Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

KiMeister

Medlem
jag skalpar alltid biljetter utanför, väntar 5min till matchstart. Även gjort på NHL slutspel, alltid funkat. När klockan säger "tick, tack, tick, tack" och killen står kvar med ett antal biljetter är det du som ligger bäst till i den diskussionen.

Intressant taktik, tål att testas när det är dags för NHL nästa gång. Du har aldrig råkat ut för falska biljetter? Tänkte kanske fräst under slutspel till exempel.
 

Senator

Moderator
Intressant taktik, tål att testas när det är dags för NHL nästa gång. Du har aldrig råkat ut för falska biljetter? Tänkte kanske fräst under slutspel till exempel.

Nej, det har inte varit ett problem.

Min polare som jag åkte till NCAA Sweet Sixteen i Chicago förra året hade inte is i magen för detta, så vi storhandlade på StubHub till hutlösa priser. Självklart stod killarna utanför United Center med ett överflod av biljetter. Däremot var det inga problem utanför Pepsi Center i Denver för Avalanche med Peter Forssberg mot Lidas och Detroit Red Wings. Att Foppa och gänget fick storstryk 4-0, är en annan femma.

Jag skulle dock inte rekommendera detta om man är många (max 2) och inte har lagt upp resan ENBART för detta. Då hade jag nog valt en annan strategi. Jag gjorde detta senast utanför Fenway Park för Red Sox och Yankees för två år sedan när jag var själv.
 

jerixon

Medlem
Har en del kontakter i Minneapolis där flera polare har season tickets.
I NYC, Tampa och Miami har jag dock handlat på Stubhub tidigare ett par ggr.
Oavsett sport så brukar jag se om jämföra lite vad jag tycker är rimligt.
Ett tips för NFL fans är annars när lagen spelar i London under hösten.
Brukar vara roliga evenemang och köper man tex. diamond hospitality packaga för 2500ish på Wembley så får man en grymt bra upplevelse i mina ögon :)
 

palmen

Moderator
Nej, det har inte varit ett problem.

Min polare som jag åkte till NCAA Sweet Sixteen i Chicago förra året hade inte is i magen för detta, så vi storhandlade på StubHub till hutlösa priser. Självklart stod killarna utanför United Center med ett överflod av biljetter. Däremot var det inga problem utanför Pepsi Center i Denver för Avalanche med Peter Forssberg mot Lidas och Detroit Red Wings. Att Foppa och gänget fick storstryk 4-0, är en annan femma.

Jag skulle dock inte rekommendera detta om man är många (max 2) och inte har lagt upp resan ENBART för detta. Då hade jag nog valt en annan strategi. Jag gjorde detta senast utanför Fenway Park för Red Sox och Yankees för två år sedan när jag var själv.
Håller med om detta, om resan görs enbart för att se en match så vill i alla fall jag säkra upp biljetter i förväg.
Men som i NY för 2 år sedan när jag var där med 2 vänner så kom vi spontant på att vi skulle se Baseball och Mets spelade hemma så det blev att köpa biljetter några timmar innan matchen till helt OK priser via StubHub. Hade säkert gått att få tag på billigare vid arenan då det inte var slutsålt men det var vår första erfarenhet av detta så better safe than sorry.
 

KiMeister

Medlem
Nej, det har inte varit ett problem.

Min polare som jag åkte till NCAA Sweet Sixteen i Chicago förra året hade inte is i magen för detta, så vi storhandlade på StubHub till hutlösa priser. Självklart stod killarna utanför United Center med ett överflod av biljetter. Däremot var det inga problem utanför Pepsi Center i Denver för Avalanche med Peter Forssberg mot Lidas och Detroit Red Wings. Att Foppa och gänget fick storstryk 4-0, är en annan femma.

Jag skulle dock inte rekommendera detta om man är många (max 2) och inte har lagt upp resan ENBART för detta. Då hade jag nog valt en annan strategi. Jag gjorde detta senast utanför Fenway Park för Red Sox och Yankees för två år sedan när jag var själv.

För min del har det nog aldrig varit planerat med NHL, utan något som dykt upp i stunden vid lite oplanerad fritid. Planerar man en hel resa kring en match är det ju en annan sak.
 

Lonelyflyer

Medlem
Är sugen på en nya NFL-match i samband med semester i höst. Vill ha den största helhetsupplevelsen, vart skall man åka?

Samma här
Är lite sugen på Cleveland eller Cincy för billiga biljetters skull.
Seattle för 12th man tror ja är sjukt.
Packers cheeseheads
Raiders fans sista säsongen i L.A.
 

Senator

Moderator
Denver Broncos säger jag (helt opartiskt självklart) ;) Tyvärr inte samma känsla som gamla Mile High Stadium, men jäkla vilket liv.
 

Morgan

Medlem
Gissar att NFL-biljetter är svårare att få tag på än NHL/NBA/MLB eftersom det är så få matcher i nfl, övriga ligor spelar ju hela jävla tiden...

Var inget problem att köpa Islanders och Rangers biljetter några veckor i förväg i vintras. Slutspel, särskilt viktiga matcher osv kan såklart bli annorlunda.
 
Toppen