Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Är det någon som har koll på hur länge man vågar boka biljetter hos dem? Jag har lite cashpoints som det vore synd att förlora. Många gånger mixar jag flygbolag (ut med flygbolag A och hem med flygbolag B) så det gäller ju att spela korten rätt.
Jag skulle råda att bränna dina cashpoints och sedan boka med kreditkort. Cashpoints förloras vid en ev konkurs, men bokningar med kreditkort får du tillbaka pengarna för.

Jag skulle råda att bränna dina cashpoints och sedan boka med kreditkort. Cashpoints förloras vid en ev konkurs, men bokningar med kreditkort får du tillbaka pengarna för.
Jag hade tänkt mig en weekendresa och flygbolagen är tillräckligt smarta för att då bara sälja ena vägen billigt, därför brukar jag mixa flygbolag så jag får både billig utresa och hemresa. Om jag har en utresa med Norwegian och de konkar så får jag inte pengarna tillbaka på hemresan om den är bokad hos t ex SAS. Så istället för ha en Norwegian-biljett med utresa när de riskerar ha konkat så låter jag hellre cashpointsen brinna inne. Frågan är, hur länge kan de hålla ut, en vecka, en månad eller ett år?

Jag hade tänkt mig en weekendresa och flygbolagen är tillräckligt smarta för att då bara sälja ena vägen billigt, därför brukar jag mixa flygbolag så jag får både billig utresa och hemresa. Om jag har en utresa med Norwegian och de konkar så får jag inte pengarna tillbaka på hemresan om den är bokad hos t ex SAS. Så istället för ha en Norwegian-biljett med utresa när de riskerar ha konkat så låter jag hellre cashpointsen brinna inne. Frågan är, hur länge kan de hålla ut, en vecka, en månad eller ett år?

Jag personligen skulle åtminstone vågat upp till en månad fram i tiden. Jag tänker mig att innan eventuell konkurs så kommer det, antingen via rykten eller officiellt, vara massa möten med borgenärer och eventuellt uppköpare osv. Men säker kan man ju aldrig vara.

Artikeln är låst, finns det någon sammanfattning över det viktiga i artikeln eller är det bara ett konstaterande att de tappat halva börsvärdet denna vecka?
Oj, tänkte inte på det, huvud delen av artikeln är att 50 av värdet har försvunnit, samt att Norwegian förmodligen måste återigen göra en nyemission, tydligen fanns det bara ca. 3,5 miljarder NOK i kassan vid årets början, dessutom skall Norwegian få ytterligare två 787 och det kommer att tära kassan på ca 1 miljard NOK.

Vid 15 tiden idag är aktien upp nästan 8%

E584AFB4-2B70-441B-AD1D-04B663EEE08F.png

Toppen