har du gjort? : 78
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 123 397 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :
    1. SAS
    2. British Airways
    3. China Eastern
    4. Qatar Airways
    5. Cathay Pacific
    6. KLM
    7. Air India
    8. JAL
    9. ANA
    10. Malaysia Airlines
    11. Austrian
    12. Norwegian
    13. Royal Jordanian
    14. Finnair
    15. THAI
    16. Delta
    17. Lucky Air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Doha (DOH), Ningbo (NGB)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Royal Jordanian och Lucky Air
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 110-120 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? : --
  8. Sämsta hotellvistelse? : Yue Ka Hotel i Hong Kong
  9. Bästa reseminnet? : blev ombokad till Austrian i Business class när min SAS flight från Hong Kong blev inställd. Jag fick poäng för denna resa trots att ursprungliga biljetten var en bonusresa.
  10. Sämsta reseminnet? : att sitta i Shanghai Hongqiao 6 timmar pga försenad China Eastern flight
  11. Största överraskningen? : att ha börjat att vänja mig med att flyga med China Eastern...
  12. Annat "första gången" under året? : Flyga med Lucky Air
  13. Mål för 2018? : Mindre resor till Norge och Tyskland
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2017? : BC träff i Galleries First London LHR och i Hong Kong samt Afternoon tea i Uppsala
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: BC Afternoon tea träff i Uppsala
  2. Bästa loungen: Galleries First London LHR
  3. Sämsta loungen: --

Toppen