Senaste nytt

Diskussion om waitlist på flyg

toer00

Medlem
Men då kommer vi till pudelns kärna, för flygresor Österut med Asiatiska eller Mellan Östern bolag. Då har dessa resenärer god hjälp av Status för att få igenom VL.

Resebyrån som jag känner här i Stockholm, de lever på att "väntelista" folk. Samt att igenom många av dessa... och då går status för icke status även om icke status har väntat längre... ;-) Personligen så av mina planerade långflygningar 2016 så går 2 västerut och 2 österut på årets sista så har jag hamnat i Ekonomi (B-klass) på sträckan HKT-HKG, övriga segment på samma bokning ligger i I-klass. Med kommande Top Bonus Guld (OW Sapphire) så är jag full av tillförsikt om att I -klass på VL går igenom..
 

agehall

Medlem
När det gäller awards så är det inte vanligt att det går alls. Lufthansa har gjort så tidigare för SEN och högre, men jag vill minnas att @Senator nämnde att det var svårt att få igenom förra året.
 

toer00

Medlem
Awards är en sak och flygbolagen måste du då ringa till direkt... Kan bli lite "kinesiskt" om det är flera bolag man flyger med eller om flygbolaget inte finns i Sverige...
 
Toppen