Senaste nytt

Ditt reseår 2015

1. Hur många flygningar har du gjort? 20
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 21810
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SK, OU, BM, TG, LH, SN
  4. Nya flygplatser besökta under året? JKG, ZAG, ZAD, PUY, MLA, GZP, BRU
  5. Nya flygbolag testade under året? Croatia Airlines, BMI Regional, Brussel Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? ca 45 - varav två i tjänsten
  7. Bästa hotellvistelse? Cape Dara Resort, North Pattaya
  8. Sämsta hotellvistelse? First Hotel Mårtenson, Halmstad
  9. Bästa reseminnet?
  10. Sämsta reseminnet? Prickade in årets absolut sämsta helg för en weekend i Bryssel - helgen med terrorhotnivå max
  11. Största överraskningen? Novembervädret i Turkiet
  12. Annat "första gången" under året? Hur märkligt det än må låta här - men besökte lounge för första gången...
  13. Mål för 2016? Exotisk longhaul på vintern. Europeisk weekend på våren. Medelhavsdestination med alla barn på sommaren. Exotisk longhaul i slutet av sommaren. Exotisk longhaul över jul.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? Skrotat BA Visa.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: n/a
  2. Bästa loungen: SAS Landvetter
  3. Sämsta loungen: n/a

1. Hur många flygningar har du gjort? : 54 (27 domestic, 27 international)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 38,273 mi
  3. Vilka flygbolag har du flugit? I fallande ordning legs): SK, AF, BA, TK, 2N, DY, SN
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BRU, IST, MLE, ORY, NTE, RNB
  5. Nya flygbolag testade under året? : TK, SN
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 63
  7. Bästa hotellvistelse? : Sofitel Brussels Le Louise
  8. Sämsta hotellvistelse? : First Hotel Statt Karlskrona
  9. Bästa reseminnet? : Maldiverna
  10. Sämsta reseminnet? : Vädret i Paris i våras.
  11. Största överraskningen? : Att jag har fått min flickvän att inse vikten av att flyga och bo "rätt".
  12. Annat "första gången" under året? : Första TK (C), första longhaul award
  13. Mål för 2016? : Förnya EBG, göra minst en longhaul award förutom redan bokade ARN–LAX.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Jag hade nog inte vunnit två 261/2004-strider, och förmodligen heller inte kommit iväg till Maldiverna.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Helheten.
  2. Bästa loungen: CIP Lounge, IST.
  3. Sämsta loungen: SK T4, ARN.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 47
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 77 148
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : BA, CX, LH, AZ, MH, QR, FlyBe, AY, JAL, Jet Airways, ANA, Widerö, SK
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Trondheim
  5. Nya flygbolag testade under året? : QR, Jet Airways
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 50-55
  7. Bästa hotellvistelse? : Måste jag välja blir det Sofitel Sukhumvit, BKK
  8. Sämsta hotellvistelse? : När brandlarmet gick två gånger vid 5-tiden på morgonen på Holiday Inn i Lincoln, UK
  9. Bästa reseminnet? : Sista sommarresan med USDM:( som innehöll JAL F och MH F
  10. Sämsta reseminnet? : Inget som sticker ut
  11. Största överraskningen? : Att jag kvalade in till SJ Prio svart på 7 månader tack vare SJ +1000 p kampanj.
  12. Annat "första gången" under året? : FCT, LH F, ANA F, JAL F, Jet Airways (rapport på g)
  13. Mål för 2016? : Inget mål, men första gången sedan 2011 som jag inte har någon inplanerad flight i F. Försöka behålla Accor Platinium genom att pricka lite kampanjer. Måste även kontemplera över hur jag gör med M&M FTL.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Att jag tack vare #DrMiles kunde boka HKG resor med med QR och CX i C som gör att jag återkvalar till BAEC Gold utan att göra något Jakarta run.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: #DrMiles deals samt många härliga reserapporter, samt att jag lyckades pricka en i träff i Gbg.
  2. Bästa loungen: Bästa dedikerade F lounge: FCT. Bästa guldkortslounge: Cathay's The Wing First Class på HKG, följt av Galleries First på LHR. Malaysians F-loungen på KUL var heller inte så tokig, man kunde ju röka medhavd cigarr där.
  3. Sämsta loungen: Har undvikit dem. Verkar vara mest pga att jag kör mina long hauls österut:D

