Senaste nytt

Ditt reseår 2014

Hur många flygningar har du gjort? : 137
  1. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 120973
  2. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Insel Air, Nextjet, Swiss, Dragonair, Malaysian, Cathay, American, British Airways, Finnair, Air Berlin.
  3. Nya flygplatser besökta under året? : VIE, AUA, BJS, NRT, HKG, PEN, KUL, LUX, VHM, BHX, MCO, MEM, BRE, MHQ, WAW
  4. Nya flygbolag testade under året? : I7, CX, KA, MH
  5. Antal hotellnätter? : 102
  6. Bästa hotellvistelse? :
  7. Sämsta hotellvistelse? : Ibis Beijing Capital Airport
  8. Sämsta reseminnet? : Peking - förorenat till max, trafikkaos, trängsel och knuffande som alltid i Kina. Kommer inte tillbaks i första taget...
  9. Största överraskningen? :
  10. Annat "första gången" under året? :
  11. Mål för 2015? : Flyga lite mer interkontinentalt, ett 20-tal gånger istället för 10-tal...

1. Hur många flygningar har du gjort? : 172 legs (10 kvar)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 155 000 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Air France, Austrian, Swiss, Singapore, Asiana, Air India, ANA, Air China, KLM, LOT, Qatar, Emirates, GermanWings, Nextjet, United, Air Maldives
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Warsaw, Wroclaw, Doha, Mauritius (vid nyår), Delhi, Mumbai, Seoul Incheon
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air India, LOT, Asiana
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 124
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Rangali Island Maldives
  8. Sämsta hotellvistelse? : Clarion Packhuset i Kalmar, 30 + grader på rummet, fönster mot livlig uteservering som tystnade sent på natten och ersattes tidig morgon av skrikande måsar och hamnarbete :-(
  9. Bästa reseminnet? : Som alltid Maldiverna, skoj att prova Singapore A380 i business
  10. Sämsta reseminnet? : Återigen alla resor i trånga 737'or med SAS
  11. Största överraskningen? : Air India - faktiskt mycket bättre än jag förväntat mig
  12. Annat "första gången" under året? : första A380, tyfoonlandning i Tokyo var också spännande
  13. Mål för 2015? : försöka resa lite mindre, sprida ut resande på fler bolag (blev 127 med SAS och 370,000 baspoäng med *A), spännande resor planerade till Mauritius, Belize och San Francisco och ska se om jag kan få in Sydafrika till nästa vinter

Last edited:
Hur många flygningar har du gjort? :
60

Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
82558 miles

Vilka flygbolag har du flugit? :
SAS, Blue1, Norwegian Longhaul, Thai Airways, Jetstar, Singapore Airlines, United, AirAsia X, AirAsia.

Nya flygplatser besökta under året? :
JFK, MAN, GZP, GVA, SAN, KUL, DPS

Nya flygbolag testade under året? :
Norwegian Longhaul, Jetstar, AirAsia X

Antal hotellnätter/övernattningar? :
84

Bästa hotellvistelse? :
The Fairmont, Singapore

Sämsta hotellvistelse? :
Hyatt Regency Century Plaza, Los Angeles

Bästa reseminnet? :
AirBNB ophold i Gibraltar. Super hyggelig vært.

Sämsta reseminnet? :
Hele familien syg i Tyrkiet.

Största överraskningen? :
Gode flyveture med Norwegian Longhaul, og kun 1 time forsinket.

Annat "första gången" under året? :
72 hour transit i både Beijing og Shanghai. KTV med de lokale.

