Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Jag har ju hela tiden varit inställd på hockey i MSG, då Rangers spelar mot Tampa. Ser nu att Knicks har en pre-season match mot Pacers när vi är där. Jag har bara varit på amerikansk fotboll och baseball, så har svårt att avgöra vad som är roligast, hockey eller basket (min erfarenhet av hockey på plats sträcker sig till en kvartsfinal tror jag det var mellan MIF och Luleå i början av 90-talet). Vad säger expertisen här? Jag kommer ta med mig två barn som är grymt intresserade av sport, men framförallt handboll... Min tanke är att basket är lite roligare för det är enklare för ungarna att uppfatta vad som händer, rätt eller fel?
 

palmen

Moderator
Sport i USA är ju mer en upplevelse än insatta och hängivna supportrar/åskådare. Oavsett vad ni väljer kommer det vara en kul upplevelse.

Nu föredrar ju jag personligen hockey framför basket. Hur är försäsong i basket? Kommer det vara utsålt eller bara fåtal där? Kommer lagen ge 100%?
Av den anledningen skulle jag personligen välja NHL då det är en riktig match och ingen försäsongsmatch.
Att se Rangers i MSG är en upplevelse i sig, blir inte mer ikoniskt än så.
 
Sport i USA är ju mer en upplevelse än insatta och hängivna supportrar/åskådare. Oavsett vad ni väljer kommer det vara en kul upplevelse.

Nu föredrar ju jag personligen hockey framför basket. Hur är försäsong i basket? Kommer det vara utsålt eller bara fåtal där? Kommer lagen ge 100%?
Av den anledningen skulle jag personligen välja NHL då det är en riktig match och ingen försäsongsmatch.
Att se Rangers i MSG är en upplevelse i sig, blir inte mer ikoniskt än så.
Så tänker jag också, att en riktig match är roligare än en pre-season.
 

Per N

Medlem
Ni som varit på hockey i USA, är det värt att vara på arenan lång tid innan matchstart (2-3 tim) för att det händer saker där eller bättre att komma strax innan det börjar? Vi ska se New Jersey Devils i Newark om två veckor
 
Ska till USA i december och är sugen att se Rangers-Blues i MSG. Sitter inte på så överdrivet stor budget och ser att billigaste biljetterna via officiella återförsäljarna ligger på cirka $110. Är det att ställa in sig på eller finns det andra vägar att få ner priserna en aning (typ köpa på gatan eller andra kanaler)?
 
Ni som varit på hockey i USA, är det värt att vara på arenan lång tid innan matchstart (2-3 tim) för att det händer saker där eller bättre att komma strax innan det börjar? Vi ska se New Jersey Devils i Newark om två veckor
Jag såg Islanders för ett antal år sedan och tyckte det var tillräckligt att vara på plats typ en timme innan. Sen kan det ju vara värt att vara ute i lite extra god tid för att kolla in arenan, supporterbutik och liknande.
 

Resetokig

Medlem
Ska till USA i december och är sugen att se Rangers-Blues i MSG. Sitter inte på så överdrivet stor budget och ser att billigaste biljetterna via officiella återförsäljarna ligger på cirka $110. Är det att ställa in sig på eller finns det andra vägar att få ner priserna en aning (typ köpa på gatan eller andra kanaler)?
Priser brukar droppa på de officiella sidorna timmar innan match, men det kan vara risky om ni verkligen vill gå på matchen och vill ha speciella platser.
 

sembl

Medlem
Jag är sällan på plats mer än kanske 30 min innan start. Jag sitter hellre på Stout bredvid och tar en bärka på tapp för $8 än en burk för $18 på MSG.

Du kommer ha gott om tid mellan perioder etc att kolla in merch osv.
 

jerixon

Medlem
Jag är sällan på plats mer än kanske 30 min innan start. Jag sitter hellre på Stout bredvid och tar en bärka på tapp för $8 än en burk för $18 på MSG.

Du kommer ha gott om tid mellan perioder etc att kolla in merch osv.
Precis så. Var senast på Baseball i Boston. 30USD för 2 skitöl på arenan,inte supergo stämning heller. Brukar dyka in precis till match på båda NBA och NHL ovöch Baseball. NFL kan jag körs lite tailgatin på =)
 
Toppen