Senaste nytt

Ditt längsta loungebesök?

Det längsta jag har spenderat i en lounge är nog 6 timmar i LH senator lounge i Washington. Planerade som nybliven EBG att vara där i 3 timmar, men planet in var försenat från CPH vilket jag inte hade koll på där och då. Det blev en hel del till att kolla på Netflix.

På semesterresor brukar jag planera in ett par timmar i loungen på vägen ut, det är ett bra sätt att komma i rätt stämning samt att göra de sista kontrollerna på det man vill göra på resemålet, skulle förmodligen kunna sitta i en lounge hela dagen om det "krävs". Så länge jag har nära till ett kontaktutag och wifi reder jag mig alldeles utmärkt.

3 timmar på Washington Dulles Airport, som blev 12 timmar när morgonflighten till London ställdes in och blev ombokad till 18:30 istället för 09:15 flighten. Landa 06:30 från Honolulu

Kom just ihåg en annan tripp då jag hade 12 timmar i Emirates loungen på Heathrow men inte bara de timmarna i lounge tillbringades med Emirates.

Jag blev upphämtad i Dubai kring 23:30 med Emirates limo flög till London 02:30 landade strax efter 07:00 och gick direkt till loungen där jag jobbade hela dagen var klar med en telefon konferens strax efter 18:00 och gick ombord på returflyget till Dubai strax efter 20:00 för 20:40 departure landade i Dubai igen 06:30 och var hemma ca en timme efter det så det blev ca 30 timmar tillsammans med Emirates, dessutom var det min födelsedag, något som ingen upptäckte trots att jag visade passet massor med gånger under den trippen....

Varför denna tok resa då, jo, jag hade bokat flyg från London till Johannesburg via Dubai som jag skulle ta efter ett planerat 3 dagars möte i London, 4 dagar innan mötet skulle starta så kom det ur direktiv från ledningen på firman om att det var direkt stop för allt resande relaterat till interna möten så nu blev det 3 dagars telefonkonferens istället, men jag hade ju som sagt en biljett från London som jag var tvungen att starta då den biljetten inte var möjlig att avboka...

Var och varannan resa hem från USA via LHR till GOT blir man ofrivilligt sittande i 5-7H i någon av BAs lounger. De skulle behöva en extra flight från LHR till GOT mellan 8 och 15 som är glappet nu på söndagar då jag ofta kommer hem.

9.5 timmar i Istanbul. Det var antingen 9.5 timmars mellanlandning i Istanbul eller 4 timmar i Addis Ababa. Jag tyckte tiden gick ganska fort i alla fall. Läste böcker och kollade på serier. Som att slappa en dag hemma.

Alla som reser någorlunda frekvent borde då och då vara med om ofrivilliga loungebesök på iaf 4-5 timmar. Det är ganska vanligt vid ofrivilliga förseningar.

Rättar mig själv i mitt första inlägg. Kom på att vi firade midsommar för några år sen i Abu Dhabi under ett sju timmars ofrivilligt uppehåll, hade förträngt det ;)

Frivilligt måste det ha varit en av BA Galleries First resorna som var väl typ 10.00 till 17.30.

Mina besök i Lufthansa FCT har kanske börjat med frukost runt 08.00 och avresa runt 12.00. Haft några längre besök (ca 3t) i Swiss FCL i Zürich. Tyvärr är mina besök i lounger numera enbart arbetstid.

Skulle gärna göra som @Agö och @flum och lägga tid där flygupplevelsen är en del av resan. Jag och en polare betalar in lite stålar i en depå varje månad för sådant och en AF First skulle nog sitta bra, men svårt att hitta tiden. Skall ta med min sambo till FCT nu i juli, men det var svårt att övertala henne att vi behövde en 3t pitstop i Frankfurt

Jag är dock nyfiken på vad våra kära medlemmar gör i 8-10 timmar i en lounge om man inte äter och dricker konstant?

I och med att jag jobbar i universitetsvärlden, så innebär ett längre loungebesök att jag kan göra det som är kul med jobbet och som kanske kräver att man själv bestämmer när man tar ett avbrott och inte att någon annan kommer och avbryter:) Jag ser det kort och gott som arbetsrelaterad kvalitetstid. Fö detta inlägg under ett 5-timmarsbesök i The Pier First Class Lounge (HKG):D

Toppen