Ganska omständligt men vad gör man inte för lite mer fika...Jag skulle gärna vara längre i loungen men det fallerar på att jag ofta checkar in bagage och många öppnar ju inte bag drop off förrän 2-3 timmar innan avgång. Finns det något trick?
Det er nemmest at være lounge-konge på transitforbindelser med laaaange og dååååålige forbindelser. Denæst kan man checke tidligt ind i de lufthavne, hvor carrier har mange afgående fly. F.eks. LH fra Munich eller Frankfurt, Thai fra BKK, VN fra SGN eller HAN, SAS fra CPH, Sri Lankan fra Colombo, Egypt Air fra Cairo, Qatar fra BKK o.v.Jag skulle gärna vara längre i loungen men det fallerar på att jag ofta checkar in bagage och många öppnar ju inte bag drop off förrän 2-3 timmar innan avgång. Finns det något trick?
Nemlig! Jeg har rejst fra Afrika til Asien via CPH og lagt min baggage i lockers udenfor, og checket tidligt ind (og ud igen for at hente baggage). Hvis man kan få udstedt BP hele vejen er det nemmere. Nu om dage synes det være svært at få udstedt mere end 5 ad gangen. Og som regel har jeg 4-6 legs - det skal jo ikke være for nemt...Ganska omständligt men vad gör man inte för lite mer fika...
Om flygplatsen har bagageförvaring landside (Arlanda har boxar) kan du lämna bagaget där, gå airside och fika i loungen till dess att de öppnar bagagemottagningen, gå landside och checka in ditt bagage för att slutligen gå airside och fika klart. Kan säkert bli mer eller mindre struligt beroende på flygplats. Helt klart ett otestat "tips"...
Ganska omständligt men vad gör man inte för lite mer fika...
Om flygplatsen har bagageförvaring landside (Arlanda har boxar) kan du lämna bagaget där, gå airside och fika i loungen till dess att de öppnar bagagemottagningen, gå landside och checka in ditt bagage för att slutligen gå airside och fika klart. Kan säkert bli mer eller mindre struligt beroende på flygplats. Helt klart ett otestat "tips"...