Senaste nytt

Ditt reseår 2014

Ett roligt reseår med härliga resor. Inte en long haul i lägre än business class och då reser jag enbart privat (inga resor i jobbet) :)
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 29st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 61784nm
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Emirates, SAS, United.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Dubai, Kuala Lumpur, Melbourne, Auckland, Rovaniemi, Chicago, Washington, San Fransisco, Honolulu och Amsterdam. [Kommande resor]
  5. Nya flygbolag testade under året? : Emirates
  6. Antal hotellnätter? : 35 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? : Sofitel The Ledgend Grand Hotel Amsterdam.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Mercure Queenstown, NZ
  9. Bästa reseminnet? : Roadtrip Nya Zeeland
  10. Sämsta reseminnet? : Tyvärr nedgraderingen med Emirates som sköttes dåligt.
  11. Största överraskningen? : --
  12. Annat "första gången" under året? : Första flighten i Första klass (hann med 8 flighter i år i den kabinklassen)
  13. Mål för 2015? : Flyga lite mer, LH F och besöka FCT


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

maba

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : ca 55 legs
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 70 000miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, US Airways, American Airlines, United, Austrian, Canada Air, AeroMexico, Royal Jordanian, British Airways, EgyptAir
  4. Nya flygplatser besökta under året? : YYZ, BOS, ORD, IAH, CLT, JFK, LGA (tidigare endast EWR), MEX, CUN, MTY, VIE, AMM, AQA, PVG,CAI, MAD
  5. Nya flygbolag testade under året? : American Airlines, Austrian, Canada Air, AeroMexico, Royal Jordanian, British Airways, EgyptAir
  6. Antal hotellnätter? : 63
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Prague
  8. Sämsta hotellvistelse? : Holiday Inn Express Arlington Hights (ORD)
  9. Bästa reseminnet? : Nyår i Monterrey, Philadelphia (att träffa vänner är alltid roligast)
  10. Sämsta reseminnet? : Cancellerad flight hem från Wien, samt att besöka en så vacker stad och bara få se staden efter solnedgång.
  11. Största överraskningen? : Jordanien med det vänliga folket.
  12. Annat "första gången" under året? : Besökte Israel landsvägen från Jordanien. Fick äntlingen biljetter för att besöka Alhambra. Beer running i Spanien med spanska beer runners.
  13. Mål för 2015? : Åka tillbaka till Philly utan skadad fot så att jag kan hänga med på beer running igen! Åka och se Wien i dagsljus. Resa med AirBerlin. Åka till Barcelona med BC-gänget tredje gången gilt.
14. Bonus, detta hade inte hänt utan BC under 2014 (endast nya grejer för 2014, annars har jag mycket mer BC-relaterade resegrejer):
  • Resan till Shanghai (SAS-kampanj) med uppgradering på Radisson (tack för tips om statusmatch från EBG)
  • Mexiko med stop over i NYC resa nyår 2013/2014, första USDM-resan. (Tack @Dr. Miles som tvingade mig att gå hem & regga USDM- konto direkt efter den svettiga BC-träffen i juli 2013)
  • Bott på 5 olika Hilton hotell (med uppgradering & gratis frukost, tack Australien-tricket)
  • BC-Resan (SAS Plus) till Athen
  • BC-Resan (SAS Plus) till Barcelona
  • Satsat på ett Eurobonus Diamond (Åkt så många gånger med SAS en del omvägar & obekväma tider, Plus & några business)
  • Åkt first med BA till USA, tack för bra info! Concorde room var nice
  • Bokat en Thai first (resa under 2015)
  • Skaffat 2 SAS kreditkort
  • Fått totalt 350 euro + 70 pund i vouchers tack vare all info om EU 2004/261
  • Spenderat mer pengar än någonsin på resor…

Bra jobbat där, tycker även om ditt tillägg och speciellt sista punkten.Undrar bara vad en beer run är för något?
 

staff

Medlem
Hur många flygningar har du gjort? : 23
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : ca 40,000 miles
Vilka flygbolag har du flugit? : Virgin Australia, Singapore Airlines, China Eastern, ANA, Air China, THAI, Air Berlin, Etihad
Nya flygplatser besökta under året? : CNS, HND, KIX, CBR
Nya flygbolag testade under året? : ANA
Antal hotellnätter? : ca 30
Bästa hotellvistelse? : The Puli Hotel & Spa, Shanghai (ett av de basta hotellen jag har bott pa)
Sämsta hotellvistelse? : --
Bästa reseminnet? : Kina/Japan-resan runt pask
Sämsta reseminnet? : --
Största överraskningen? : Air China's nyoppnade lounge pa PVG. Inte for att den ar fantastisk, utan for att de nyss hade oppnat en ny lounge, vilket var en nyhet for mig nar jag checkade in
Annat "första gången" under året? : Forsta flygningen i First Class (Etihad Diamond First, DUS-AUH), akte Shinkansen mellan Tokyo och Kyoto
 