1. Hur många flygningar har du gjort? : 83
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 150 902
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SQ, LH, LX, NH, AY, DY, SK, OZ, UA, AA, ZH, FM,BT, OS, QR
  4. Nya flygplatser besökta under året? : 0
  5. Nya flygbolag testade under året? : 0
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 107
  7. Bästa hotellvistelse? : Osaka Intercontinental
  8. Sämsta hotellvistelse? : Holiday Inn Express 5 Ave- New York
  9. Bästa reseminnet? : -
  10. Sämsta reseminnet? : -
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : B787
  13. Mål för 2016? : -
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? :
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Silver Kris Changi
  3. Sämsta loungen: Menzies Arlanda

• Hur många flygningar har du gjort? 38
  • Vilka flygbolag har du flugit? SK, LH, SN
  • Nya flygplatser besökta under året? LIN, MXP
  • Bästa reseminnet? Flög tillsammans med en kompis och kunde gästa in honom i loungen på ARN med mitt nya EBS.
  • Sämsta reseminnet? Utebliven landning pga dimma i Göteborg som ledde till 4-5h bussfärd från CPH utöver 1.5h flygning från Bryssel.
  • Största överraskningen? Hur mycket tid man kan lägga på att nörda ner sig i flygande :D
  • Annat "första gången" under året? Loungetillgång,
  • Mål för 2016? Åka mina första long-haul / C resor, EBG.
  • Detta hade inte hänt utan BC under 2015? Bokning av extra segment för att ta mig mot EBG, uppgradering med OT.

Antall flygninger: 96
Hur langt: ~90,000km (~56,000 miles)
Flygbolag: SK, 2N, WF, A3, EK, RC, AY, OS, LH,

1. Hur många flygningar har du gjort? : 66
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 174 936
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, OZ, KE, CA, SN, 9W, UA, DL, US, TG, B6, CZ, MH, LH, BR
  4. Nya flygplatser besökta under året? : RSU, RIC, ATL, LGA, SAV, NRT
  5. Nya flygbolag testade under året? : 9W, DL, BR
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 79
  7. Bästa hotellvistelse? : Optus Sarovar Premiere Gurgaon Delhi, Rembrandt Hotel Bangkok Dessa båda hotell är inga lyxhotell men rena och snygga och bra pålitlig service. Det som gör att de kvalificerar som bästa hotellvistelse är att jag i båda fallen fick fantastiskt fina rum. På Optus Sarovar hamnade jag högst upp med stora ljusa fönster och väldisponerade ytor. I Rembrandt hamnade jag också väldigt högt upp i ett hörnrum med stora fönster i båda ytterväggarna vilket gav ett ljust och rymligt rum med mycket bra utsikt.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Brukar sällan bo på dåliga hotell när det gäller hygien eller generell standard. Bor heller aldrig på lyxhotell. Det som avgör min bedömning av hotellen är hur frukosten ser ut och då har jag bott på några inte helt bra hotell i Kina.
  9. Bästa reseminnet? : En veckas tjänsteresa i Kina tillsammans med en av mina leverantörer där vi upplevde både kända och okända delar av både Shanghai och Hongkong. För att inte tala om alla fina restauranger vi betade av, på leverantörens bekostnad så klart. ;)
  10. Sämsta reseminnet? : Varje gång (4 gånger) som jag i sista minuten missat SAS nya kabin pga inställt flyg eller byte av flygplan.
  11. Största överraskningen? : Att jag klarade 10 dagar i Indien utan magsjuka. Att jag under samma resa helt oväntat fann mig själv besöka en Bollywood show en lördag eftermiddag.
  12. Annat "första gången" under året? : Flugit Jorden runt österut på 6 dagar. Att jag fått uppleva samma dag ”två gånger” genom att flyga från Seoul till Los Angeles.
  13. Mål för 2016? : Klara minst Guld på SAS och samtidigt klara resebudgeten.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Har tyvärr inte varit medlem så länge att det hunnit påverka mitt resande i år.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: EVA lounge i Bangkok
  3. Sämsta loungen: Lounger i både USA och Kina är av väldigt varierad kvalitet. T ex så är United club i Washington (IAD) inte särskilt bra, men värst är nog en 3e parts lounge som jag besökte i Shenzhen. Har glömt namnet dock.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 100
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 110 500 mi
  3. Vilka flygbolag har du flugit? I fallande ordning legs): SAS, Qatar, Turkish, Lufthansa, Norwegian, Thai, Austrian, Vietnam Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Islamabad, Phu Quoc
  5. Nya flygbolag testade under året? : Vietnam Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 55

Toppen