Senaste nytt

Ditt längsta loungebesök?

7 timer? Man kan jo dårligt nå at få skoene af. Mit seneste loungebesøg var 14 timer i First Class Golden Lounge i Kuala Lumpur, hvor jeg altid tager en nat i loungen (slumber rooms) og en champagne-breakfast før rejsen går videre. Jeg gør det helt bevidst: vælger dårlig forbindelse og går glad omvejen omkring KUL selv om jeg kun skal fra SGN til PNH. Køber en elendig economy (superpromo) til ca 160 USD t/r), får ingen mileage (med MH) men via mit Emerald kort kan man boltre sig i lounger. 14 timer er langt fra rekord. Jeg har 4 besøg på over 24 timer (CAI, DOH, CMB) og vel nok haft mindst 50 besøg 12-24 timer i min "karriere". I got addicted...

I October tager jeg en turn-around Mileage Run HAN-BKK-HAN med QR. Der får jeg 18 timer i loungerne. Forhåbentlig har den nye QR lounge åbnet til den tid..

Längsta är ca 10 h i FCT, började med frukost. Men då hade jag 3 Skypemöten inbokade och jobbade de andra timmarna. Det var ett sätt att få ihop livet. Det kändes inte så långt eftersom det blev som en bekväm dag på kontoret.

Andra var precis nyss med ca 9 h i Istanbul. Jag landade kl 4 och nästa flyg var 14.30. Ville inte åka utanför flygplatsen till hotell och känna mig låst där. Jag sov ett par timmar i loungen Åt sedan frukost och så småningom lunch med. Däremellan vilade/sov jag lite. Ett tag kändes det väldigt långt men sen somnade jag igen.

Jag skulle gärna vara längre i loungen men det fallerar på att jag ofta checkar in bagage och många öppnar ju inte bag drop off förrän 2-3 timmar innan avgång. Finns det något trick?

Jag skulle gärna vara längre i loungen men det fallerar på att jag ofta checkar in bagage och många öppnar ju inte bag drop off förrän 2-3 timmar innan avgång. Finns det något trick?
Ganska omständligt men vad gör man inte för lite mer fika...

Om flygplatsen har bagageförvaring landside (Arlanda har boxar) kan du lämna bagaget där, gå airside och fika i loungen till dess att de öppnar bagagemottagningen, gå landside och checka in ditt bagage för att slutligen gå airside och fika klart. Kan säkert bli mer eller mindre struligt beroende på flygplats. Helt klart ett otestat "tips"...

Det er nemmest at være lounge-konge på transitforbindelser med laaaange og dååååålige forbindelser. Denæst kan man checke tidligt ind i de lufthavne, hvor carrier har mange afgående fly. F.eks. LH fra Munich eller Frankfurt, Thai fra BKK, VN fra SGN eller HAN, SAS fra CPH, Sri Lankan fra Colombo, Egypt Air fra Cairo, Qatar fra BKK o.v.

Om flygplatsen har bagageförvaring landside (Arlanda har boxar) kan du lämna bagaget där, gå airside och fika i loungen till dess att de öppnar bagagemottagningen, gå landside och checka in ditt bagage för att slutligen gå airside och fika klart. Kan säkert bli mer eller mindre struligt beroende på flygplats. Helt klart ett otestat "tips"...
Nemlig! Jeg har rejst fra Afrika til Asien via CPH og lagt min baggage i lockers udenfor, og checket tidligt ind (og ud igen for at hente baggage). Hvis man kan få udstedt BP hele vejen er det nemmere. Nu om dage synes det være svært at få udstedt mere end 5 ad gangen. Og som regel har jeg 4-6 legs - det skal jo ikke være for nemt...

Har gjort det på Zurich, funkade fint trots att vi satt i loungen i E-piren.:D

Toppen