Senaste nytt

Disneys parker

D

Deleted member 4140

Guest
Har en dags utflykt till Hongkong för att gå på disneyland i början av September :)
 

Zniper

Medlem
Bokat Shanghai i Maj 2017 så nu blir det dotterns (och mitt) första besök i en Disneypark så ni som har hunnit besöka den tills dess får gärna ge input.
 

Arnel

Medlem
Funderar på ett besök i parken utanför LA i slutet av augusti. Behöver vi fundera på att köpa 1-dagsbiljett redan nu eller brukar det vara lugnt att vänta till kvällen innan? Skulle tro att vi kommer sikta på en vardag...

OT-fråga: Samma fråga, fast för Universal Studios...

Kan rekommendera att kolla efter rabatt kuponger när du ska till Universal iaf. Vi fick ett gäng när vi hyrde bil på SFO vilket berättigade oss till 2 för 1 biljetter
 
  • Gilla
Reactions: ekf

Maja

Medlem
Funderar på ett besök i parken utanför LA i slutet av augusti. Behöver vi fundera på att köpa 1-dagsbiljett redan nu eller brukar det vara lugnt att vänta till kvällen innan? Skulle tro att vi kommer sikta på en vardag...

OT-fråga: Samma fråga, fast för Universal Studios...
Vi köpte våra biljetter till Universal Studios via Disney World tickets | Discount attraction tickets, hotels, and car rental | Undercover Tourist som fungerade mycket bra med e-tickets. Billigare än köp vid gaten och bara att gå rätt in så du slipper köpa för biljettköp utanför.

Vi hade inte fastpass och det blev en del köande för vår del, å andra sidan var vi där 6 juli... Var många barnkollogrupper med ledare så vi tillbringade över 2h i kö till Harry Potter. Inte värt det i våra ögon så här i efterhand. Dottern på 7 år tyckte den var för läskig, men det är oerhört välgjord. 1 dag där räcker är min åsikt. Se till att vara där tidigt när de öppnar och försök ta de mest attraktiva sakerna direkt. Vi var sega i starten helt enkelt och var där vid 10:30-snåret och gick direkt till HP. Senare på dagen var det kötid på över 3h.

Ett tips kan vara att kolla in Disneyland Crowd Forecast Calendar – Is It Packed? – Real-Time Crowd Tracking – IsItPacked.com för att få en hint om hur mycket folk det kommer vara när ni planerar att besöka parken.
 

nota bene

Medlem
Var en sväng på Anaheim i förra veckan i samband med convention där. Först och främst finns det en biljett för $75 som gäller efter 16.00 för en dag - optimalt om man är vuxen skulle jag säga, och kan passa för de som inte vill vara 14h i parken.

Inga längre köer att rapportera alls, max 20 min. Låt er dock inte avskräckas av skyltar som säger 60 min - det stämmer oftast inte alls! Ett riktmärke under mitt besök var att verklig väntetid var max 50% av skyltad. Det är en parad ca 23.00 och fyrverkerier 21.30 (?). Under dessa events är det mer eller mindre fritt fram på samtliga attraktioner. Ett annat tips är att sista timmen innan stängning (23.00-24.00) är parken nästan folktom då många går hem efter fyrverkerierna - så det är fritt fram till de mest populära attraktionerna!
 

ekf

Medlem
Tack för tipsen @Maja , körde parkerna i början av förra veckan.

Till Disneyland köpte vi biljett på officiella hemsidan någon dag i förväg, accessade biljetterna på wifi och tog skärmdumpar på streckkoderna. Funkade finfint i ingångskassan och vi slapp en kö. Sen körde vi omväxlande med fastpass-åkturer och frukost/lunch/middag och övriga attraktioner. "Paint the magic"-paraden gick både vid 2100 och ca 2300. Paraden vid 21 avslutades med fyrverkerier över slottet i Fantasyland, riktigt läckert!

Till Universal Studios köpte vi "First in line"-pass via Undercover Tourist ganska sent dagen innan. Då de tyckte att något var skumt med min adress (gick inte att fylla i en vettig svensk adress) så ville de få in ett foto på mitt körkort för manuell granskning, i och för sig inte så farligt, men de hade stängt för dagen, så vi fick biljetterna först på morgonen efter, dvs samma dag som vi skulle in i parken. Kan rekommendera att göra denna manöver någon dag tidigare, man sparar ändå ca 25 USD pp mot att handla på officiella hemsidan.
Jag är väldigt glad att vi köpte snabbpasset, vi hade blivit galna på köerna annars. Ett tips är att kolla upp tiderna för showerna och planera resten kring dem, vi missade Special FX pga att vi kom dit nio minuter innan start och de hade fyllt på med icke-snabbpass-besökare vid tio minuter innan så de blev fullt...
 

Najk

Medlem
Hej!

Vi åker till Orlando nästa vecka och har tänkt köra lite Disney för barnen 7år och 5år gamla.
Vi kommer att vara 6 nätter i Orlando och har väl planerat att ungefär 3 av dessa dagar ska spenderas på Disneyparker.

Jag skulle behöva lite tips hur man ska lägga upp planeringen.

1. Vilka parker tror ni barnen uppskattar? Epcot och Magic Kingdom är två som jag tror passar vad jag kunnat läsa mig till. Ska man ta någon mer park eller är det någon av dessa parker som man bör ha flera dagar på? Gällande vattenparker så tror jag inte det behövs då vi bor på Hilton Orlando och deras poolområde räcker gott och väl.

2. Köper man lämpligast biljetter på nätet innan? Finns det några discounts som man ska nyttja?

3. Såg att det skilde inte jättemycket i pris att köpa 3 eller 5 dagar. (ca 1700kr för 4pers) Bör man göra så att man köper flera dagar och tar halvdagar i parkerna? Är det praktiskt genomförbart sett till logistiken och avstånd till parkeringar osv.. Kommer ha hyrbil hela perioden och hotellet har ingen shuttle.

4. Tips på andra roliga saker att göra som barnen kan uppskatta (7 o 5år) runt Orlando. Sist jag var här i jobbet hann jag bara se hotellet, en Outlet och Island of Adventures.

Tacksam för tips!
 
Toppen