Senaste nytt

Ditt reseår 2015

1. Hur många flygningar har du gjort? : 66 segment
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 41614
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, LH och LX
  4. Nya flygplatser besökta under året? : EWR, LLA, DUS, VBY, GOT, TXL, TRD, BRE
  5. Nya flygbolag testade under året? : --
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 77 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton London Heathrow Terminal 4. Fick direkt känslan av att ”ha kommit hem” så fort jag klev in i lobbyn.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Holiday Inn Bremen Airport pga. oerhört dåligt engagemang och ointresse för gäster, oberoende av status.
  9. Bästa reseminnet? : BC-träffen i Luleå i juni då jag fick lägga händerna på mina två första BC-taggar.
  10. Sämsta reseminnet? : Senaste resan till Trondheim för 2 dagars doktorandkurs. Utav 48 h spenderades största delen på hotellrummet med influensa.
  11. Största överraskningen? : Två saker: ”Kraften” i BC-tagg och flyertalk-tagg som igenkänning på handbagaget. Sedan alla trevliga och roliga kommentarer från personal på ARN (vakter, loungepersonal, kabinpersonal) som känt igen mig och bidragit med roliga kommentarer.
  12. Annat "första gången" under året? : Senator loungerna då jag nådde EBG målet tidigare än beräknat.
  13. Mål för 2016? : Åka på fler träffar och delta på inofficiella resor. Upprätthålla EBG, försöka nå EBD och samtidigt försöka få min omgivning att förstå det jag håller på med :). Besöka Knuffingen Airport ;)
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Flertalet, men två stora saker: 1) Alla vänner och roliga människor; spontana träffar och mer planerade träffar samt diskussionen här på forumet. Den andra stora saken var mitt EBG, vilket blev en upplevelse då bestämt att ta det på segment. Mer praktiska och ’skojiga’ saker; lärt mig röra mig mot loungen på ett ’effektivt’ sätt på ett flertalet flygplatser. Insett innebörden av ordet ’fika’. Förbättrat förmåga att packa en carry-on samt insett värdet av en spinner.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Workshopen med Dr Miles! Helt underbart att få ta del av denna mans kunskap. Tätt efter kommer BC-träffen i LLA.
  2. Bästa loungen: Senator Loungen på MUC. Oerhört trevlig miljö och lugn och ro.
  3. Sämsta loungen: Berlin Airport Club (Priority Pass). Intetsägande och avlägset placerad utan någon egentlig loungekänsla. Mer karaktär av avskilt placerade stolar.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 18st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 21.000 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Blue1, Aegean, SWISS och Edelweiss
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MMX, ATH, HER, GOT, NRT
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aegean
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca: 20st
  7. Bästa hotellvistelse? : Stadshotellet Luleå
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : SAS Business NRT-ARN
  10. Sämsta reseminnet? : När jag klev på flygplanet och samtidigt fick sms om att tävlingarna skulle bli inställda.
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången jag flög business båda inom europa och interkontinentalt.
  13. Mål för 2016? : Kommer antagligen flyga mindre 2016 än vad jag gjort i år, men målet blir att behålla mitt A3*G.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Mer än hälften av minna flygningar i år har varit i Y+ eller C, utan BC så hade jag nog fortfarande harvat runt i Y.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: Lufthansa Business Lounge Athen
  3. Sämsta loungen: SAS Arlanda T4

1. Hur många flygningar har du gjort? : 37
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 34688
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Sas, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Chicago, Dublin, Houston, London Stansted
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 14
  7. Bästa hotellvistelse? : Hampton Gdansk som överraskade med god standard till bra pris. En guldstjärna till Novotel Warszawa som tog hand om mig när det blev lite jobbigt :p
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hilton Stansted var högst ordinärt utan att sticka ut.
  9. Bästa reseminnet? : BC-resa till London som var lika kul som alltid! Även Houston med oljelinjen stack ut. Chicago med @iRobert var trevligt det med! Får heller inte glömma MR till Dublin med @Flood och @matte_ante .
  10. Sämsta reseminnet? : Warszawa med bästa kompisen. Kvällen slutade inte så som jag hade tänkt det så att säga...
  11. Största överraskningen? : Hampton Gdansk och flygningarna till och från pga av uppmärksammande av EBD
  12. Annat "första gången" under året? : Bonusresa Longhaul x2. Flyga över Atlanten i en B737.
  13. Mål för 2016? : Återkvala EBD, first First
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Den trevliga resan för att sörja nedläggningen av GOT-LHR
  15. Mål från 2014: Få EBD (Check). Flyga mer än bara Sas (Check, även om det bara blev två segment). Flyga F (Nej) . Bonusresa långt bort i fin kabin (Check, Houston). Bo mer på hotell (Samma).
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Londonresan i höstas var verkligen trevlig! Träffarna i Luleå och Stockholm likaså :)
  2. Bästa loungen: Loungen på London Stansed överraskade
  3. Sämsta loungen: Ingen lounge har direkt varit dålig

