
https://media.se.norwegian.com/pressreleases/norwegian-med-hoegre-enhetsintaekter-och-baettre-punktlighet-i-februari-2979025
”traffic figures for February show that the company continues to deliver on its strategy of moving from growth to profitability with significant improvements in unit revenue and better punctuality.
Compared to the same period last year:
Total capacity (ASK) decreased by 22%
Total passenger traffic (RPK) decreased by 21%
The load factor was 81.7%, up 0.2 p.p.
The total number of passengers was 1,955,585, a decrease of 22%
The unit revenue (RASK) is estimated at 0.30 for the period, up 15%.
The average flying distance for the Group decreased by 2% in February compared to the same period last year.
In February, the Group operated 98.5% of its scheduled flights, whereof 84.2% departed on time.
[...]
På grund av osäkerheten kring efterfrågan framöver drar Norwegian tillbaka den finansiella guidningen från 13 februari 2020. Det är just nu inte möjligt att förutse hur bolaget kommer att påverkas fullt ut av virussituationen.
[...]
De senaste dagarna har Norwegian noterat en minskad efterfrågan på vissa linjer. Det gäller särskilt flygningar längre fram i tiden medan resor inom de närmaste veckorna påverkats i mindre grad.
Bolaget har därför beslutat att ställa in 22 långdistansflygningar mellan Europa och USA mellan 28 mars och 5 maj.[...]
Följande linjer berörs: Rom – Los Angeles, Rom – Boston, Rom – New York (färre antal avgångar under vissa veckor) och London – New York (tre dagliga avgångar reduceras till två avgångar vissa dagar).”