Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

Hej,
Är i Los Angeles området 13-26/6 och försöker hitta något sportevenemang för att göra sonen glad. Helst vill han se LA Galaxy, men dom har ingen match då.
Vad skulle ni välja:
LA Galaxy II? För att i alla fall få se arenan?
LA Sparks?
LA Dodgers?

Eller kan det finnas något annat som jag missat? Förutom sonen är resten av familjen totalt ointresserad av sport, men tänker att det kan vara en upplevelse i alla fall :)
Finns ju även denna som nog kommer bli riktigt bra (många fotbollsglada mexikanare i LA):

Rose Bowl Stadium to host inaugural matchday of the 2019 Concacaf Gold Cup on June 15 | LA Galaxy

Den kan dock bli svår att få biljetter till kanske...

Sen tror jag inte att LA Galaxy II brukar spela på själva arenan utan istället på Track & Field facility intill (som jag tror tar 2000 pers). Så värt att dubbelkolla detta.

Om Gold Cup-matchen inte går att få till så hade jag personligen valt bra platser på en Dodgers-match. Maffig arena och oftast bra stämning mot lag som t.ex. huvudrivalen SF giants som spelar där några gånger under datumen du angav. Brukar vara runt 50000 åskådare så det är helt klart det mest spännande alternativet sett utifrån inramningen.

Baseball är ju dock lite svårare sport att förstå utan någon som helst bakgrund, så kan vara värt att få sonen riktigt taggad på det och introducera regler och så vidare på ett kul sätt innan.

Rose Bowl Stadium to host inaugural matchday of the 2019 Concacaf Gold Cup on June 15 | LA Galaxy

Den kan dock bli svår att få biljetter till kanske...

Sen tror jag inte att LA Galaxy II brukar spela på själva arenan utan istället på Track & Field facility intill (som jag tror tar 2000 pers). Så värt att dubbelkolla detta.

Om Gold Cup-matchen inte går att få till så hade jag personligen valt bra platser på en Dodgers-match. Maffig arena och oftast bra stämning mot lag som t.ex. huvudrivalen SF giants som spelar där några gånger under datumen du angav. Brukar vara runt 50000 åskådare så det är helt klart det mest spännande alternativet sett utifrån inramningen.

Baseball är ju dock lite svårare sport att förstå utan någon som helst bakgrund, så kan vara värt att få sonen riktigt taggad på det och introducera regler och så vidare på ett kul sätt innan.

Tusen tack för svar!
Verkar finnas biljetter här, känns roligare än baseball :)

https://www1.ticketmaster.com/event/0B0055327ABA1AF1#efeat6916

Tips på hur mam tar reda på var LA Galaxy II matchen spelas? Jag kollade på arenans kalender och hittade den där. Men biljetterna kostar typ USD 10, så kanske är på den mindre atenan då?

Kanon, jag hade definitivt tagit med pågen på Mexiko-matchen då!

På t.ex. detta inlägget står det följande ang. var LA Galaxy II spelar:

LA Galaxy II vs. Colorado Springs Switchbacks FC | Dignity Health Sports Park

"All LA Galaxy II matches are played at Dignity Health Sports Park Track & Field Stadium."
En fråga till:
När jag ska köpa biljetter på Ticketmaster nu står det att det är Single Admission Double Header. Har försökt googla, men fattar inte. Är det två matcher?

Hej,
Är i Los Angeles området 13-26/6 och försöker hitta något sportevenemang för att göra sonen glad. Helst vill han se LA Galaxy, men dom har ingen match då.
Vad skulle ni välja:
LA Galaxy II? För att i alla fall få se arenan?
LA Sparks?
LA Dodgers?

Eller kan det finnas något annat som jag missat? Förutom sonen är resten av familjen totalt ointresserad av sport, men tänker att det kan vara en upplevelse i alla fall :)
LA FC kanske har match?
(själv skulle jag helst se Dodgers men han kanske inte är så instresserad/insatt i baseball?)

Edit. Efter att ha läst in mig så skulle jag också satsa på Mexiko i Gold Cup, kostar säkert en slant men kan bli en upplevelse att minnas!

LA Galaxy II, är det inte som att se AIK:s b-lag på Skytteholms IP? :rolleyes: :(

Last edited:
LA FC kanske har match?
(själv skulle jag helst se Dodgers men han kanske inte är så instresserad/insatt i baseball?)

Edit. Efter att ha läst in mig så skulle jag också satsa på Mexiko i Gold Cup, kostar säkert en slant men kan bli en upplevelse att minnas!

LA Galaxy II, är det inte som att se AIK:s b-lag på Skytteholms IP? :rolleyes: :(
LA FC hade inte heller match. Så blir Gold Cup med Mexico (tack @kander, hade inte hittat den matchen själv). Biljetterna börjar på USD 30, för USD 50 finns det på långsidan högt upp. Så känns inte värst prismässigt.

LA Galaxy II var för att få se en match på arenan, men dom spelade ju på en annan mindre (tack igen @kander) så det går bort. Har noll koll på fotboll själv, är ju inte säkert jag skulle se skillnad på Galaxy och Galaxy II :)

LA FC hade inte heller match. Så blir Gold Cup med Mexico (tack @kander, hade inte hittat den matchen själv). Biljetterna börjar på USD 30, för USD 50 finns det på långsidan högt upp. Så känns inte värst prismässigt.

LA Galaxy II var för att få se en match på arenan, men dom spelade ju på en annan mindre (tack igen @kander) så det går bort. Har noll koll på fotboll själv, är ju inte säkert jag skulle se skillnad på Galaxy och Galaxy II :)
Kul! :)
Kan man hoppas på lite bilder från matchdagen senare? :rolleyes:
Gissar att MLS gör uppehåll under Gold Cup.

Inga problem! Njut av matchen (matcherna?) :)

Återkommer med min tidigare fråga om tips hur ta sig runt, boende, boka biljetter och annan nyttig information resa runt Vancouver Calgary och Edmonton för att kolla in NHL match i respektive stad. Tänkt ta Amex 241 med Lufthansa till Vancouver i början av säsongen innan det blir alltför jädrans kallt och mörkt. Besök Klippiga bergen vore extra bonus. Vi var all tid i världen men något begränsad budget (som pensionärer) Hört Vancouver är en härlig men för övrigt?
Någon som gjort motsvarande

Toppen