1. Hur många flygningar har du gjort?: 62
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?: 55.959 (90.057 km)
  3. Vilka flygbolag har du flugit?: SAS (SK), Cathay Pacific (CX), Thai Airways (TG), Qantas (QF)
  4. Nya flygplatser besökta under året?: Hong Kong (HKG), Tokyo Haneda (HND), Perth (PER), Cairns (CNS), Aberdeen (ABZ)
  5. Nya flygbolag testade under året?: Cathay Pacific (CX)
  6. Antal hotellnätter/övernattningar?: 60
  7. Bästa hotellvistelse?: Radisson i Melbourne. Mycket trevligt bemötande där.
  8. Sämsta hotellvistelse?: Har ingen som jag kan klassa som dålig.
  9. Bästa reseminnet?: CX First samt härliga dagar i Perth.
  10. Sämsta reseminnet?: Allt dåligt väder i Australien i januari-februari, utom i Perth.
  11. Största överraskningen?: Att min SAS/Amex-voucher som skulle gå ut i år fick förlängt till under hela 2016, pga att den fick ställas ut på nytt.
  12. Annat "första gången" under året?: Testa Cathay Pacific First samt nya C-kabinen på Qantas (samma som SAS nya).
  13. Mål för 2016?: Jag bara ska in i FCT i Frankfurt... :)
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015?: Alla trevliga möten med likasinnade samt en och annan trevlig poängresa.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Miniresan till Åland. Vi blev inte så många, men så trevligt vi hade!
  2. Bästa loungen: Cathay's The Wing, Hong Kong.
  3. Sämsta loungen: Har en tendens att förtränga sånt... ;)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hur många flygningar har du gjort? : 54st, varav 22 jobbrelaterade
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 58,085 miles (2014: 55 resor och 47,321 miles)
Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, AirBerlin, Lufthansa, BA, Thai Airways, Bangkok Airways, Turkish Airlines, Brussels Airlines, Widerö (5 bolag 2014)
Nya flygplatser besökta under året? : TRD, BRU, MUC, BKK, USM, HKT, SIN, HEL, ORD
Nya flygbolag testade under året? : Thai, Bangkok Airways, SN
Antal hotellnätter/övernattningar? : ingen aning, bra bit över 50+
Bästa hotellvistelse? : Conrad Bangkok sticker ut.
Sämsta hotellvistelse? : Matförgiftad av hotellmaten i Den Haag, Holland sög oxpung.
Bästa reseminnet? : 2st månadslånga vistelser i sydostasien.
Sämsta reseminnet? : Resultatet av den där matförgiftningen kommer jag sent glömma.. Y mellan LHR och SIN, med fem non-stop skrikande sketungar i kabinen under 13h. Ville bara öppna dörren och hoppa ut. Blev First istället nästa tur österut. :)
Största överraskningen? : Att det blev så mycket flyg 2015. Inte en enda MR, utan rubbet är "riktiga" eller nödvändiga turer.
Annat "första gången" under året? : First first! Visserligen "bara" Thai; i mångas tycke en glorifierad C-produkt, men jag och tjejen är mer än nöjda!
Mål för 2016? : EBD lär inte vara att tänka på, men förnyat EBG är ett måste. Lär bli svårt att förnya mitt guld hos AirBerlin utan ny 3x poängkampanj, men lär försöka.
Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : First first. BC har lärt mig att optimera mitt resande.

1. Hur många flygningar har du gjort?: 49
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?: 72351 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit?: SAS, Lufthansa, LOT, Singapore Airlines, EVA Air, United, TAP, Royal Brunei, Thai, Turkish, Austrian, Air China
  4. Nya flygplatser besökta under året?: SIN, BKK, DPS, LAS, VIE, LIS, WAW, BWN, PVG
  5. Nya flygbolag testade under året?: LOT, Singapore Airlines, EVA Air, TAP, Royal Brunei, Austrian, Air China, Thai
  6. Antal hotellnätter/övernattningar?: 68 (+10 Airbnb)
  7. Bästa hotellvistelse?: Amarterra Villas på Bali. Total avslappning.
  8. Sämsta hotellvistelse?: Inga bottennapp i år men det dröjer nog innan jag bor på Scandic Lugnet i Falun igen...
  9. Bästa reseminnet?: Privat bussresa i "business class" mellan Singapore och Kuala Lumpur. Vi var enda passagerarna ombord men att ställa in turen var lyckligtvis inget alternativ. Kul också att spela mitt livs första pokerturnering i Las Vegas - och vinna den. Nu kan jag aldrig ställa upp mer, det kan ju bara gå sämre...
  10. Sämsta reseminnet?: Lyckligtvis dåligt urval på den punkten. Knappt några förseningar, strul eller tråkigheter alls under reseåret.
  11. Största överraskningen?: Doubletree Kuala Lumpur som levde upp till alla förväntningnar. Troligen bästa 10000 HH-poängen per natt. Gillade också Polen lite mer än jag hade trott.
  12. Annat "första gången" under året?: En rad nya bolag, se ovan. Status i tre allianser samtidigt (om än kortvarigt)
  13. Mål för 2016?: Äntligen F. Bokat och klart.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015?: Den synnerligen optimerade sommarresan med poängresor, uppgraderingar och Hello Kitty-brandat flyg.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Veckan då vi alla blev kontaktlinsinnehavare. Eller åtminstone linsvätskeägare.
  2. Bästa loungen: CIP Istanbul tätt följd av Silverkris LHR T2.
  3. Sämsta loungen: Den i Bologna före säkerhetskontrollen.

Skönt att vasen på Marriott SkyCity Hong Kong inte gav några bestående men. ;-)
Haha ja jävlar, 1/1/2015 är måhända länge sedan, men likväl 2015!

Absolut inga bestående men, bortsett ett ärr av stygnen - mest ett roligt minne! Fotade du något inne på akutrummet? Bäst var Svenske läkarens reaktion när jag visade antiobiotikan jag fick i HKG; "du har inte ätit nåt av det här,va..?" :D

Toppen