Hej!
Vi åker till Orlando nästa vecka och har tänkt köra lite Disney för barnen 7år och 5år gamla.
Vi kommer att vara 6 nätter i Orlando och har väl planerat att ungefär 3 av dessa dagar ska spenderas på Disneyparker.
Jag skulle behöva lite tips hur man ska lägga upp planeringen.
1. Vilka parker tror ni barnen uppskattar? Epcot och Magic Kingdom är två som jag tror passar vad jag kunnat läsa mig till. Ska man ta någon mer park eller är det någon av dessa parker som man bör ha flera dagar på? Gällande vattenparker så tror jag inte det behövs då vi bor på Hilton Orlando och deras poolområde räcker gott och väl.
2. Köper man lämpligast biljetter på nätet innan? Finns det några discounts som man ska nyttja?
3. Såg att det skilde inte jättemycket i pris att köpa 3 eller 5 dagar. (ca 1700kr för 4pers) Bör man göra så att man köper flera dagar och tar halvdagar i parkerna? Är det praktiskt genomförbart sett till logistiken och avstånd till parkeringar osv.. Kommer ha hyrbil hela perioden och hotellet har ingen shuttle.
4. Tips på andra roliga saker att göra som barnen kan uppskatta (7 o 5år) runt Orlando. Sist jag var här i jobbet hann jag bara se hotellet, en Outlet och Island of Adventures.
Tacksam för tips!