Senaste nytt

Ditt privata semestermål 2013

Tänker med Sambon utnyttja Amex 2-4-1 och introducera vår 1-åring på sin första flygresa. Av alla länder man besökt i världen har faktiskt inte Grekland hunnits med. Med perfekt flygavstånd blir det drömresan 2013. Aten ett par dagar och sedan en färja till Poros.

Känner mig lite nervös hur det kommer gå då man inte vill vara "den där" med en skrikande unge hela resan. Så för att störa så få resenärer som möjligt reser vi framför draperiet i business ;)

Till sommaren åker jag samt frugan återigen till Florida tre veckor:cool:. Denna gång har vi hyrt lägenhet i Bonita Beach/Fort Myers västkusten av Florida, lugnt och behagligt ingen stress sitta med en drink eller två titta på lekande delfiner. Vet inte vilken gång i ordningen vi åker till Florida, vi har bott på hotell, lägenheter, samt en månad med att hyra en villa med egen pool samt en härlig båt. Vi avslutar resan med en vecka i New York där vi hyrt en lägenhet mitt i Times Sq. En dröm är att åka till Maldiverna någon gång i framtiden.

Engelberg en weekend i mars. NYC en weekend med frun i april, hotelltips mottages tacksamt, bokat Hilton garden Inn Tribeca än så länge. En vecka i fjällen i april och Sicilien i maj med familjen.

Engelberg en weekend i mars. NYC en weekend med frun i april, hotelltips mottages tacksamt, bokat Hilton garden Inn Tribeca än så länge. En vecka i fjällen i april och Sicilien i maj med familjen.

Kanske läge för en egen tråd, men HGI Tribeca är bra. Ligger med nedgång till tunnelbana precis utanför, vilket är det viktigaste. Kolla även om du hittar vettiga priser på Hampton Inn 35th Street eller HGI 35th street. De har kanonläge och är ofta inte dyrare än Tribeca.

Det blir samma resa till sommaren som 2012. Börjar i Båstad sedan vidare till Visby. Efter det Flygs det till Nice. Finns det möjlighet så tar jag mig ner till Cannes detta året när jag besöker Nice. :)

NYC i BA F i maj är redan bokad, sedan blir det som vanligt ett antal jobbrelaterade resmål som kan kombineras med privata intressen. Rangoon ligger nog i topp på den listan. Sedan är jag jäklig sugen på att ta en sväng till Linosa i sommar, som Palazzi har marknadsfört. Vi har ju bara typ5 mil i bil till färjeläget i Porto Empedocle från vårt sommarviste hos svärföräldrarna.

NYC i BA F i maj är redan bokad, sedan blir det som vanligt ett antal jobbrelaterade resmål som kan kombineras med privata intressen. Rangoon ligger nog i topp på den listan. Sedan är jag jäklig sugen på att ta en sväng till Linosa i sommar, som Palazzi har marknadsfört. Vi har ju bara typ5 mil i bil till färjeläget i Porto Empedocle från vårt sommarviste hos svärföräldrarna.

Du får vänta ett par veckor med Linosa iaf... (antar att det avses sommaren). Sedan färjan brann för några veckor sedan har man inte kunnat åka dit alls (bara mellan Linos-Lampedusa). Nu är de alltså ännu mer isolerade på ön:p

Du får vänta ett par veckor med Linosa iaf... (antar att det avses sommaren). Sedan färjan brann för några veckor sedan har man inte kunnat åka dit alls (bara mellan Linos-Lampedusa). Nu är de alltså ännu mer isolerade på ön:p

Lär nog bli i mitten av juli. Får väl hoppas att dom är snabbare på att reparera färjor än att bygga om vägar:D

Toppen