kander
Medlem
Finns ju även denna som nog kommer bli riktigt bra (många fotbollsglada mexikanare i LA):Hej,
Är i Los Angeles området 13-26/6 och försöker hitta något sportevenemang för att göra sonen glad. Helst vill han se LA Galaxy, men dom har ingen match då.
Vad skulle ni välja:
LA Galaxy II? För att i alla fall få se arenan?
LA Sparks?
LA Dodgers?
Eller kan det finnas något annat som jag missat? Förutom sonen är resten av familjen totalt ointresserad av sport, men tänker att det kan vara en upplevelse i alla fall![]()
Rose Bowl Stadium to host inaugural matchday of the 2019 Concacaf Gold Cup on June 15 | LA Galaxy
Den kan dock bli svår att få biljetter till kanske...
Sen tror jag inte att LA Galaxy II brukar spela på själva arenan utan istället på Track & Field facility intill (som jag tror tar 2000 pers). Så värt att dubbelkolla detta.
Om Gold Cup-matchen inte går att få till så hade jag personligen valt bra platser på en Dodgers-match. Maffig arena och oftast bra stämning mot lag som t.ex. huvudrivalen SF giants som spelar där några gånger under datumen du angav. Brukar vara runt 50000 åskådare så det är helt klart det mest spännande alternativet sett utifrån inramningen.
Baseball är ju dock lite svårare sport att förstå utan någon som helst bakgrund, så kan vara värt att få sonen riktigt taggad på det och introducera regler och så vidare på ett kul sätt innan.