Mål för 2015? :
At prøve SAS nye Business Class

Mitt första år som medveten resenär. Inte så imponerande resmönster jämfört med många andra här men med tanke på att allt resande är privat så tycker jag det är rätt bra utnyttjat av semesterdagarna.
Kalenderåret ser ut enligt följande, med resten av årets resande inkluderat:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 20
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 27700
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : British Airways, Finnair, American Airlines, Air Berlin, KLM, Jetstar, Malaysian Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Miami (MIA), Curacao (CUR), Barcelona (BCN), Singapore (SIN), Denpasar (DPS)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Jetstar, Malaysian
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 10 stays, 37 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Bali (förhoppningsvis)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hilton Miami Airport
  9. Bästa reseminnet? :
  10. Sämsta reseminnet? :
  11. Största överraskningen? : Hyatt Diamond challenge med dess svituppgraderingar.
  12. Annat "första gången" under året? : Första guldkortet (3 st i 2 allianser)
  13. Mål för 2015? : BA silver (redan klart med kommande bokningar 2015) och 2-4-1, Hyatt Diamond (hoppas på ny challenge med 12 svitnätter bokat 2015).
  14. Bonus, detta hade inte hänt utan BC under 2014 : Lyckats undvika åka i monkey :), Accor Platinum via aktieköp, Club Carlson Gold och Air Berlin Gold via statusmatch, redan bokat semesterresor till Thailand, Malaysia och Los Angeles nästa år (bra priser och allt i business).

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

1. Hur många flygningar har du gjort? : 80
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 62 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Wideröe, SAS, Icelandair, Air Iceland, Braathens (Gotlandsflyg), Lufthansa, Malmö aviation, United, Hawaiian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Egilsstadir, Göteborg-Säve, Aten, Denver, Hilo, Oakland
  5. Nya flygbolag testade under året? : Icelandair
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : runt 30
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Hawaiian village. Trevlig personal och bra utsikt från balkongen.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen katastrof men lyhört rum på Radisson vid Heathrow och högljudda grannar var ingen höjdare.
  9. Bästa reseminnet? : Semester på Hawaii
  10. Sämsta reseminnet? : Extrakontroll och hundra frågor vid ankomst i Chicago, men annars inget negativt i år
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : -
  13. Mål för 2015? : Ta mig till fler platser jag inte besökt
Bonusfrågor:
  1. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: Helgtur med BC till Aten var kul
  2. Bedste loungen: United club Heathrow
  3. Værste loungen: United club Houston

1. Hur många flygningar har du gjort? : 35
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : ca 72 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Delta, TAM, Norwegian, Air Europa, Spirit Airlines, Novair, Qatar Airways, British Airways, Cathay Pacific, Virgin Australia, Emirates, LAN, SAS.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MOA (Manaus) SSA (Salvador) LST (Launceston Tasmanien) för att nämna några.
  5. Nya flygbolag testade under året? : TAM, LAN, Air Europa, Spirit Airlines, Cathay Pacific och Virgin Australia
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Strax över 100
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Dubai. Mest prisvärda: Hotel Croydon (Miami)
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : Manaus om jag måste välja ett. Fantastiska människor, fantastisk natur och underbar mat.
  10. Sämsta reseminnet? :
  11. Största överraskningen? : Denver, trevligaste stället jag varit på i USA.
  12. Annat "första gången" under året? : Businessclass med Qatar i fyra segment, svårslaget!
  13. Mål för 2015? : Samma antal resor, kan bli tufft :(.

[/QUOTE]

