Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

seat56f

Medlem
Men de har inte förlängt med den befintliga fastighetsägaren i Oakland så flytt blir det nog garanterat. Kan tänka mig att man delar arena med Rams ett eller några år innan de får en egen i LA

Rams, Chargers OCH Raiders?

OT: Jag lyckades se 2 matcher förra säsongen, @SD och @OAK. Bra timing för att se de nedgångna rucklen innan de evakuerades :)
 

jerixon

Medlem
Knicks är ju rätt dåliga och där med ganska billiga.
Kika på stubhub innan och kör på det, brukar finnas massor biljetter :)
Ska resa till New York I slutet av oktober med Fru och Dotter och planerar att försöka klämma in en NBA match med Knicks. Någon som har erfarenhet av dels bästa sättet att skaffa biljetter till Knicks, men också förväntad prisnivå?!
 

RGC

Ny medlem
@palmen

Billjetter till NFL "släpps ut" i juli. Men alla stora lag har utsåld hemma matcher flera år i förväg. Då dessa biljetter som finns på stubhub eller NFL ticket exchange är folk som har abonnemang och kan inte vara med på vissa hemma matcher och då dom säljer sina biljett för den dagen

Priserna berör mycket på vilken match ska man kolla, det är själva klubben som bestämmer vilka matcher kommer att dra mer folk. Själv har jag varit på några matcher och använd NFL ticket exchange

Basebolls slutspel börjar nån gång i början av oktober. NFL sasöngen börjar i september. Ska ni vara där i september, då kunde passa på med en NFL och MLB match
Såklart vill man åka istället till LA, eller Vegas, det finns säker hur många billiga biljetter som helst för att se Rams, Chargers och Raiders :)
 

Crille81

Medlem
Jag har lyckats få tag på biljetter via Ticketmaster till följande lag:

Atlanta Falcons
Chicago Blackhawks
Nashville Predators
New Orleans Pelicans
New York Rangera
New York Yankees
Oakland A's
San Jose Sharks

Man kan ju köpa "2:a hands" biljetter via Ticketmaster numera.
 

Ohjay

Medlem
Billjetter till NFL "släpps ut" i juli. Men alla stora lag har utsåld hemma matcher flera år i förväg. Då dessa biljetter som finns på stubhub eller NFL ticket exchange är folk som har abonnemang och kan inte vara med på vissa hemma matcher och då dom säljer sina biljett för den dagen
Har aldrig sett en utsåld match i förväg. Och då har jag kollat varje år i ett par års tid. Däremot kan det vara väldigt, väldigt få biljetter tillgängliga.
Såvitt jag vet så får inte ett lag sälja ut alla sina platser som Season Tickets. De måste bland annat ge biljetter till motståndarlaget, och dessa kan sedan bli tillgängliga för vem som helst att köpa.

Priserna berör mycket på vilken match ska man kolla, det är själva klubben som bestämmer vilka matcher kommer att dra mer folk. Själv har jag varit på några matcher och använd NFL ticket exchange
Hur bestämmer klubben det?
Det är snarare NFL-ledningen som bestämmer det. De sätter ju upp spelschemat och vissa matchningar mellan lag drar alltid mer folk.
Däremot har vissa lag flexibel prissättning på biljetterna och biljetter till matcher de vet kommer dra mycket folk är då dyrare.
 
Last edited:

Claes L

Medlem
Jag har varit på två Atlanta Falcons hemma matcher och handlat via NFL ticket exchange. Funkat kanon.
Hoppas på att få till en match denna säsong också.

Om man vill kolla NFL från Sverige så rekommenderar jag NFL Gamepass, funkar riktigt bra
 

Bibinski

Medlem
Jag har varit på två Atlanta Falcons hemma matcher och handlat via NFL ticket exchange. Funkat kanon.
Hoppas på att få till en match denna säsong också.

Om man vill kolla NFL från Sverige så rekommenderar jag NFL Gamepass, funkar riktigt bra
Den bästa streamingtjänsten period. Kostar några kronor men är värt varenda öre med tanke på vad som ingår.
OT: Vore det inte kul med en BC Fantasy Football League ? :D
 

jerixon

Medlem
Mer NBA fan och nöjer mig med söndagsmatcherna på TV10 oftast.
Kör NBA League pass dock, som även det är otroligt bra :)

Den bästa streamingtjänsten period. Kostar några kronor men är värt varenda öre med tanke på vad som ingår.
OT: Vore det inte kul med en BC Fantasy Football League ? :D
 
Toppen