Inga planer att dra ner..Har någon här på BC sett om Norwegian skall dra ner på programmet.
AJ Jag har inte så bra koll på NAS, finns det storägare eller är det utsmetat?amt att Norwegian förmodligen måste återigen göra en nyemission, tydligen fanns det bara ca. 3,5 miljarder NOK i kassan vid årets början
Låtet oseriöst av företaget du jobbar på. Vet att flera stora internationella företag, inklusive den jag jobbar för, har ställt in alla non-essential resor i tjänsten ”until further notice”.
Så det är oseriöst bara för att man inte drabbas av den masshysteri som just nu finns, påeldad av massmedia?
Det är helt ok att ta dessa beslut förstås, att inte resa just nu. Däremot så känns det bara tråkigt att döma andra utifrån de val de gör.
Hittar inte det, Björn Kjos med familj var en stor ägare förut.AJ Jag har inte så bra koll på NAS, finns det storägare eller är det utsmetat?
Svårt att hitta uppdaterad info. Avanzas info är också gammal (sep 2018) Norwegian Air Shuttle (NAS) | Information om bolaget | AvanzaHittar inte det, Björn Kjos med familj var en stor ägare förut.
Sökte på Norwegians hemsida och hittade denna gamla information, det är väl inte så roligt att ta tag i detta och uppdatera den, näst in till skandal tycker jag att inte ge aktuell info om företaget.
https://www.norwegian.com/se/om-oss/organisation/investor-relations/shares/
Nu misstogs det kanske som om det handlar någon firmafest med företaget till mallis. Det handlar om en ytterst viktig resa som varit inplanerad sedan i höstas, det är dock först nu ekonomiavdelningen fått ändan ur vagnen. Om vi bortser från diskussionen om resan är nödvändig eller inte och fokuserar på ursprungsfrågan.
Vågar man, med tanke på vad @igelkotten skrev tidigare i tråden, boka med Norwegian? Såsom det beskrevs låter det ju som att en konkurs väntar i det närmsta.
Alternativet är att boka med SAS eller Iberia.
Innan ett företag går i konkurs så är det nog troligt att det blir en företagsrekonstruktion, vilket man säkert redan diskuterar med de största ägarna och leverantörer, inklusive banker. Kan tänka mig man även har lite informella samtal med norska regeringen, och kanske andra. 11.000 anställda ju en del.1. Norwegian konkursar.