1. Hur många flygningar har du gjort? : 61
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 78 000 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Blue1, Emirates, EVA Air, ANA, Norwegian, Aegean, Olympic, Malmö Aviation
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Taipei Taoyuan (TPE), Seoul Incheon (ICN), Athens (ATH), Naxos (JNX), Amsterdam (AMS), Brussles (BRU), Düsseldorf (DUS), Osaka Itami (ITM), Osaka Kansai (KIX), Dublin (DUB) och Bologna (BLQ)
  5. Nya flygbolag testade under året? : ANA, Olympic
  6. Antal hotellnätter? : +30
  7. Bästa hotellvistelse? : Ett flygplatshotell faktiskt, Novotel Taoyuan.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Inga direkta bottenapp
  9. Bästa reseminnet? : Japan och Taiwan. Andra gången i Japan och första i Taiwan. Blir garanterat fler gånger.
  10. Sämsta reseminnet? : Blev sjuk ombord Emirates mellan Hong Kong och Dubai, spekulerar i om det var dålig ananas juice som serverades ombord och kan hädanefter inte dricka sådan juice. Denna skräckupplevelse kryddades genom att hamna med en stupfull man som var på väg hem från Indien via Thailand där han "med sin thailändska frus goda minne hade sexturistat och träffat flertalet andra kvinnor". Att i princip döende försöka ducka för tilltal när den sluddrande mannen basunerade ut vad han gjort, och samtidigt försöka få alla i kabinen (lilla delen i C) att verkligen förstå att vi inte hade något att göra med varandra samtidigt som jag kallsvettig mer eller mindre skakade av frossa var ingen angenäm upplevelse...
  11. Största överraskningen? : Totalt tre up-ops.
  12. Annat "första gången" under året? : SAAB 2000, 787-8 (Norwegian) och 787-9 (ANA)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Här kommer mina stats, inkluderar även planer t.o.m. 31/12.
  • Hur många flygningar har du gjort? 64 segment
  • Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 81,974 miles
  • Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Air Berlin, Air China, Qantas, Thai Airways, British Airways, Cathay Pacific, Qatar Airways, Germanwings, Czech Airlines, KLM, Air France, Turkish Airlines, EVA Air, Malmö Aviation, Air New Zealand
  • Nya flygplatser besökta under året? Brisbane (BNE), Gold Coast (OOL), Melbourne (MEL), Atén (ATH), Palma (PMI), Alicante (ALC), Dublin (DUB), Bromma (BMA), Hamburg (HAM)
  • Nya flygbolag testade under året? Qantas, Qatar Airways, Germanwings, Czech Airlines, Air France, EVA Air
  • Antal hotellnätter? 57, mestadels Marriotts kedjor men även lite Radisson, Starwood, IHG och några övriga
  • Bästa hotellvistelser? Ritz Carlton Hong Kong, Marriott Bangkok, Renaissance Hong Kong.
  • Sämsta hotellvistelse? Ingen direkt dålig
  • Bästa reseminnet? Året började helt grymt borta i Nya Zeeland/Australien med några dagar av bl.a. Polaris ATV och RZR Military spec utanför Melbourne på landsbygden och ibland kullarna på en vingård.
  • Sämsta reseminnet? GOT-(KL)-AMS-(KL)-HKG-(buss)-SZX-(buss)-HKG-(AF)-CDG-(AF)-GOT i ekonomiklass utan övernattning
  • Största överraskningen? Att jag erbjuds dagens GP ombord Qatar Airways på DOH kl 7 på morgonen.
  • Annat "första gången" under året? 787 Dreamliner, W och säkert något mer
  • Mål för 2015? Blir reducering av resebudget till förmån för bilbygge och banracing men Lufthansa F och FCT skulle jag gärna vilja få till samt en resa till USA.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 57 blir det innan Nyårsafton
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 77016
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : British Airways, Brussels Airline, Qatar Airways, SAS, Ethiopian Airlines, KLM, Air France, Kenya Airways, CAA DRC, Korongo, Airfast Africa, KIN-AVIA
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Ndolo Kinshasa DRC (NLO), Matadi DRC (MAT), Kolwezi DRC (KWZ), Ndola Zambia (NLA), Lusaka Zambia (LUN)
  5. Nya flygbolag testade under året? : KIN-AVIA, Korongo, Airfast Africa
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Fler än 180 kommer det nog bli.
  7. Bästa hotellvistelse? : Inter continental Asiana Saigon
  8. Sämsta hotellvistelse? : Grand Hotel Kinshasa
  9. Bästa reseminnet? : Tre sköna veckor semester med nära och kära.
  10. Sämsta reseminnet? : Matadi DRC
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2015? : Mer hemma, mindre resa...åtminstone det andra halvåret.
  14. Bonus, detta hade inte hänt utan BC under 2014 : Några schyssta deals på min semester, och jag hade antagligen inte fyllt plånboken med AMEX kort om det inte vore för BC
Får väl sammanfatta med att mitt första år som medveten resenär spretar något.....:)

Last edited:
Toppen