  1. Hur många flygningar har du gjort?:
    98st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
    En jävla massa.... :)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :
    SAS, KLM, AF, Aegean, Asiana, JAL, NextJet, Finnair, Korean, Turkish, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? :
    Osaka, Mariehamn
  5. Nya flygbolag testade under året? :
    NextJet
  6. Antal hotellnätter? :
    +75 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? :
    Samsung Hotel, Geoje
  8. Sämsta hotellvistelse? :
    Grand hotel, Busan
  9. Bästa reseminnet? :
    London och Paris resan med min 13åriga dotter
  10. Sämsta reseminnet? :
    När min väska försvann på väg till Aten.....
  11. Största överraskningen? :
    När jag blev uppgraderad till Business från Premium Economy på Air France.
  12. Annat "första gången" under året? :
    Första gången i Business på Air France
  13. Mål för 2015? :
    -Att åka en längre Business/First tillsammans med dottern någonstans i världen.
    -Att behålla EBG
    -Att behålla FBP
14. Bonus, detta hade inte hänt utan BC under 2014 (endast nya grejer för 2014, annars har jag mycket mer BC-relaterade resegrejer):
-Träffen med BC i Aten
-Dr Miles workshop i Götet
-Senaste BC partyt i Stockholm


 

lillemannen

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 75 st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 87180 nm
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : American Airlines, Air Berlin, BA, Jordanian, Norwegian, SAS, US Airways, Wizz air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Curacao, Dubai, , Honolulu, LA, Lyon, San Juan, San Fransisco
  5. Nya flygbolag testade under året? : Jordanian Air
  6. Antal hotellnätter? : 46 nätter
  7. Bästa hotellvistelse? : Sofitel Dubai The Palm.
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : 50 års trippen
  10. Sämsta reseminnet? : -
  11. Största överraskningen? Curacao
  12. Annat "första gången" under året? : Karibien & Hawaii
  13. Mål för 2015? : Att lyckas boka in och ha tid att flyga jorden runt, efter tips från @Christian R .
Detta då redan 2015 år resor är bokade och går till, Aruba, Bali, New Zealand, USA mm


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper[/QUOTE]
 

SNIFF

Medlem
Hur många flygningar har du gjort? : ~20
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 24,384 miles
Vilka flygbolag har du flugit? : Norwegian, THAI, SAS, Blue1, Lufthansa.
Nya flygplatser besökta under året? : MMX, GOT, AGP, DUB, MAD, SIN
Antal hotellnätter? : 20
Bästa hotellvistelse? : Shangri-La Singapore <3
Bästa reseminnet? : Resa till Singapore sam first first.
Största överraskningen? : Uppgraderad till Shangri-La Suite.
Annat "första gången" under året? : First first.
Mål för 2015? : Raka mig och skaffa mig ett vettigt jobb, detta är en dyr hobby... : >

EDIT: Fick nu mitt första Gold också! 20141215
 
Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 10
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : ~5500
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Swiss, Iberia, Lufthansa, Edelweiss, Vueling
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Frankfurt, Palma de Mallorca, Dublin, Belgrad
  5. Nya flygbolag testade under året? : Iberia, Edelweiss, Vueling
  6. Antal hotellnätter? : 5
  7. Bästa hotellvistelse? : Flemings Frankfurt
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : Swiss Business CPH - ZRH - GVA - BCN. Utomordentlig service och bra standard.
  10. Sämsta reseminnet? : Än så länge inget negativt
  11. Största överraskningen? : Det återstår nog att se.
  12. Annat "första gången" under året? : Hann med fyra olika lounger under en vecka
  13. Mål för 2015? : Besöka vänner i New York och flyga BA Business 747/777
 

m10

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 32
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 73000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : LX, BR, SK, NH, OZ, CA, AY, KE, TG, QR
  4. Nya flygplatser besökta under året? : DOH, FUK
  5. Nya flygbolag testade under året? : QR
  6. Antal hotellnätter? : 34
  7. Bästa hotellvistelse? : Park Hyatt Beijing (hårdvaran)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hotell Oden, Stockholm. Intressant mix av vandrarhem, patientrum på sjukhus och Försäkringskassan.
  9. Bästa reseminnet? : Snorkling vid Tokashiki Island, loungen på Grand Hyatt Tokyo, matresa till Seoul och solnedgång bakom Mt. Fuji sedd från Jogashima, Miura.
  10. Sämsta reseminnet? : CA First mellan Beijing och Tokyo i en 747 från mellankrigstiden. Bytte stol tre gånger innan jag hittade en som satt någorlunda fast i golvet och inte var befläckad av något som i bästa fall kunde vara stänk av torkad filmjölk. Dock inte möjligt att återställa stolen från recline till upright. Lyckligtvis var maten så pass undermålig att jag inte sörjde att inte kunna inta den i ätvänlig position.
  11. Största överraskningen? : Ständigt överraskad av hur flera av de asiatiska bolagen lyckas klämma in riktiga måltider på flygningar ~2h.
  12. Annat "första gången" under året? : Upper deck på ANAs numera pensionerade domestic 747.
  13. Mål för 2015? : CX First och turné i Sydostasien.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen