Senaste nytt

Ditt privata semestermål 2013

Jag tar risken att svarar med städer som är lite för vanliga men...

- 18- 21 april | Istanbul, Turkiet. En stad som jag har alltid haft viljan att resa men nu blir det sant.
- 31 maj - 6 juni | New York, US. En stad som jag aldrig tröttnar tror jag. Till och med DY premiärtur från ARN.
- September | Dubai, UAE. En stad som jag har alltid haft viljan att resa och nu ska jag fixa det att det blir sant.

Inget fel i det. Jag föredrar själv städer, och alla tre av dessa är trevliga.

Min enda planerade semester(?) är Paris i April då jag ska prova på Paris Marathon. Inte speciellt udda men att springa 42km är i alla fall lite udda för mig :p

Utöver det så vet jag inte riktigt vart det bär av, brukar ofta hamna i USA vilket inte är udda i sig men är lite sugen på att se mitten så kanske blir det Kansas City vilket är lite ovanligt!

Är du historieintresserad finns National World War I Museum i MCI. Var där i 2011.

EDIT: Kan vi få den IATA-koden tillagd tack? :)

Jag har en inbokad liveaboard dykresa till Palau i slutet av november som kommer bli årets höjdpunkt. Nu ska jag bara försöka lösa flyget dit med diverse poäng samt gärna bygga på med en trip till Australien när jag ändå är på den sidan av jorden :)

/Christian

Last edited:
För mig blir det nog mest Stockholms vackra skärgård (ej med flyg dock) samt England och några vändor till olika ställen i Indonesien som vanligt :)

Jag ska om möjligt åka tillbaka till St. Maarten för att planespotta, om jag hittar någon trevlig resväg och bra pris på hotellet vid Maho Beach. :rolleyes:

Har varit på Sentosa men det var 1999. Mycket har säkert hänt sedan dess men det var ett fantastiskt ställe då iaf. Knappt något folk och finare stränder än i Karibien enl. Mig.

@ Karho: finns grymt mycket att göra i Singapore, inboxa mig så kan du få mera tips. För sol och bad när ni är i krokarna kan jag varmt rekommendera Bali före Thailand, alla gånger. :)

Japan och Taipei är inbokat nu i vår, kommer troligtvis bli en väldigt lugn sommar som vanligt när det kommer till resande, troligtvis en hel del tid ute i Stockholms skärgård.
I slutet på sommaren blir det förhoppningsvis New York som 10-års jubileeum för vår grabbresa som vi har gjort varje sommar senaste 9 åren.
Förhoppningsvis blir det även en tripp till London i oktober för The Whisky Show, grymt trevlig tillställning förra året så den ligger högt på listan för året.
Vore även trevligt att hinna med lite dykning men tror tyvärr att det får vänta till 2014 till nästa tripp (om inget oförutsett händer).

Toppen